معرفی

astro's playroom بازی

astro's playroom بازی

astro's playroom بازی


خلاصه :

سلام این مقاله توسط شرکت فنی مهندسی پرو الکترونیک به نمایش داده می شود که نماینده این شرکت یعنی جناب اقای سید امیر علی احمدی این مقاله را می نویسند  

سال ۲۰۱۳ زمانی‌که پلی استیشن ۴ روانه بازار شد بازی The Playroom با هدف آشنا کردن بازیکنان با ویژگی‌های دوربین پلی ‌استیشن به همراه این کنسول منتشر شد. در حقیقت ربات‌های دوست‌داشتنی مجموعه پلی روم را می‌توانیم گزینه‌ای جذاب و بانمک برای آشنایی بازیکنان با ویژگی محصولات جدید سونی بدانیم. در بازی The Playroom، ربات‌ها قصد داشتند تا یک تجربه واقعیت افزوده را برای خریداران پلی استیشن 4 رقم بزنند.

با گذشت چند سال و رونق بازار هدست‌های واقعیت مجازی، سونی The Playroom VR را به‌همراه پلی استیشن وی‌آر منتشر کرد. بازی The Playroom VR این‌بار بالغ‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسید و بیشتر به یک بازی پلتفرمر جذاب برای هدایت ربات‌ها، پرش از روی سکو‌ها و مبارزه با باس‌ها تبدیل شده بود.

اکنون اما تیم اسوبی با بازی جدیدی به نام Astro's Playroom، قدمی مهم در جهت عرضه‌ی یک بازی تمام و کمال و البته رایگان برای تمام خریداران پلی استیشن 5 برداشته است. بازی استروز پلی روم محصولی باکیفیت، خوش‌ساخت، فکر شده و البته با برنامه برای آشنا کردن بازیکنان با ویژگی‌های کنترلر دوال سنس است. در حقیقت آنچه استروز پلی روم را خاص‌ می‌کند کنترلر دوال سنس است. به‌خاطر همین صحبت کردن از حسی که دوال سنس در زمان تجربه بازی به‌شما القا می‌کند اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بازی Astro

با اجرای بازی و لمس کنترلر دوال سنس، حسی متفاوت‌تر از هر احساسی را که پیش از این در یک بازی ویدیو تجربه کرده‌اید، خواهید داشت. لرزش پایین به بالای کنترلر، عبور کنسول‌ها مانند شهاب سنگ از کنار دستان‌تان و درنهایت پرش یک ربات بانمک از داخل دسته دوال سنس، با لرزش‌های ریز اما غیر مشابه دسته همراه است. تیم اسوبی برای تمامی بخش‌های بازی فکر کرده‌ است. بخش‌آموزشی و شیوه راهنمایی بازیکنان برای آشنایی با ویژگی‌های دوال سنس، انیمیشن‌های بسیار متنوع باتوجه‌به رفتار هر یک از ربات‌ها، دنیای شلوغ و پر از المان‌های سرگرم کننده و درنهایت موسیقی شنیدنی تنها بخشی از نکات ریز و درشتی هستند که با تجربه بازی به آن‌ها پی می‌برید.

استروز پلی روم به‌عنوان یک بازی پلتفرمر محتوای نه‌چندان پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد که در حد و اندازه خودش برای یک بازی پنج ساعته کافی به‌نظر می‌رسد. مشت زدن، پرش یا پرش دوتایی با پرتاب لیزر از زیر پاهای ربات، برداشتن تیرکمان برای زدن اهداف یا مبارزه با یک باس خشمگین و درنهایت تیرباری که دشمنان را ناکار می‌کند، از جمله مهارت‌هایی هستند که ربات داستان برای پیشروی در بازی دارد.

بازی استروز پلی روم تلویزیون های عصابی و ربات

ویژگی‌های کنترلر دوال سنس دلیل تمایز استروز پلی‌روم از سایر بازی‌های پلتفرمر است

به‌طور خاص سه‌ ویژگی دسته دوال سنس باعث می‌شود تا حسی متفاوت را در زمان تجربه استروز پلی روم داشته باشید و به اصطلاح می‌تواند باعث غوطه‌وری بیشتر بازیکن در بازی شود.

اول ویژگی هپتیک فیدبک است. به‌لطف این ویژگی قدم گذاشتن روی هر سطح احساسی متفاوت را دارد؛ فرضا زمانی‌که روی چمن‌ها قدم می‌زنید دسته احساس کشیده شدن چمن به پای ربات را القا می‌کند یا قدم‌گذاشتن روی سطح فلزی دسته را با فاصله‌های کوتاه می‌لرزاند. از طرفی بارش باران کاملا به شکل نقطه‌ای روی دسته احساس می‌شود. هپتیک فیدبک همچنین در فضا‌های شنی یا زمین‌های یخی احساس برخورد دانه‌های شن یا لیز خوردن را ازطریق کنترلر به بازیکن منتقل می‌کند.

ویژگی دوم اسپیکر روی کنترلر است که با رفتن روی هر سطح صدای مخصوص به سطح یا با ورود به طوفان برف یا شن، صدای ریز برف و شن را پخش می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنم به‌هیچ عنوان صدای اسپیکر دوال سنس را موقع تجربه بازی قطع نکنید. ویژگی سوم ادپتیو تریگرها هستند که با برداشتن تیر کمان سفت شدن‌شان را احساس می‌کنید. ادپتیو تریگرها در زمان پوشیدن لباس Frog، میمون یا حتی سفینه‌ای کوچک نیز با لرزش‌ها متوالی، باعث ایجاد حس مقاومت در تریگرها می‌شوند.

تراشه گرافیکی در بازی استروز پلی روم

هر یک از مراحل بازی طراحی متفاوتی نسبت به‌دیگری دارد

استروز پلی روم در داخل پلی استیشن ۵ روایت می‌شود و مراحل بازی به بخش‌های مختلف سخت‌افزار از جمله پردازنده، حافظه داخلی SSD، جی‌پی‌یو و کولینگ و البته چند مورد دیگر خلاصه شده است. هریک از مراحل طراحی متفاوتی دارند و برای نشان دادن خصوصیات دسته طراحی شدند. به‌عنوان مثال در مرحله کولینگ لباسی با نام Frog را به تن می‌کنید که برای کنترل کردن آن باید از حسگر موشن کنترلر و ادپتیو تریگرها استفاده کنید. یا در مرحله جی‌پی‌یو درحالی‌که تراشه گرافیکی درحال خواندن آهنگی به نام جی‌پی‌یو است، باید لباس یک میمون را بردارید و با استفاده از حسگر موشن برای پرش‌های بلند‌تر، کنترلر را بچرخانید.

اما به‌طورخاص در دو مرحله بازی باید لباسی توپ مانندی را بپوشید و با استفاده از تاچ پد دسته، توپ را هدایت کنید. هرچند دوال سنس تاچ پد بزرگتری نسبت به دوال‌شاک ۴ دارد اما هدایت توپ با تاچ پد جذابیتی را که سونی مدنظرش بود، ارائه نمی‌دهد. به شخصه تنها در این بخش بازی از تجربه استروز پلی روم خسته شدم و ترجیح می‌دادم حداقل باتوجه‌به محدودیت‌های تاچ‌پد دوال سنس، امکان کنترل متفاوت توپ داده می‌شد. هدایت توپ با تاچ‌پد مشکل‌ترین بخش بازی برای به‌پایان رساندن مرحله است. زیرا باید به‌شکلی توپ را هدایت کنید که از گوشه‌های مسیر به پایین سقوط نکند.

از طرفی حسگر موشن کنترلر نیز در زمان هدایت میمون یا هدایت گلایدر برای جابه‌جا کردن ربات داستان نیز گاهی عملکرد قابل قبولی را برای بازیکن رقم نمی‌زند در نتیجه مجبور می‌شود تا یک بخش از بازی را چند بار تکرار کنید.

بعد از به‌پایان رساندن هر یک از مراحل بخشی بانام اسپیدران آزاد می‌شود که طراحی متفاوتی نسبت به مراحل عادی دارد. در این بخش باید برای رقابت در لیدربورد در سریع‌ترین زمان ممکن مرحله را به پایان برسانید. چالش رقابت با دوستان‌تان در پلی استیشن و سایر بازیکنان در اقصی نقاط جهان، بخش اسپیدران را جذاب‌تر کرده است. امیدوارم تیم اسوبی به‌زودی بسته‌های الحاقی را برای گسترش بخش اسپیدران و اضافه شدن مراحل جدید برای استروز پلی‌روم منتشر کند. زیرا این بازی به‌شدت پتانسیل بزرگ‌تر شدن و ارائه‌ مراحل بیشتر را برای علاقمندان دارد.

Astro playroom greatness awaits trophy

با آزاد شدن بخش اسپیدران می‌توانید با سایر بازیکنان برای جایگاه لیدربورد رقابت کنید

استروز پلی روم نمایشگاهی از محصولات گیمینگ پلی استیشن در طول تاریخ است. در هر یک از مراحل بازی آرتیفکت‌ها و پازل‌هایی مخفی شدند که باید آن‌ها را پیدا کنید. هر آرتیفیکت یکی از سخت‌افزارهای پلی استیشن در طول تاریخ است که با پیدا کردنش وارد آزمایشگاه پلی استیشن یکی از محیط‌های بازی می‌شوید. از طرفی ربات‌ها در جای جای بازی به همراه یک فیلم‌بردار کلاه آبی دیده می‌شوند که ایستر اگ‌هایی برای بازی‌های مختلف از بلادبورن گرفته تا دویل می کرای، لست آو آس یا حتی پاتاپون است.

ایستراگ‌های بازی Astro's Playroom تنها به بازی‌های انحصاری سونی خلاصه نمی‌شود، به‌عنوان مثال در گوشه و کنار بازی حتی شخصیت‌هایی مانند دانته را نیز ملاقات می‌کنید. به‌این ترتیب بازی استروز پلی روم را می‌توانیم یکی از پر ارجاع‌ترین بازی‌های ویدیویی به سایر بازی‌های صنعت گیم بدانیم.

خلاقیت سازندگان Astro's Playroom در قرار دادن شخصیت‌هایی که با آن‌ها ساعت‌ها ماجراجویی داشتیم، حس و حال متفاوتی را به استروز پلی روم داده است. بازی گرافیک جذابی هم دارد که به‌ویژه با نورپردازی مناسب، جهانی زیبا را پیش‌روی بازیکن قرار می‌دهد. هرچند موضوع ری تریسینگ آنطور که در بازی اسپایدر من مایلز مورالز شاهدیم،‌ در استروز پلی روم دیده نمی‌شود اما هنوز هم حضور این فناوری را می‌توانید در دنیای بازی، نورپردازی و برخی بازتاب‌ها احساس کنید.

تنوع رنگ‌ها در طراحی مراحل و توجه سازنده‌ها به خلق یه بازی سرگرم‌کننده، استروز پلی روم را به محصولی خاص با موسیقی زیبا و شنیدی تبدیل کرده اس. در بحث موسیقی هر یک از مراحل هرچند هارمونی یکسانی دارند اما تنوع موسیقیایی زیادی را ارائه می‌کنند. فرضا در مرحله‌ی جی‌پی‌یو، شاهد خوانندگی شخص تراشه گرافیکی برای بازیکنان هستیم که از توانایی‌هایش برای ما می‌گوید. ازسوی دیگر در مرحله کولینگ، این موسیقی تنها به نوازندگی خلاصه شده‌ است.

آزمایشگاه پلی استیشن و تروفی پلتینوم بازی استروز پلی روم

صداگذاری بازی نیز عنصری دیگر در غرق شدن بازیکنان در استروز پلی روم به‌حساب می‌آید. تیم اسوبی به جزئیاتی زیادی از صدای مشت زدن، باد، باران، حرکت شن‌ها، شنا کردن، حرکت روی سطوح مختلف از چمن گرفته تا گل‌ولای یا سطح فلزی و چوبی توجه کرده است. از حرکت دشمنان بگیرید تا تمام صداهایی که از ربات‌ها خارج می‌شود، با دقت تمام صداگذاری شده‌اند. این موضوع همان‌طور که اشاره شد در پخش صدا از اسپیکر کنترلر نیز به گوش می‌رسد.

بازی استروز پلی روم پتانسیل تبدیل شدن به مجموعه‌ای طولانی‌تر را بدون شک دارد و امیدواریم در آینده بتوانیم بازی‌های بیشتری را از این مجموعه ببینیم. بازی Astro's Playroom به‌عنوان اثری رایگان، هوشمندانه و با گیم‌پلی کوتاه، ارزش تجربه و وقت گذاشتن را برای هر خریدار پلی استیشن ۵ دارد. در نبود یک بازی پلتفرمر بزرگ مانند Knack در پلی استیشن ۴، بازی استروز پلی روم به‌خوبی توانسته جای این بازی را برای علاقمندان پر کند. به همین دلیل فراموش نکنید که بعد از خرید پلی استیشن 5 چند ساعت اول خود را به بازی استروز پلی روم اختصاص دهید.

۳ سال پیش
بدکک نبود ولی وقتی کپی میکنی ننویس که خودت نوشتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران