معرفی

به نام خدا

عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که احتمالا نمی‌شناسید

امیدوارم که لذت ببرید😀😋


خلاصه :

عجیب ترین جا های ایران

۱. قبرستان سفیدچاه

اگر اهل دیدن فیلم‌های وحشتناک باشید حتما دیده‌اید که همیشه یک پای ثابت سکانس‌های این فیلم‌ها، قبرستان‌هایی مخوف در شب است. چرا این‌قدر از قبرستان‌ها می‌ترسیم؟ واقعا جای ترس و وحشتی وجود دارد؟ اگر واقع‌گرا و به‌دور از خرافات باشیم که قطعا ترسی از قبرستان‌ها نخواهیم داشت اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، گاهی دچار ترس و وحشت می‌شویم دیگر.

قبرستان سفیدچاه از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

مثلا اگر قبرستان سفیدچاه را بشناسید، شاید حاضر نباشید که در شب به آن سری بزنید. این قبرستان که می‌تواند یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران باشد در بهشهر مازندران قرار دارد. سنگ قبرهای این گورستان به شکل عمودی بالای مزار هر فرد قرار گرفته‌اند و روی آنها شکل‌ها و حکاکی‌هایی عجیب دیده می‌شود. قدمت قبرستان سفیدچاه به دوره تیموریان برمی‌گردد.

حرف‌وحدیث‌ها درباره سفیدچاه زیاد است. مثلا برخی از ساکنان حوالی این مکان بر این باورند که خاک گورستان طوری است که مانع از پوسیدن مرده‌ها می‌شود. مطالعات تاریخی نیاز است تا متوجه شویم چرا سبک و سیاق گذاشتن سنگ قبر مردگان در این مکان به این صورت بوده است و حکاکی‌های روی مزارها دقیقا چه معنایی داشته‌اند.

۲. روستای دوقلوها

دوست داشتید که دوقلو به دنیا می‌آمدید؟ شما هم در جامعه دوقلوها جای دارید؟ به نظر ما که دوقلوبودن بسیار پدیده جالبی است. فکر کنید که هر روز از خواب بیدار شوید و با شخصی عینا شبیه خودتان روبه‌رو باشید یا اگر هم دوقلوی هم‌سان نیستید، شخصی را ببینید که در یک زمان و یک روز و از یک مبدأ با شما پایش را به این جهان گذاشته است.

شهراباد

احساس جالب و در عین حال عجیبی است. حال تصور کنید که به روستایی می‌روید که بیشتر افراد آن را دوقلوها تشکیل می‌دهند. اعجاب‌انگیز است، نه؟ در روستایی به نام شهرآباد در ابرکوهِ یزد، بیشتر بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند، دوقلو هستند. اگر به کلاس‌های درسی این روستا سری بزنید، احساس می‌کنید که به دوبینی دچار شده‌اید چون تقریبا پشت هر نیمکتی شاهد دو فرد شبیه به هم یا همان دوقلو هستید.

ازدواج‌ها در این روستای کم‌جمعیت بیشتر به شکل فامیلی است و شاید دلایل ژنتیکی عاملی برای دوقلوزایی در میان ساکنان روستا باشد. کسانی که به این روستا سر زده‌اند، معتقدند که در حین گشت‌وگذار در آن، آدم‌های تکراری زیادی می‌بینید. چون دوقلوهای هم‌سان این روستا زیادند. بی‌شک، این مکان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. نه؟ دیدن این همه دوقلو در یک مکان مانند وارد شدن به فیلم‌های فانتزیِ تیم‌ برتون است.

۳. جنگل جیغ

یکی دیگر از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران جنگل جیغ است. فکر کنید که بعد از تاریک شدن هوا و خداحافظی خورشید زیبا با جنگل، صدایی مهیب از جیغ موجوداتی ناشناخته در میان درختان طنین‌انداز می‌شود. وحشتناک است و از آن بیشتر، بسیار عجیب.

جنگل جیغ

این وضعیت جنگلی در نزدیکی طرقبه در مشهد است. یعنی خورشید که طلوع می‌کند، صداهایی شبیه جیغ در جنگل می‌پیچید. این جیغ شبیه صدای حشرات یا به هم خوردن برگ‌های درختان، در عبور باد نیست بلکه جیغی مبهم و ناشناخته است که دلیل آن مشخص نیست.

البته پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان انجام گرفته نشان می‌دهد که این صداها را جیرجیرک‌ها در میان شاخه‌های درختان به وجود می‌آورند. دلیل هر چه که باشد، پا گذاشتن به این جنگل در شب وحشتناک است. صدای جیغ حشره یا هر موجود دیگری که در این جنگل می‌پیچد باعث شده تا جنگل جیغ از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران بشود.

۴. باغ سنگی

باغ سنگی هم حکایت عجیبی دارد. باغ سنگی باغی است با درختانی که به جای میوه و برگ، روی شاخه‌هایش سنگ روییده است. اگر به سیرجان در کرمان بروید، با باغ سنگی روبه‌روی می‌شوید. باغی که صاحب آن مردی کر و لال به نام درویش‌خان اسفندیارپور بود.

باغ سنگی

این مرد چوپانی می‌کرد و باغ‌داری اما به‌طور ناگهانی روزی این کار را متوقف می‌کند و به جای کارهای همیشگی‌اش، به دنبال سنگ‌هایی یک‌شکل می‌گردد و آنها را به عنوان میوه به درختان باغش اضافه می‌کند. علت چه بوده است؟ شایعات زیادی درباره کار این فرد وجود دارد.

برخی می‌گویند این کار را در اعتراض به اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۰ انجام داده، برخی پای موجودات فرازمینی را به میان می‌کشند و برخی خیلی ساده معتقدند که جنون، عامل این کارها بوده است. در هر حال، علت خلق باغ سنگی، هر چه که باشد، یکی از عجیب ترین جاهانی دیدنی ایران را به وجود آورده است.

۵. مثلث برمودای ایران

مثلث برمودای ایران کجاست؟ با رفتن به کویری در حوالی سمنان به مثلث برمودای ایران می‌رسید. اما توصیه و پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید. چرا؟ چون هر جنبنده‌ای که به کویر برمودا پای می‌گذارد در آن کشیده می‌شود و دیگر رنگی از رخسارش هم دیده نمی‌شود.

ریگ جن

باتلاق‌های شنی موجود در ریگ‌زار مثلث برمودا، جایی برای گردشگری باقی نمی‌گذارند. پس اگر جان شیرین‌تان را دوست می‌دارید، بهتر است فکر رفتن به برمودا را هم از سرتان بیرون کنید. به این کویر، ریگ جن هم گفته می‌شود. البته جاهای مشخصی برای گردشگری در این منطقه وجود دارد که سر زدن به آنها فقط با یک راهنمای کارکشته منطقی است.

مردم محلی می‌گویند که این کویر نفرین‌شده است و هر کسی به آن پا بگذارد، ناپدید می‌شود. با وجود همه اینها، باز هم تورهای گردشگری علاقه‌مند به سرزدن به این کویر وجود دارند. دیگر تصمیم با شماست که دوست دارید، چنین مکانی را ببینید یا خیر.

۶. ونیز ایران

ونیز ایران هم از عجیب ترین جاهای ایران است. روستایی را در نظر بگیرید با خانه‌هایی روی آب و مردمانی که رفت‌وآمدشان از طریق قایق‌هاست. این روستا در سراخیه خوزستان قرار دارد. اگر بخواهید از خانه‌ای به خانه دیگر بروید باید از بلم‌های کوچک و قایق‌ها کمک بگیرید.

ونیز-ایران

شاید به عنوان یک گردشگر، بازدید از روستای سراخیه برایتان جالب باشد اما مطمئن باشید که حاضر نخواهید شد در این روستا زندگی کنید. علت چیست؟ آب تالاب به خاطر نبود رسیدگی‌های لازم هم آلوده است. سطح آب هم سال‌به‌سال، پایین‌تر می‌رود. وقتی اکوسیستم مخدوش شود، ماهی‌گیری و سلامت ساکنان هم به مخاطره می‌افتد. پس شاید ونیز کوچک ایران برای گردش‌کردن جالب و البته عجیب باشد اما زندگی در آن، آن قدرها هم خوشایند نیست.

۷. روستای درک

سیستان و بلوچستان پُر است از رمز و راز؛ جاهای دیدنی و اعجاب‌انگیز، فرهنگ و رسوم خاص و اصالتی که البته زیر سایه محرومیت‌های رفاهی مظلومانه نفس می‌کشد. روستای درک هم در شهرستان کنارک در همین استان واقع شده است.

روستای-درک

روستای درک، روستایی معمولی نیست. این مکان دارای پاک‌ترین و بکرترین ساحلی است که می‌توانید تصور کنید. خود را تصور کنید: شما، غروب و دریا در کنار ساحلی بکر و تنها! خیلی شاعرانه است، قبول دارید؟ درک آب‌وهوای خنکی دارد و وجود رمل‌ها و نخل‌ها در کنار ساحلی با دریای آبیِ آبی، آن را آنقدر زیبا کرده است که این زیبایی به عجیب‌بودن پهلو می‌زند.

به نظر ما که روستای درک با زیبایی خیره‌کننده‌اش از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. درک در زبان بلوچی به معنای سکونت‌‌گاهی در مجاورت دره است. امیدواریم که گردشگری در این روستای بکر پا بگیرد اما به شرطی که از زیبایی و سلامت آن چیزی کم نشود.

۸. روستای کندوان

اگر به حوالی تبریز در ۶۲ کیلومتری جنوب‌غربی آن سری بزنید، چشمتان به جمال روستایی روشن می‌شود که هم زیباست و هم به‌شدت عجیب و بامزه. روستای کندوان، روستایی است با خانه‌هایی در دل کوه. این خانه‌ها قابل‌سکونت هستند و حدود ۱۲۰ خانواده در آنها زندگی می‌کنند.

روستای-کندوان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران

خانه‌هایی در دل کوه‌هایی مخروطی که البته بیشتر شکل هرم هستند. اما چرا این هم‌وطنان عزیز در دل کوه زندگی می‌کنند؟ ماجرای پشت این سبک زندگی چیست؟ گفته می‌شود که در قرن هفتم هجری، اهالی روستایی موسوم به حیله‌ور برای نجات خود از دست حمله مغول‌ها به دل کوه‌ها پناه می‌برند و بنای زندگی در دل این کوهستان‌ از همان زمان گذاشته می‌شود. اگر کندوان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران نیست، پس چیست؟

۹. چالدران

در درس جغرافیا قوی بوده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، حتما می‌دانید که چالدران متعلق به استان آذربایجان غربی است. این شهر زیبا ویژگی‌ عجیب و غریبی دارد و آن چیزی نیست جز خنک‌بودن مطبوعی که شهروندان را از خرید کولر بی‌نیاز می‌کند.

چالدران

چالدران در دامنه‌های سلسله کوه‌های زاگرس قرار دارد. زندگی در مکانی با آب‌وهوای خوش و خنک دل‌پذیر است اما به‌شرطی که سر و کله اتفاقات ناگواری مانند سیل پیدا نشود و زمین‌های کشاورزی و مراتع را از بین نبرد. چالدران هم در سال‌های پیش همین‌طور بود یعنی خبری از اتفاقات ناگوار در آن نبود و زندگی‌کردن در دامن دشت‌های سبز و در پناه هوای خنکش، شهروندان را به خوشبختی نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌کرد.

اما به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و از بین‌رفتن پوشش‌های گیاهی، سیل‌هایی که به دل مزارع و مراتع چالدران می‌زند، روی آب‌وهوا و شرایط زندگی در آن اثراتی منفی گذاشته است. در هر حال، چالدران و هوای خنکش را می‌توان بی‌اغراق در میان عجیب‌ترین‌های ایران قرار داد.

۱۰. دهکده چوبی نیشابور

دهکده‌ای با سازه‌های چوبی که در برابر زلزله و حشرات مقاومند؛ این دهکده چوبی در نیشابور قرار دارد. مهندس مجتهدی کسی است که دهکده چوبی را در روستای اجدادی‌اش بنا کرده و با دانش و بینش جذابی که نسبت به مقوله معماری داشته است با چندین تُن چوب توانسته، مجموعه‌ای هنری و فرهنگی بسازد.

دهکده-چوبی

دهکده چوبی و بناهای چوبی‌اش در روستای ملامحمد آقازاده قرار دارند. البته مهندس حمید مجتهدی دیگر در میان ما نیست ولی دهکده جالب و جذابش همچنان از نقاط مهم گردشگری نیشابور است. مسجدی که در دهکده ساخته شده در برابر زلزله‌ای هشت ریشتری مقاومت دارد، عطر چوب هم که دیگر گفتن ندارد و آن‌قدر خوشایند است که اگر به دیدن دهکده و بناهایش بروید تا مدت‌ها در مشامتان باقی می‌ماند. این دهکده هم از آن نقاط عجیب ایران است که زیبایی و دقت مهندسی آن باعث تعجب می‌شود.

در آخر

تعریف واژه عجیب کمی سخت است. همان‌طور که در اوایل نوشته هم گفتیم، عجیب یعنی چیزی که شما را به تعجب وامی‌دارد. خب، آدم‌ها به دلایل مختلفی تعجب می‌کنند. بعضی‌ها به خاطر زیبایی بیش از حد یک چیز و برخی به خاطر ترسناک بودن و… .

در هر حال؛ مکان‌هایی که در این مقاله نام برده شد از جمله نقاط عجیبی هستند که هر یک به واسطه زیبایی یا ویژگی‌ خاص دیگری اعجاب‌انگیز محسوب می‌شوند. به عجیب ترین جاهای دیدنی ایران سَر بزنید یا دست‌کم آنها را بشناسید. این سرزمین در هر نقطه و سویش، چیزی برای شگفت‌زده کردن ما و شما در آستین دارد.

۳ سال پیش
نظر بدین

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران