مقالات

مطالبی در مورد انیمیشن

فیلم انیمیشن

جالب و اموزنده


خلاصه :

مطالب جالب در مورد انیمیشن و روش ساخت ان

 

 

مقدمه

شاید یکی از سرگرمی های خاص بیشتر دهه شصتی ها، بازی با نقاشی هایی بود که کنار صفحه های کتابشون می کشیدن و با ورق زدن سریع شکل های متحرکی را می دیدن. همه افراد با انیمیشن ها خاطرات قشنگی دارن و بزرگتر هایی که تا پیششون حرف از برنامه کودک بزنیم، اولین جمله ای که میگن اینه که برنامه های دوران ما ی چیز دیگه بود، نشانه ی ماندگاری این خاطرات شیرین هستن. برنامه هایی مثل پسر شجاع، شهر موش ها، آن شرلی، خانواده دکتر ارنست و … که بخشی از کودکی ما رو تشکیل میدن.

اما یه سوال ، این برنامه ها چطور ساخته میشن؟

Animation چیست؟

گاهی وقت ها ممکن است در جمعی نشسته باشید که وقتی تلویزیون شروع به نشان دادن برنامه کودکی (Animation) می کند همه سر ها به سمت آن می چرخند. برنامه کودک هایی که بهتر است بگوییم برنامه بزرگ تر ها تا برنامه کودک. نام اصلی برنامه کودک انیمیشن می باشد.

به نظر شما انیمیشن در چه جاهایی استفاده می شود؟

فیلم ، تبلیغات ، بازی های کامپیوتری تنها بخشی از استفاده های رایج Animation است. اما می خواهیم در مورد خود Animation حرف بزنیم که چگونه ساخته می شود.

ساخت یک انیمیشن ساده

چند ورق کاغذ را روی هم بگذارید. بر روی اولین ورق یک آدمک ساده بکشید. بر روی ورق بعدی همان آدمک را بکشید با این تفاوت که دست آن کمی بالاتر نسبت به نقاشی قبلی است. همینطور به کشیدن ادامه دهید تا دست آدمک به سرش برسد. به همین سادگی شما یک انیمیشن سنتی ساخته اید و اگر شروع به ورق زدن کنید آدمک شما شروع به حرکت می کند. همانطور که گفتیم این روش سنتی ساخت Animation است که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت می کنیم.

تکست انیمیشن

تعریف کامل تری از انیمیشن

اگر بخواهیم تعریف کامل تری از Animation داشته باشیم باید بگوییم شیوه ای است که در آن عکس ها به صورت تصاویر متحرک ظاهر می شوند ، به اصطلاح به این کار فریم به فریم اجرا کردن می گویند که به هر عکس یک فریم گفته می شود.

روش های ساخت انیمیشن

شاید با خود بگویید Animation کاراکترهایی ساخته شده است که شروع به حرکت می کنند و مانند بازیگران فیلم نقشی را بازی می کند. اما انیمیشن می تواند توسط روش های دیگری نیز ساخته شده باشد و ممکن است در آن حتی از یک کاراکتر هم استفاده نشده باشد. برای مثال برخی Animation هایی که به شیوه استاپ موشن ، موشن گرافیک و غیره ساخته می شوند. در ادامه با برخی از روش های ساخت انیمیشن ها آشنا می شویم.

انیمیشن کامپیوتری چیست؟

همانطورکه گفتیم تمامی Animation ها از عکس هایی تشکیل شده اند که پشت سر هم با سرعت معینی به نمایش در می آیند و ما آن را به صورت فیلم مشاهده می کنیم. انیمیشن کامپیوتری هم فرایندی است که از کامپیوترها برای ساخت تصاویر متحرک دیجیتالی استفاده می کنند. این نوع از Animation ها می توانند ۲ بعدی و یا ۳ بعدی باشند.

پایان

۳ سال پیش
👏👏👏👏👏

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
عالی بود ولی احساس میکنم کامل نبود
اگه منظم مطلب بذاری عالی میشه
من خودم روزی یه بار مطلب میذارم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران