معرفی

حقایقی درباره مثلث برمودا

مثلث شیطان 😈 👇

امیدوارم که لذت ببرید😀😋


خلاصه :

به خاطر مرموز بودن مثلث برمودا بهش مثلث شیطان هم می گویند

 

مطلب اول از ویکی پدیا

مثلث برمودا (به انگلیسی: Bermuda Triangle)، همچنین به عنوان مثلث شیطان شناخته می‌شود، منطقه ای است که در ناحیهٔ غربی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و گفته می‌شود تعدادی هواپیما و کشتی تحت شرایط مرموز ناپدید شده‌اند. اکثر منابع معتبر این ایده رازآمیز را رد می‌کنند.

مجاورت مثلث برمودا یکی از پرترددترین خطوط حمل و نقل دریایی در جهان است که کشتی‌ها به‌طور مکرر از آن عبور می‌کنند و به بندرهای قاره آمریکا، اروپا و جزایر کارائیب می‌روند.

که کشتی‌ها اغلب از آن برای عبور از بندرهای قاره آمریکا، اروپا و جزایر کارائیب عبور می‌کنند. کشتی‌های تفریحی به‌طور منظم از این منطقه عبور می‌کنند و هواپیماهای تجاری و خصوصی به‌طور منظم بر فراز آن پرواز می‌کنند. فرهنگ عامه ناپدید شدن‌های مختلفی را به ماورالطبیعه یا فعالیت موجودات فرازمینی نسبت داده‌است. شواهد مستند نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از حوادث جعلی بوده، به‌طور نادرست گزارش شده یا توسط نویسندگان بعدی تزئین شده‌است.
 

ریشه‌یابی

اولیین ادعای ناپدیدشدن غیرعادی در برمودا را ادوارد ون وینکل جونز در ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۰ در مجلهٔ میامی هرالد (آسوشیتد پرس) ارائه داد. دو سال بعد، مجلهٔ فیت مقاله‌ای کوتاه از جورج ایکس با عنوان «رمز و رازهای دریا پشت درب‌های ما هستند» منتشر کرد. در این مقاله دربارهٔ از دست دادن بسیاری از هواپیماها و کشتی‌ها از جمله پرواز ۱۹ به‌طور جامع صحبت شده‌است. در آوریل ۱۹۶۲، مجلهٔ لژیون آمریکایی ادعا کرد که نکتهٔ مهمی در پرواز ۱۹ وجود داشته‌است.این مجله ادعا کرد که فرماندهٔ مأموریت گفته‌است: «ما در حال ورود به آب‌های سفید هستیم و هیچ چیز خوب به نظر نمی‌رسد. ما نمی‌دانیم که در کجا هستیم. آب سبز است یا سفید؟» حتی شایعه شد که پرواز ۱۹ به مریخ فرستاده شده‌است. این مقاله برای نخستین بار نشان داد که مردم از وقایع رخداده در این منطقه را دنبال می‌کنند. در فوریه ۱۹۶۴، «وینسنت گادیس» در مجلهٔ ارگزوا در مقاله‌ای به نام «مثلث برمودا قاتل است» دربارهٔ پرواز ۱۹ و دیگر رخدادهای این منطقه نوشت. در سال بعد، گادیس مقالهٔ خود را تا جایی گسترش داد که تبدیل به یک کتاب شد.

«لورنس دیوید کخ» پژوهشگر دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسندهٔ کتاب «راز مثلث برمودا» در سال ۱۹۷۵ ادعا کرد راه‌حلی در این‌باره پیدا کرده‌است. او اظهار داشت که نوشته‌های گادیس و دیگر نویسندگان دربارهٔ این پدیده بیش از حد اغراق‌آمیز بوده‌است. دیوید کخ با پژوهش‌های خود، اشتباهات و تناقصات بسیاری بین حساب و اظهارات چارلز برلیتز و شاهدان عینی و بازماندگان کشف کرد. کخ بسیاری از اطلاعات مربوط به کشتی‌های بادبانی و ناپدیدشدن آن‌ها را کشف کرد. مجموع پژوهش‌های کخ عبارتند از:

  • کشتی‌ها و هواپیماها که بزرگتر از بقیه بودند گرفتار طوفان گرمسیری شدند و تعدادی از آن‌ها ناپدید شدند و چارلز برلیتز و نویسندگان دیگر یادکردن طوفان در این حوادث را از یاد برده‌اند.
  • برخی از اطلاعات موجود در پژوهش‌های دیگر اغراق‌آمیز بود. به عنوان مثال، کشتی ناپدید می‌شد و اما پرسش نامشخص این‌جاست که چرا برخی از هواپیماها به سختی خود را به بندر رساندند و گرفتار مثلث برمودا نشدند؟
  • مثلث برمودا به عنوان یک افسانه شهری در نظر گرفته شده‌است.

با توجه به غرق شدن کشتی نفت‌کش در سال ۱۹۷۲، قطعاتی از بقایای آن در خلیج مکزیک پیدا شد. محققان دریافتند که کاپیتان کشتی در دفتر کابین، یک فنجان قهوه را به سختی در دستش فشرده‌است و در همان حال جان داده‌است.

موقعیت مثلث

نخستین مرزهای اعلام شده برای مثلث به مقاله‌ای که وینست گادیس در سال ۱۹۶۴ میلادی نوشته بود بازمی‌گردد. در آن مقاله سه رأس مثلث بر روی میامی فلوریدا، سان خوآنِ پورتوریکو و بر روی جزیرهٔ برمودا در وسط اقیانوس اطلس می‌افتاد. اما نویسنده‌های بعدی این مرزبندی را نپذیرفتند و رأس‌های تازه‌ای را برای مثلث مشخص کردند که ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را دربرمی‌گرفت.

کم‌کم چنان شد که پذیرش هر رویداد درون مثلث، به شخصی که گزارش آن را می‌نوشت بستگی پیدا کرده بود. انجمن نام‌های جغرافیایی ایالات متحده چنین مثلثی را به رسمیت نمی‌شناسد و در نقشه‌های سازمان‌های دولتی آن را نمی‌آورد.

نقشهٔ جغرافیایی مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو گذر کرده و دوباره به سوی برمودا بازگشته‌است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه‌است.

این ناحیه یکی از پر رفت‌وآمدترین خط‌های سفرهای دریایی است و روزانه کشتی‌هایی از اروپا، قاره آمریکا و جزیره‌های کارائیب در آن منطقه رفت‌وآمد می‌کنند. کشتی‌های تفریحی از فلوریدا یا پروازهای تجاری و هواپیماهای شخصی به فراوانی از فلوریدا، کارائیب و آمریکای جنوبی به این منطقه سفر می‌کنند

نظریه‌ها و توضیح‌های فرضی
 

نظریات علمی تا پیش از استفاده از جی‌پی‌اس، قطب‌نما اصلی‌ترین وسیلهٔ ناوبری محسوب می‌شد و بدین ترتیب قطب‌نما یکی از دلایل یادشده در حوادث مثلث برمودا معرفی شده‌است. بسیاری از فرضیه‌ها حامل این پیام بودند که ممکن است در این منطقه ناهنجاری‌های مغناطیسی غیرعادی وجود داشته باشد و هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد. قطب‌نما میل مغناطیسی دارد و گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود. مثلث برمودا نیز دارای قطب مغناطیسی شمال است و دریانوردان این واقعیت را از قرن‌ها پیش متوجه شده بودند. برای مثال، دریانوردان ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۰ بر روی خط ویسکانسین حرکت می‌کردند ولی در نهایت به خلیج مکزیک رسیدند. در حالی که عموم مردم فکر می‌کنند که میل مغناطیسی قطب‌نما یک پدیدهٔ مرموز است.

تصویری رنگی از گلف استریم و جریان شمالی که در غرب اقیانوس اطلس جاری است. (ناسا)

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده وجود گلف استریم در اعماق اقیانوس است که از خلیج مکزیک سرچشمه می‌گیرد و از راه تنگه فلوریدا به اقیانوس اطلس شمالی جریان پیدا می‌کند. در حقیقت، یک رودخانه در اعماق این اقیانوس قرار دارد که می‌تواند چیزهای شناور را حمل کند. سرعت این جریان دریایی ۲٫۵ متر در ثانیه (۵٫۶ مایل در ساعت) است.

یکی از مهم‌ترین توضیحات در از دست دادن هواپیماها و کشتی‌ها، اشتباهات انسان است. در ۱ ژانویه ۱۹۵۸، از روی لجبازی و سرسختی تاجر هاروی کاناور، بادبان‌های کشتی از دست رفتند و کشتی گرفتار طوفان جنوب فلوریدا شد.

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده رفتار خشونت‌آمیز آب‌وهوا است. طوفان‌های قدرتمند که در آب‌های گرمسیری تشکیل می‌شوند، سبب جان باختن هزاران نفر و خسارت‌های میلیارد دلاری شده‌است. غرق شدن ناوگان فرانسیسکو د بوبادیلا در سال ۱۵۰۲، نخستین نمونهٔ ثبت شده از این طوفان بوده‌است. این طوفان در گذشته سبب تعدادی از حوادث مربوط به مثلث برمودا بوده‌است. احتمال می‌رود که علت غرق شدن کشتی در شهر بالتیمور در ۱۴ مه ۱۹۸۶، هوای سرد و طوفان‌های قدرتمند بوده‌است. در این کشتی، ناگهان باد شدید وزید و سرعت باد از ۲۰ مایل در ساعت به ۶۰–۹۰ مایل در ساعت افزایش یافت. جیمز لوشین متخصص ماهواره مرکزی ملی طوفان، اعلام کرد که شرایط آب و هوایی بسیار سرد و ناپایدار بوده‌است و این ناپایداری به گونه‌ای سبب انفجار باد شده‌است. مشابه این رویداد در سال ۲۰۱۰ در کونکوردیا در سواحل آرژانتین رخ داد.

تصویری از پراکندگی گاز متان در سراسر جهان، سال ۱۹۹۶. (سازمان زمین‌شناسی آمریکا)

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده وجود گاز متان (یک گاز طبیعی) است. آزمایش‌های استرالیا ثابت کرده‌است که وجود حباب در آب، سبب کاهش چگالی و در نتیجه فرورفتن کشتی در اعماق آب می‌شود. لاشه‌های هواپیماها و کشتی‌ها توسط گلف استریم در آب پراکنده می‌شود. این فرضیه ارائه شده‌است که متان سبب گل‌فشان در مناطق آبی پر از کف می‌شود و کشتی‌ها قدرت شناوری کافی در آب را نخواهند داشت. این اتفاق بدون هشدار و بسیار سریع رخ می‌دهد. انتشارات سازمان زمین‌شناسی آمریکا گفته‌است که متان در بسیاری از آب‌های جهان از جمله منطقه ریج بلیک، در ساحل جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا وجود دارد. با این حال، این سازمان با انتشار مقاله‌ای بیان کرده‌است که رویداد گاز متان در مثلث برمودا در ۱۵٬۰۰۰ سال پیش رخ داده‌است.

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده امواج سرکش است. در اقیانوس‌های مختلف و سراسر جهان، امواج سرکش موجب غرق شدن کشتی‌ها شده‌است و سکوهای نفتی را سرنگون کرده‌است. این امواج تا سال ۱۹۹۵ به عنوان یک رمز و راز و یک اسطوره در نظر گرفته می‌شد.

نظریات فراطبیعی

برخی از نویسندگان مثلث برمودا را پدیده‌ای فراطبیعی می‌دانند. یکی از نظریات رایج در این باره فرورفتن قارهٔ افسانه‌ای آتلانتیس در دریای بیمینی واقع در جزیره بیمینی است. به قلم افلاطون، مردم آتلانتیس برای فتح آتن سپاهیان بی‌شماری فراهم کردند و زئوس بر آن‌ها طوفانی نازل کرد که قابل تصور نبود. این ایده توسط استیون اسپیلبرگ با توجه به فیلم علمی-تخیلی برخورد نزدیک از نوع سوم ارائه گردید و از داستان ربودن ۱۹ انسان توسط بیگانگان و موجودات فضایی پیروی می‌کند. این داستان ادعا می‌کند که موجودات فضایی هواپیماها و کشتی‌ها را می‌ربایند و به کرات خود می‌برند. یکی دیگر از نظریات رایج ورود به دنیایی دیگر است. پاره‌ای دانشمندان ادعا می‌کنند که مثلث برمودا، دریچه برای گشودن دنیایی دیگر است و هواپیماها و کشتی‌های انسان‌ها وارد آن دنیا می‌شوند. چارلز برلیتز نویسندهٔ کتاب‌های متعددی دربارهٔ پدیده‌های فراطبیعی، این پدیده را نابودی انسان‌ها بدون هیچ توضیحی می‌داند.
 

رخدادها

قایق بادبانی کارول آ دیرینگ در ۲۹ ژانویه ۱۹۲۱، دو روز پیش از ترک کارولینای شمالی (گارد ساحلی ایالات متحده)

یواس‌اس سایکلوپ 

در تاریخ ۱۹ مارس ۱۹۱۸ ناوگان کشتی یواس‌اس سایکلوپ پس از خروج از جزیرهٔ باربادوس ناپدید شد. این رخداد منجر به از دست رفتن بزرگترین ناوگان تاریخ نیروی دریایی ایالات متحده و هر ۳۰۹ خدمه کشتی شد. اگرچه هیچ نظریه تاییدشده‌ای برای این حادثه ارائه نشده‌است، اما برخی علت این حادثه را طوفان و برخی فعالیت‌های دشمن در زمان جنگ جهانی اول دانسته‌اند. همراه با ناپدید شدن این کشتی، دو کشتی خواهر آن به نام‌های یواس‌اس پروتئوس و یواس‌اس نرئوس نیز در اقیانوس اطلس شمالی در زمان جنگ جهانی دوم ناپدید شدند. هر دو کشتی غیرنظامی بوده و وظیفه‌شان رساندن سنگ معدن فلز به سایکلوپ بود.

کارول آ دیرینگ

در سال ۱۹۲۱، پنج قایق بادبانی که دو سال پیش در سال ۱۹۱۹ به اقیانوس اطلس رفته بوده و بازنگشته بودند در کارولینای شمالی پیدا شدند. در آن زمان شایعات زیادی به راه افتاد و احتمال قربانی شدن آن‌ها توسط دزدان دریایی بر سر زبان‌ها افتاد. احتمال می‌رود که این کشتی‌ها یکی از کشتی‌های اس‌اس هویت باشند که در همان زمان ناپدید شدند.

۵ فروند هواپیمای پرواز ۱۹

پرواز ۱۹

پرواز ۱۹ یکی از پیچیده‌ترین حوادث مثلث برمودا بوده‌است. در این حادثه ۵ فروند هواپیمای نظامی از نوع «تی‌بی‌ام افینگر ۳» در تاریخ ۵ دسامبر ۱۹۴۵ برای یک عملیات اکتشافی هم‌زمان به سمت مثلث برمودا به پرواز درآمدند، ساعاتی پس از پرواز ستوان یکم چارلز تیلور با برج مراقبت تماس برقرار کرده و وضعیت خود را به طرز عجیبی تشریح کرد، پس از آن‌که برج مراقبت توصیه کرد تا هواپیماها ۱۸۰ درجه تغییر مسیر دهند تا در جهت فلوریدا قرار بگیرند. خلبان برای برج مراقبت توضیح داد که دستگاهی برای تشخیص درجه‌ها و جهت‌ها نداریم و آن‌ها از کار افتاده‌اند. صدای خلبانان ضعیف و ضعیف‌تر شد تا به‌کلی قطع شد و هواپیماها برای همیشه ناپدید شدند.

استار تیگر و استار آریل

هواپیماهای استار تیگر و استار آریل دو فروند هواپیما از خانوادهٔ سلطنتی آورو تودور پنجم بودند و توسط هواپیمای مسافربری بریتانیا قصد فرود در آمریکای جنوبی را داشتند.کوچکترین خطایی در پرواز ممکن بود هر دو هواپیما را نابود کند و آن‌ها را از رسیدن به آمریکای جنوبی بازدارد. پس از ورود به مثلث برمودا، هر دو هواپیما به یکباره ناپدید شدند

داگلاس دی‌سی-۳

ایربورن ترنسپورت دی‌سی-۳ یکی از هواپیماهای مدل داگلاس دی‌سی-۳ است که در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۴۸ در حالی که از سان خوآن، پورتوریکو به مقصد میامی پرواز می‌کرد، ناپدید شد. هیچ اثری از هواپیما و ۳۲ نفر سرنشین داخل آن یافت نشده‌است.

کی‌سی-۱۳۵ استراتوتانکرز

در ۲۸ اوت ۱۹۶۳، یک جفت هواپیمای کی‌سی-۱۳۵ استراتوتانکرز از سوی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به پرواز درآمدند. در حالی که هر دو بر فراز اقیانوس اطلس پرواز می‌کردند، به هم برخورد کردند و در اقیانوس سقوط کردند. (واینر، برلتیز، و گادیس) جالب این است که هنگام سقوط در آب ۱۶۰ مایل (۲۵۶ کیلومتر) با هم فاصله داشتند.

کونمارا پنجم

کونمارا پنجم یک قایق بادبانی سرگردان در اقیانوس اطلس در جنوب برمودا بود که در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۵ پیدا شد. (برلیتز و واینر) تمام خدمهٔ قایق بادبانی ناپدید شدند در حالی که قایق بادبانی در طول سه روز طوفان در دریا جان سالم به در برد. در سال ۱۹۵۵، یکی از سنگین‌ترین طوفان‌های اقیانوس اطلس وزید که احتمال می‌رود موجب ناپدید شدن خدمهٔ این قایق بادبانی شده باشد.

فهرست حوادث
شماره نوع وسیله نقلیه نام وسیله نقلیه تاریخ مبدأ مقصد دست‌نیافته خلاصهٔ عملیات
۱ کشتی الن آستین ۱۸۸۰     کشتی در مثلث برمودا ناپدید شد.
۲ کشتی یواس‌اس سایکلوپ ۴ مارس ۱۹۱۸ باربادوس بالتیمور کالیر، فرمانده کشتی و هر ۳۰۹ خدمه دیگر ناپدید شدند.
۳ کشتی کارول آ دیرینگ ۳۱ ژانویه ۱۹۲۱ کارولینای شمالی ریو دو ژانیرو، برزیل پنج قایق بادبانی در نزدیکی کیپ هتراس ناپدید شدند
۴ کشتی اس‌اس کوتوپاکسی ۱ دسامبر ۱۹۲۵ چارلستون، کارولینای جنوبی هاوانا، کوبا دو روز پیش از رسیدن به هاوانا، کوبا، رادیو گزارش داد که چند کشتی غرق شده‌اند.
۵ کشتی یواس‌اس پروتئوس ۱۹۴۱ مکزیک ریو دو ژانیرو، برزیل    هر ۵۸ نفر از دست رفتند و دو کشتی خواهرش نرئوس و    اوریون نیز ناپدید شدند.
۶ کشتی یواس‌اس نرئوس ۱۹۴۱ مکزیک ریود ژانیرو، برزیل   این کشتی به همراه دو کشتی خواهرش پروتئوس و          اوریون ناپدید شد.
۷ کشتی یواس‌اس اوریون ۱۹۴۱ مکزیک ریو دو ژانیرو، برزیل این کشتی همراه دو خواهرش پروتئوس و نرئوس ناپدید شد.
۸ هواپیما  پرواز ۱۹ ۵ دسامبر ۱۹۴۵ ایالات متحده آمریکا   هر ۵ فروند هواپیما از دست رفتند. چند ثانیه پیش از ناپدیدشدن آن‌ها فرمانده می‌گفت که این‌جا هیچ چیز خوب نیست، آب سبز است یا سفید. همان روز یک هواپیمای مارینر در جستجوی آن‌ها بود.
۹ هواپیما ایربورن ترنسپورت دی‌سی-۳ ۲۸ دسامبر ۱۹۴۸ سان خوآن     میامی هر سه خدمه و ۳۶ مسافر پیش از رسیدن به میامی ناپدید   شدند.
۱۰ هواپیما بی‌اس‌ای‌ای استار تیگر ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸ بریتانیا     آزور این هواپیمای مسافربری خانوادهٔ سلطنتی تودور بوده‌است که ۶ خدمه و ۲۵ مسافر آن از بین رفتند.
۱۱ هواپیما بی‌اس‌ای‌ای استار آریل ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ برمودا جامایکا این هواپیمای مسافربری خانوادهٔ سلطنتی تودور بوده‌است که هر ۷ خدمه و ۱۳ مسافرش ناپدید شدند.
۱۲ کشتی اس‌اس مارین سولفور کوئین ۱۹۶۳ بومانت، تگزاس   این کشتی ۱۵٬۲۶۰ تن گوگرد را حمل می‌کرد و دریا خشمگین شد و بعد از ۱۶ فوت، بادهای شمالی شدیدی وزید و کشتی با ۳۹ خدمهٔ آن ناپدید شد
۱۳ فانوس دریایی ایزاک ۱۹۶۹ بیمینی، باهاما  

فانوس دریایی و ۲ نگهبانش ناپدید شدند و هرگز پیدا نشدند.

 مطلب دوم از سایت علی بابا
 

همه چیز راجب مثلث برمودا یا مثلث شیطان

چرا این همه کشتی اینجا غرق شده‌اند؟

 

شاید شما هم راجب مثلث برمودا چیزهایی شنیده‌اید که درک و فهم آن کمی‌ دشوار و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. شاید هم شما از آن دسته افرادی هستید که اصلا هیچ‌ اطلاعی از این موضوع نداشته و علاقه دارید تا با آن آشنا شوید. در هر دو صورت فرقی نمی‌کند و اگر حتما علاقه دارید تا به صورت کامل با این موضوع جالب و بسیار جذاب آشنا شوید این مطلب پرهیجان را از مجله علی بابا از دست ندهید زیرا در این مطلب ما قصد دارید به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

آیا مثلث برمودا واقعا خطرناک است؟

نباید در این مکان منتظر موجودات فضایی یا ماشین پرواز باشید، اما از طرفی باید به این نکته توجه کنید که این مختصات افراد زیادی را با هر دلیل و نظریه‌ای که ممکن است وجود داشته باشد ( حتی اشتباهات انسانی) به کام مرگ کشیده است.

آیا مثلث برمودا هنوز هم خطرناک است؟

جواب این سوال مثبت است و طبق اخرین گزارشات موجود در سال 2019 سه سانحه هوایی در مثلث برمودا رخ داده که همچنان علامت سوال باقی مانده است.

راز مثلث برمودا چیست؟

دانشمندان و کارشناسان تا به حال نظریه‌های بسیار زیادی را عنوان کرده‌اند که از آخرین نظریه‌ها راجب مثلث برمودا می‌توان به ابر شش ضلعی و آتشفشان اقیانوسی اشاره کرده که در مقاله هر دو آن‌ها توضیح داده شده است.

مثلث برمودا چیست؟

مثلث برمودا که برخی آن را با نام مثلث شیطان یا دریای مرگ می‌شناسند، یک منطقه در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است. گفته می‌شود در این محدوده بیش از 50 کشتی ناپدید شده و هیچ اثری تا به امروز از آ‌ن‌ها برجای نمانده است. حتما به این نکته فکر می‌کنید که این موضوع خیلی پیچیده نیست و ممکن است این منطقه دارای شرایط نامساعدی باشد.

اما نکته‌ای که این محدوده را بسیار خاص و ترسناک‌تر می‌کند این است که طبق اطلاعات منتشر شده 21 هواپیما نیز هنگام ورود به این منطقه ناپدید شده‌اند و تا به امروز کسی از آن‌ها هیچ خبری ندارد. نظریه‌های بسیار زیادی در مورد مثلث برمودا وجود دارد که تا به امروز هیچ کدام از آن‌ها قطعی نشده و این عمل باعث شده تا هنوز مثلث برمودا یک علامت سوال بزرگ برای داشنمندان و مردم جهان باقی بماند.

دو نظریه که بسیار در بین مردم رایج بوده نسبت دادن این مکان به یک ماشین زمان بسیار غول‌پیکر و فعالیت موجودات فرازمینی در این مکان است.

راز مثلث برمودامثلث برمودا کجاست؟

طبق اطلاعاتی که از مثلث برمودا وجود دارد، مساحت این منطقه بین یک میلیون و سیصد کیلومتر مربع تا سه میلیون و نهصد کیلومتر مربع تخمین زده شده است و هنوز بین ابعاد آن اختلاف نظر وجود دارد. نکته جالبی که وجود دارد انجمن جغرافیای ایالات متحده این مثلث را به رسمیت نمی‌شناسند و در نقشه‌های سازمان‌های دولتی اسمی از آن برده نمی‌شود.

مثلث برمودا بر روی آب‌های اقیانوس اطلس و در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع شده است. راس این مثلث نزدیک برمودا، قسمت انحنای مثلث از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و با عبور از پورتوریکو به سمت جنوب و شرق منحرف می‌شود و از دریا سارگاسو گذر کرده و دوباره به سمت برمودا باز می‌گردد.

مثلت برمودا کجاستتاریخچه مثلث برمودا

نخستین بار در 17 سپتامبر 1950 ادوارد ون وینکل جونز (Edward Jones)  ناپدید شدن برخی از هواپیما‌های و کشتی‌ها در مجله میامی هرالد خبر داد که برای اولین بار مثلث برمودا بر زبان‌ها افتاد. دو سال پس از این موضوع، مجله فیت مقاله‌ای کوتاه با عنوان «رمز و راز دریا پشت درب‌های ما هستند» با اشاره به مثلث برمودا این مسئله را برای مردم بسیار پر رنگ‌تر کرد.

در این مقاله به از دست دادن کشتی‌ و هواپیما‌های بسیار زیاد از جمله پرواز 19 اشاره شد. 10 سال بعد در اوریل 1962 مجله لوژیون آمریکا ادعا کرد که موضوع مهمی راجب پرواز 19 وجود داشته است. این مجله ادعا کرد که فرمانده عملیات این پرواز گفته است: «ما در حال ورود به آب‌های سفید هستیم، ما نمی‌دانیم کجا هستیم و هیچ چیز خوب به‌نظر نمی‌رسد.» پس این موضوع شایعاتی به وجود آمد که پرواز 19 توسط مثلث برمودا به مریخ فرستاده شده است.

تاریخچه و ادعا‌های زیادی درباره مثلث برمودا وجود دارد که ممکن است برخی از آن‌ها شایعه و برخی واقعیت باشد، اما ما دو مورد از معروف‌ترین رخداد‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پرواز 19 برمودا

یکی از عجیب‌ترین حوادث مثلث برمودا پرواز 19 است که در این حادثه ترسناک 5 فروند هواپیمای نظامی تی‌بی‌ام افینگر 3 در تاریخ 5 دسامبر 1945 برای یک عملیات اکتشافاتی در مورد مثلث برمودا هم‌زمان به پرواز درآمدند. ساعاتی پس از پرواز یکی از مسئولین پرواز با برج مراقب تماس برقرار کرده و وضعیت خود را به طرز عجیب و وحشتناکی شرح داده است.

پس از آن برج مراقبت توصیه می‌کند تا هماپیما 180 درجه تغییر جهت داده و از این منطقه خارج شود اما خلبان پرواز اعلام کرده که تمامی دستگاه‌های تشخیص جهت از کار افتاده و پس از چند دقیقه صدای آن‌های قطع شده و برای همیشه ناپدید شده‌اند.

پرواز 19استار آریل و استار تیگر

استار آریل و استار تیگر نام دو فروند هواپیمای خانوداه سلطنتی آورو تودور پنجم بود که قصد فرود در آمریکای جنوبی را داشت. تا قبل از رسیدن به مثلث برمودا همه چیز خوب پیش می‌رفت که پس از ورود به این منطقه آن‌ها برای همیشه ناپدید شدند.

تئوری‌های علمی و تخیلی در مود برمودا

با توجه به موارد ذکر شده تا این‌جای مطلب حتما شما کنجکاو شده‌اید تا بدانید دلیل این موضوع و رخداد‌های عجیب چیست. همانطور که در بالا ذکر شد نظریه‌های بسیار زیادی راجب این نقطه از کره زمین وجود دارد که ممکن است برخی از آن‌ها درست بوده یا مجموعه‌ای از این نظریه‌ها درست باشد، اما در هر صورت تا به حال هیچ نظریه منطقی رد یا تایید نشده است.

در میان این نظریه‌ها برای کشف رازهای مثلث برمودا برخی به شایعات و موضوعات تخیلی نیز دامن زده‌اند که دو مورد از نظریه‌های تخیلی و چهار مورد از نظریه‌های علمی را برای شما بازگو می‌کنیم که صرفا با آن‌ها آشنا شوید.

سفینه فضایی در زیر مثلث برمودا

یکی از معروف‌ترین نظریه‌های تخیلی که راجب این مثلث وجود دارد این است که برخی معتقد‌ند که در زیر مثلث برمودا یک سفینه فضایی وجود دارد و کسانی که وارد این محدوده شوند را از کره زمین خارج می‌کنند. این نظریه را هر طور در نظر بگیریم، چندان با عقل و منطق همسو نیست.

راستی حالا که صحبت از جاهای مرموز شده، می‌دانید عجیب ترین جاهای دیدنی ایران کجا هستند؟

موجودات عجیب و مرموز در برمودا

از دیگر نظریه‌های تخیلی مثلث برمودا می‌توان به موجودات عجیب و غول‌پیکر اشاره کرد که برخی معتقد‌ند موجودات وحشتناک و شیاطین در این مکان زندگی می‌کنند و هر کس در قلمروی آن‌ها برود، برای همیشه نابود می‌شود. این نظریه نیز یک نظریه غیرعقلانی بوده و در گذشته برای پاسخ به راز این مثلث ساخته شده است.

موجودات فضایی گاز متان در مثلث برمودا

طبق اسناد و گزارش‌های به‌دست‌آمده از این مثلث، یک نظریه علمی است که اشاره به گاز متان بسیار زیاد در این محدوده می‌کند. کشتی وقتی روی آب در این نقظه شناور می‌شود تحت تاثیر این گازها قرار گرفته که این موضوع امکان غرق شدن را افزایش می‌دهد. از طرفی احتمال آسیب زدن به هواپیما را نیز بسیار زیاد می‌کند. شاید یکی از دلایل رویداد‌های غیر طبیعی مانند شعله‌های آتش روی آب که توسط بومیان گزارش شده است همین موضوع باشد.

خطاهای انسانی

برخی از کارشناسان معتقد‌ند که پیشامد‌های برمودا می‌تواند ریشه در اشتباهات انسانی داشته باشد چراکه هر روز ساکنین این منطقه درحال عبور از آن‌جا هستند.

ابرهای شش ضلعی مثلث برمودا

از دیگر نظریه‌های علمی که وجود دارد و برخی از کارشناسان به آن معتقدند، وجود ابرهای غول‌پیکر است که معادل یک بمب با سرعت 273 کیلومتر در ساعت امواجی با ارتفاع بیش از 14 متر تولید می‌کنند. یک چنین نیروی عظیمی کافیست تا نه‌ تنها کشتی بلکه هواپیما را نیز با چالش مرگباری روبرو سازد.

آتشفشان مثلث برمودا

یکی از سرنخ‌های جالب و نظریه‌های علمی جدید که دانشمندان داشنگاه کرنل بعد از سال‌ها تحقیق روی گدازه‌های اقیانوسی به آن رسیده‌اند، دهانه آتشفشان بسیار عمیق و بزرگ در مثلث برمودا است. این دهانه تمامی کشتی‌ها و هواپیما‌ها را به درون خود کشیده و به دلیل فشار بیش از حد کف اقیانوس آن‌ها را تکه‌تکه می‌کند.

آتشفشان Bermuda Triangleفیلم‌ و کتاب های مربوط به مثلث برمودا

یکی از فعالیت‌های رایج که معمولا راجب مسائل مهم در دنیا و سوالات مردم راجع به یک موضوع پیچده وجود دارد، ساخت فیلم و نشر کتاب است که به دلیل کنجکاو بودن مردم می‌تواند تا حد زیادی مورد استقبال قرار بگیرد. مثلث برمودا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و فیلم‌ها و کتاب‌های در این باره وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 کتاب با موضوع برمودا

  • کتاب مثلث برمودا اثر چارلز برلیتز در سال 1974 نوشته شد. این کتاب در همان سال از پر فروش‌ترین کتاب‌ها شد و نزدیک به 20 میلیون نسخه از آن به 30 زبان مختلف به فروش رسید و به شهرت عظیمی دست پیدا کرد.
  • لری کوشس، در سال 1975 کتاب خود را با نام راز‌های حل شده مثلث برمودا منتشر کرده و در کتاب خود گزارشات مربوط به ناپدید شدن کشتی‌ها را در کتاب چارلز مورد انتقاد قرار داد که این کتاب نیز با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد.
  • لورنس دیودکخ با کتاب راز مثلث برمودا در سال 1975 و دقیقا چند ماه پس از کتاب لری اثر خود را عرضه کرد. در این کتاب به چارلز و لری حمله کرد و آن‌ها را اغراق‌آمیز توصیف کرد. همچنین مدعی شد که یک راه حل برای راز مثلث برمودا یافته است.

فیلم با موضوع مثلث برمودا

  • فیلم سنیمایی The Triangle یا مثلث که یک فیلم در ژانر دلهره‌آور است و توسط کشور آمریکا در سال 2001 ساخته شده است. از بازیگران این فیلم جذاب می‌توان به لوک‌پری، دیوید هیولت و دوریان هاروود اشاره کرد.
  • فیلم بر اساس مثلث برمودا در سال 1978 توسط رنه کاردونه ساخته شد که این فیلم نیز در زمان خود یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌ها بود.

فیلم‌هایی در مورد برموداحقایق جالب در مورد مثلث برمودا

  • یکی از حقایق جالب که وجود دارد این است که با توجه به تمامی موارد ذکر شده علاوه بر داشنمندان، گارد ساحلی ایالات متحده نیز مثلث برمودا را خطرناک‌تر از نقاط دیگر اقانوس اطلس نمی‌دانند.
  • در سال 2013 صندوق جهانی طبیعت خطرناک‌ترین مسیرهای حمل نقل برای کشتی‌ها را مشخص کرد و جالب است بدانید هیچ اسمی از مثلث برمودا در این لیست وجود ندارد.
  • کریستف کلمب اولین کسی بود که واقعه عجیب و غریب در این منطقه را ثبت کرده و طبق گفته این شخص یک شعله بزرگ در دریا سقوط می‌کند. ( البته برخی بر این معتقد‌ند او یک شهاب سنگ دیده است و چیز دیگری وجود ندارد)
  • گفته می‌شود نمایشنامه طوفان (The Tempest) که یکی از محبوب‌ترین آثار شکسپیر است بر اساس داستان‌ها ونظریه‌های موجود راجب مثلث برمودا ساخته شده است. این نمایش‌نامه باعث شد تا شکسپیر اعتبار قابل توجهی در این عرصه کسب کند.
  • در سال 1945 یک تحقیق دریایی شکل گرفت، در آن یک هلیکوپتر با 13 سرنشین به دنبال افراد گم‌شده در این محدوده رفتند که پس از ورود به مثلث برای همیشه ناپدید شدند.

نجات یافتگان مثلث برمودا

در 60 سال گذشته و طبق اسنادی که وجود دارد، 25 نفر تا به حال توانسته‌اند جان سالم به در ببرند و با هیچ مورد خاص و عجیبی نیز روبرو نشده‌اند اما موضوعی که راجب آن‌ها وجود دارد این است که همه آن ها با هواپیما از این محدوده گذر کرده‌اند و کسی با کشتی جان سالم به در نبرده است.

نجات یافتگاننتیجه‌گیری کلی راجب برمودا

نتیجه‌ای که می‌توان از این نقطه گرفت این است که به هر دلیل یا راز درست و اشتباه که راجب این نقطه از زمین وجود دارد، تصمیم منطقی این است که انسان‌ها باید تا حد ممکن از رفتن به این مختصات پرهیز کنند و صرفا جهت کنجکاوی‌های شخصی نباید تصمیم به رفتن به مثلث برمودا را داشته باشند زیرا هر کدام از نظریه‌های که تا به امروز ذکر شده بر خطرناک بودن این مثلث صدق کند، می‌تواند انسان یا هر موجودی را به کام مرگ بکشد.

امیدوارم خوشتان آمده باشد هر چند زیاد بود
سلمان عالمی

۳ سال پیش
نظر بدین

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
اگر خوشتان آمد لایک کنید یا پیگیر بشید و اگر فکر می کنید که چیزی کم داشت همین جا به من بگین که من درستش کنم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به دردم نخورد بد بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
حسن مجتبی احمدی به دردم نخورد بد بود
چرا؟؟؟؟؟؟؟
مشکلی داشت؟؟؟؟یا خوشت نیومد؟؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
چرا؟؟؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

عالی بود
من هیچ وقت به اونجا نزدیک نمیشن

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

https://hedayatmizan.ir/site/content/57757
رازش اینجاست و ممنون.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

محمدطاها صادقی دعوتی https://hedayatmizan.ir/site/content/57757 رازش اینجاست و ممنون.
این نظریه اثبات نشده فقط جنابعالی این رو گفتن
بعدشم فیلم هایی هست که میرن نزدیک مثلث برمودا و هیچ خبری از این چرت و پرت هایی که میگی نیست

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران