معرفی

در همه فصل ها با وقار برانید

بهمن دیگنیتی


خلاصه :

پس از آغاز تحریم ها گروه بهمن نتوانست تا...  

پس از آغاز تحریم ها گروه بهمن نتوانست تا با توجه به ظرفیت های درنظر گرفته تولید کراس اوور هاوال H2 را ادامه دهد. این خودرو در سال ۱۳۹۷ برنامه داشت تا هاوال H9 را در تیراژ معمولی و به صورت وارداتی به بازار بیاورد و در نیمه دوم همان سال، هاوال H6 نسل جدید را در نسخه دو دیفرانسیل به جمع محصولات تولیدی خود اضافه کند. اما مشکلات مربوط به خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودرو باعث شد تا تولید هاوال H2 هم ادامه دار نباشد و گروه بهمن و شرکت بهمن موتور در میانه راه عرضه این کراس اوور، مشکلاتی را با مشتریان داشته باشد.

اما بعد از حدود دو سال دست و پنجه نرم کردن با نبود هاوال و نارضایتی حواله داران این خودرو، بالاخره گروه بهمن کراس اوور کوپه را به جمع محصولات مونتاژی خود اضافه کرد. البته که این خودروساز صحبتی از جایگزینی این خودرو با هاوال H2 نمی کند و از نگاه عمومی، این مسئله مطرح شده که محصول جدید جایگزین کراس اوور قبلی شده است. این خودروساز خصوصی بعد از چند ماه فعالیت چراغ خاموش با گروه DFM و DFL، بالاخره کراس اوور ix5 را با تغییرات مختلف و با نام دیگنیتی به بازار معرفی کرد. ” دیگنیتی ” نامی به معنای ” کرامت ” است و بر روی نسخه ایرانی ix5 نصب می شود. در بسیاری از محافل خودرویی، این کراس اوور کوپه با نام ” بهمن دیگنیتی پرایم ” معرفی می گردد.

 

معرفی اجمالی بهمن دیگنیتی پرایم:

همان طور که در بخش بالا گفته شد، بهمن دیگنیتی پرایم نسخه ایرانی ix5 گروه دی.اِف.اِم و شرکت دی.اِف.اِل است. این خودرو یک کراس اوور متوسط و با سبک طراحی کوپه است که در نسخه تک دیفرانسیل جلو عرضه می شود. ix5 در بازارهای مختلف سطح امکانات گوناگونی را ارائه می دهد و گاهی می تواند در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی ظاهر شود. اما در بازار ایران به خاطر بحث داخلی سازی، تطبیق و قیمتی می بینیم که دیگنیتی پرایم در مقام یک کراس اوور نیمه لوکس مونتاژی قرار گرفته است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک با خودروهایی مانند ام وی ام X55، جک X7 یا همان KMC K7، چری تیگو ۷ و SWM G01 رقابت می کند. با توجه به مقایسه ویژگی های این خودرو با نسخه های سایر کشورها، می توان گفت که دیگنیتی پرایم ارزش جهانی در بازه ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار را دارد. به گفته مدیران بهمن موتور قرار است تا این کراس اوور کوپه به روش CKD در ایران تولید شود و برخی از اجزای آن هم به مرحله داخلی سازی رسیده است.

شخصات و ویژگی های فنی بهمن دیگنیتی پرایم:

این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۴۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و برخی ix5ها نصب است، SFG15T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی.اِف.اِم شناخته می شود. تولید حداکثر گشتاور از ۱۸۰۰RPM، مصرف سوخت مناسب، بالانسر قوی، تطبیق پذیری مناسب و استهلاک منطقی از جمله مزایایی است که باعث شده تا SFG15T در بررسی های مختلف به عنوان یکی از پیشرانه های مناسب صنعت خودروی چین در کلاس اقتصادی معرفی شود. البته در برخی نسخه های ix5 نیز از پیشرانه HD15 استفاده می شود که این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۸۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر تولید می کند و حداکثر گشتاور را از ۱۵۰۰RPM در اختیار راننده می گذارد. نکته جالب در مورد HD15 این است که به مراتب مصرف سوخت کمتری نسبت به SFG15T دارد و چالاکی بهتری را برای ix5 فراهم می سازد.

دیگنیتیدیگنیتی

این پیشرانه ها استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارند و به نمونه ۱۴۸ اسب بخاری که بر روی دیگنیتی نصب شده و به گفته مهندسان گروه بهمن مطابق با شرایط ایران و سوخت رایج کشور برنامه ریزی شده است. همچنین به گفته دی.اِف.اِم هم این پیشرانه مصرف سوخت بهینه ۵٫۴ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و در شرایط معمولی، مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۵ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت می کند. البته بدیهی است که این اعداد بر مبنای سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر و در شرایط ایده آل به دست آمده و تا حدی با یک دوره ترکیبی رانندگی معمولی تفاوت دارد.

دیگنیتیدیگنیتی

وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ های جلو را یک جعبه دنده CVT بر عهده دارد. این جعبه دنده اتوماتیک نسل سوم CVTها به حساب می آید که چند وقتی است در گروه DFM برای محصولات سواری استفاده می شود. معمولا جعبه دنده های CVT نسل ۳ سرعت عمل بیشتری را نسبت به نسخه های قدیمی دارند و از سویی صدای کمتری را هم تولید می کنند. این جعبه دنده ها که جرمشان نسبت به CVTهای نسل ۲ کمتر شده است، در حالت اسپرت، L و تیپ ترونیک مصنوعی کارکرد منطقی تری را به نمایش می گذارند. البته که هیچگاه این جعبه دنده ها لذت رانندگی سیستم های انتقال قدرت AT و DCT را به راننده منتقل نمی کنند و بیشتر در شتاب ثانویه می توانند توانایی مطلوبتری را نسبت به سایر جعبه دنده های اتوماتیک به نمایش بگذارند.

دیگنیتی

 

امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرایم گروه بهمن:

کراس اوور جدید گروه بهمن که سبکی کوپه را هم با خود به همراه دارد، می تواند در برخی از بخش ها امکانات به نسبت مدرنی را در اختیار مالکان خود بگذارد. به عنوان مثال در بخش کاسه چراغ ها با فناوری تمام LED طرف هستیم که می توان بازدهی خوبی را داشته باشد و از سویی عملکردی مطلوب را به نمایش بگذارد. درِ صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک تک کاناله با دو پنل تنظیم و… از جمله امکاناتی است که می توان ویژگی های رقابتی را به بهمن دیگنیتی پرایم اعطا کند. همچنین ۴ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی است.

اما از سویی نبود برخی امکانات مانند کیسه های هوای پرده ای، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، جلو آمپر دیجیتال، رادار نقطه کور، رادار خطی، حافظه تنظیمات صندلی راننده و… باعث شده تا کراس اوور جدید گروه بهمن در بعضی از رقابت ها از خودروهایی مانند SWM G01، چری تیگو ۷، هاوال H2 و… عقب تر باشد.

در کابین دیگنیتی پرایم گروه بهمن:

باید دقت داشته باشیم، دیگنیتی پرایم با تمام شعارهای تبلیغاتی و تصویرسازی های انجام شده که به عنوان یک خودروی به نسبت اسپرت معرفی می شود، در اصل یک کراس اوور تک دیفرانسیل است و ساختار جدید مهندسی دی.اف.ام و شرکای ژاپنی اش در آن وجود دارد. به عبارت ساده تر در این خودرو باید توقع محدودیت های رایج تمام خودروهای چینی را داشته باشیم که نمی گذارند فشارهای نامتعارف به قوای محرکه خودرو وارد شود و از سویی بر اساس کمترین استهلاک ممکن برنامه ریزی شده اند. با این حال مهندسان گروه بهمن می گویند که با توجه به تطبیق مجدد این کراس اوور با شرایط ایران و از سویی داخلی سازی های انجام شده، این خودرو می تواند هماهنگی بیشتری با سبک رانندگی ایرانی ها داشته باشد.

با این وجود در بحث ظاهری و سبک طراحی نمی توان گفت که مهندسان دی.اف.ام ضعیف کار کرده اند و اتفاقا باید اعتراف کرد که این خودروساز چینی توانسته تا طراحی اسپرت را به درستی برای یک کراس اوور نه چندان گران قیمت (در بازار جهانی) انجام دهد. با وجود اینکه برخی افراد سبک طراحی دیگنیتی پرایم یا همان ix5 را کپی از خودروهای مشابه آلمانی می دانند، اما به هر حال با خطوط طراحی طرف هستیم که پختگی کاملی دارند و اصول روز را در صنعت خودرو دنبال می کنند. همچنین طراحی جذاب امروز برگ برنده ای برای دیگنیتی پرایم گروه بهمن است و می بینیم که در فضای مجازی، بسیاری ظاهر این خودرو را تحسین می کنند.

دیگنیتیدیگنیتی

در کنار این طراحی اسپرت که در بهمن دیگنیتی پرایم دیده می شود، باید گفت که در کلاس کراس اوورهای متوسط با خودرویی جادار طرف هستیم. با وجود طراحی اسپرت نیمه عقبی خودرو می بینیم که دیگنیتی بیشترین فضای بار (صندوق عقب) کاربردی را میان رقبای خود دارد و در حالت استاندارد بیش از ۷۶۰ لیتر فضای مفید را در اختیار سرنشینان می گذارد. درِ صندوق برقی هم از جمله امکانات رقابتی در بهمن دیگنیتی پرایم است که فعلاً در سایر رقبای چینی این خودرو وجود ندارد. همچنین با وجود شیب سقف، توقع می رود که فضای سر سرنشینان عقب آنچنان مطلوب نباشد. اما در واقعیت با فضای کابینی طرف هستیم که افرادی با قد ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند در عقب این خودرو راحتی نسبی را تجربه کنند. از سویی فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی متر در دیگنیتی سبب ایجاد فضای پای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب شده است و می توان گفت که این کراس اوور می تواند برای خانواده های ۴ نفره مناسب باشد. زیر آرنجی و دریچه هوا برای سرنشینان عقب دیگنیتی وجود دارد و نباید حضور این امکانات را به عنوان برتری این کراس اوور دانست. زیرا اکثر رقبای بهمن دیگنیتی چنین امکاناتی را دارند.

دیگنیتی

وقتی بر روی صندلی راننده می نشینید، با کیفیت به نسبت خوب رودری ها، چرم صندلی و روکش داشبورد مواجه می شوید. طراحی قاب بلندگوهای روی درها ما را یاد سبک جدید طراحی بلندگوهای ب ام و می اندازد. به عبارت ساده تر، طراحان کمپانی دی.اف.ام این بخش را از روی محصولات ب ام و کپی برداری کرده اند و البته که نتوانسته اند تا جزئیات خاص و جذاب قاب بلندگوهای محصولات ب ام و را در ix5 و دیگنیتی ایجاد کنند. صندلی راننده در این کراس اوور به صورت برقی و در شش جهت تنظیم می شود. با وجود اینکه صندلی های دیگنیتی راحتی و ابعاد خوبی دارند، اما توقع می رود تا این کراس اوور جدید گروه بهمن حداقل تنظیمات بیشتری را برای صندلی راننده داشته باشد. در برخی از رقبای بهمن دیگنیتی پرایم از صندلی برقی ۸ حالته برای راننده استفاده شده است. البته خودروی مورد بررسی در اسب بخار تریم داخلی مشکی رنگ را داشت و در تصاویر تبلیغاتی بهمن موتور از تریم داخلی زرشکی-مشکی استفاده شده است.

در کنار این موارد باید گفت که دید راننده به محیط اطراف خوب و مناسب است و نقاط کور کمی در خودرو وجود دارد. با وجود طراحی اسپرت خودرو که باعث شیب بیشتر درِ صندوق عقب شده است، اما می توان دید قابل قبولی را از شیشه عقب داشت. اما بدیهی است که از این دید نمی توان برای پارک کردن استفاده کرد. آینه های جانبی این خودرو هم ابعاد مناسبی دارند و دید خوبی را به راننده می دهند. اما باز هم این توقع وجود دارد تا دیگنیتی پرایم مانند SWM G01 به رادار نقطه کور مجهز باشد تا حس امنیت بیشتری را به راننده بدهد.

غربیلک فرمان بهمن دیگنیتی پرایم طراحی جذابی دارد و کنترل سیستم صوتی و کامپیوتر سفر بر روی طرفین آن دیده می شود. تنظیمات کروز کنترل و محدود کننده سرعت هم به وسیله دسته ای مجزای پشت فرمان و زیر دسته راهنما قابل انجام است. تنظیم ۴ جهته ستون فرمان هم از ویژگی های این خودرو به حساب می آید. فرمان کمکی برقی دیگنیتی پرایم عملکرد خوب و مناسبی دارد و مانند تمام فرمان های EPS با توجه سرعت میزان سفتی آن تغییر می کند. همچنین در نسخه مورد بررسی توسط اسب بخار، این امکان فراهم بود تا از طریق نمایشگر خودرو و بخش شخصی سازی تنظیمات، میزان نرمی فرمان تنظیم شود.

دیگنیتیدیگنیتی

دسته دنده، کنسول میانی، پنل تنظیمات ترمز پارک و جلو آمپر دیگنیتی جز نمونه های ساده ix5 است و ویژگی های نسخه های فول آپشن این کراس اوور چینی در محصول گروه بهمن دیده نمی شود. در نسخه فول آپشن ix5 جلو آمپر دیجیتال وجود دارد و همچنین کنسول میانی متفاوت از دیگنیتی است. بخش مربوط به تنظیمات وضعیت دنده هم مدرن تر طراحی شده و به جای تنظیمات مکانیکی دسته دنده، از سیستم الکتریکی در ix5 فول آپشن استفاده شده است. البته دلیل نبود این ویژگی ها در دیگنیتی مشخص است و می توان گفت که احتمالا گروه بهمن برای کنترل قیمت خودرو، مجبور به سفارش گذاری نسخه ارزان تر این بخش ها در دیگنیتی شده است.

دیگنیتیدیگنیتی

سیستم تهویه دیگنیتی از نوع اتوماتیک تک کاناله است و تنظیمات آن به صورت لمسی از طریق پنل بالای دسته دنده و یا نمایشگر خودرو قابل انجام است. باید گفت که پرتاب باد دیگنیتی خوب و مناسب است و به لطف وجود دریچه هوا برای سرنشینان عقب، گردش هوا به خوبی در کابین این خودرو انجام می شود. تنها نکته عجیب در بحث تنظیمات سیستم تهویه بهمن دیگنیتی پرایم، وجود نمادهای گرمکن صندلی های جلوی بر روی نمایشگر خودرو است که غیر فعال است. زیرا در این خودروی گروه بهمن گرمکن صندلی های جلو سفارش گذاری نشده است.

دیگنیتیدیگنیتی

نمایشگر روی داشبورد دیگنیتی ابعاد بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی را دارد و کیفیت مطلوبی در آن دیده می شود. امکان اتصال مستقیم و هوشمند تلفن همراه به نمایشگر این خودرو باعث شده تا بهمن دیگنیتی از سایر رقبا عقب نماند. همچنین کیفیت سیستم صوتی این خودرو مناسب است و می توان گفت که عملکرد این بخش در دیگنیتی پرایم مطلوب تر از خودروهایی چون چری تیگو ۷ و ام وی ام X55 به نظر می رسد. این کراس اوور جدید گروه بهمن به دوربین های ۳۶۰ درجه مجهز است که دید خوبی را از اطراف خودرو به راننده می دهد. اما واقعیت این است که کیفیت این دوربین ها در برابر SWM G01، اصلا قابل رقابت نیست و می توان گفت که دوربین های ۳۶۰ درجه دیگنیتی وضوحی شبیه به محصولات چری دارند. با این وجود بهمن دیگنیتی پرایم مانند SWM G01 به دوربین ثبت وقایع مستقل مجهز است که پشت آینه درون کابین نصب شده و صدای داخل کابین را هم ضبط و ذخیره می کند.

سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، چهار کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل از جمله ویژگی دیگنیتی پرایم در بخش ایمنی است. به غیر از این کراس اوور گروه بهمن و ام وی ام X55، سایر رقبای هم کلاس به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای مجهز هستند.

تجربه رانندگی با بهمن دیگنیتی پرایم:

وقتی با دیگنیتی پرایم رانندگی می کنید، آن چنان حس یک کراس اوور به شما القا نمی شود. زیرا صندلی های خودرو در پایین ترین حد ممکن نصب شده اند و همین مسئله باعث شده تا شما مانند رقبا، حس بالا بودن از سطح زمین را نداشته باشید. این نکته که تا حدی اسپرت بودن دیگنیتی پرایم را به سرنشینان می دهد، باعث کاهش انتقال حرکت های عرضی به سرنشینان هم شده و در نهایت موجب گردیده تا حسی میان یک خودروی هاچ بک و کراس اوور در بحث راحتی برای سرنشینان فراهم شود. با وجود رینگ های ۱۸ اینچی هم سواری خودرو نرم و قابل قبول است و مهم ترین نکته، سکوت قابل قبول سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیرها و چاله ها است. البته این نکته به صورت قیاس گفته با رقبا گفته می شود و بدیهی است که بسیاری از کراس اوورها هستند تا سواری بهتری از دیگنیتی را ارائه بدهند.

یکی از مزیت های رقابتی بهمن دیگنیتی پرایم که در تست و بررسی قابل لمس بود، هنلدینگ خوب و ترمزهای به مراتب بهتر از رقبای این خودرو است. بارها در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی دیگنیتی مورد بررسی قرار گرفت. اما دیدیم که هنلدینگ این خودرو در جایگاه خوبی قرار دارد و حداقل در تست های ما، در کمتر موقعیتی سیستم کنترل پایداری وارد عمل می شد. ترمزهای بهمن دیگنیتی هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ترمزگیری های شدید در پیچ ها هم نتوانست تا تعادل خودرو را بر هم بزند.

دیگنیتیدیگنیتی

بهمن دیگنیتی پرایم یک کراس اوور ۱۵۷۰ کیلوگرمی است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بدیهی است که این میزان از قدرت نمی تواند شتاب خارق العاده ای را برای این کراس اوور مونتاژی فراهم کند. اما از سویی این امکان وجود دارد تا دیگنیتی از پس خود بر بیاید و راننده را هم اذیت نکند. طبق بررسی های انجام شده، دیگنیتی شتاب معمولی دارد و رقبای نام برده این خودرو، عدد بهتری را برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده اند. دلیل این اتفاق هم وجود جعبه دنده CVT در بهمن دیگنیتی پرایم است. این جعبه دنده اتوماتیک که نسل جدید سیستم های انتقال قدرت پیوسته است و در میان گیربکس های CVT عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد، بیشتر سبب شده تا مصرف سوخت دیگنیتی مناسب باشد و از سویی شتاب ثانویه بهتری را نسبت به رقبا فراهم کند. اما بدیهی است که با وجود تولید گشتاور در دور موتور ۱۸۰۰RPM، نمی توان توقع داشت تا دیگنیتی با جعبه دنده CVT شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه را داشته باشد.

با این حال شروع حرکت دیگنیتی خوب و قابل قبول است و حتی در شیب نوردی های معمول و دنده عقب در سربالایی، عملکرد این کراس اوور اسپرت خوب و منطقی به نظر می رسد. از سویی با وجود اینکه نمی توان در حالت تیپ ترونیک جعبه دنده CVT، حس رانندگی یک خودروی AT و یا DCT را تجربه کرد، اما می توان گفت که کارکرد این قابلیت در دیگنیتی تا حدی بهتری از سایر چینی های با جعبه دنده CVT است.

مشخصات فنی

  • ابعاد خودرو: 4685*1865*1645 میلی متر
  • فاصله بین دو محور: 2790 میلی متر
  • فاصله تا سطح زمین (بدون سرنشین): 195 میلی متر
  • وزن خالص: 1570 کیلوگرم
  • تعداد سرنشین: 5 نفر
  • حجم صندوق عقب: 780 لیتر (در صورت تا شدن صندلی های ردیف عقب 1420 لیتر)
  • شعاع گردش خودرو: 5/7 متر
  • مدل موتور: SFG15T
  • حجم موتور: 1500 سی سی توربوشارژ
  • تعداد سیلندرها و آرایش سوپاپ ها: 4 سیلندر خطی/ 16 سوپاپ
  • نوع و نحوه تزریق سوخت: بنزینی- کنترل الکترونیکی چند نقطه ای ترتیبی
  • حداکثر قدرت موتور: 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 220 نیوتن متر در 1800-4000 دور در دقیقه
  • نوع گیربکس: CVT- مجهز به سیستم تیپ ترونیک
  • سطح آلایندگی: یورو 5
  • ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
  • ترمز پارکب: رقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold)
  • سیستم ترمز: ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی (EBD)
  • سیستم های کنترل کشش: TCS - ASR - TRC - ATC
  • سیستم کمکی ترمز: EBA - BAS - BA - EVA
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC): دارد
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC): دارد
  • سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سان روف (Anti-Pinch): دارد
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC): دارد
  • دوربین ثبت کننده رانندگی (Driving Recorder): دارد
  • حالات رانندگی: نرمال - اسپرت - زمستانی
  • سیستم ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer): دارد
  • اتصال صندلی کودک ISOFIX: دارد
  • ایربگ: 4 عدد (راننده+سرنشین جلو+جانبی)
  • کمربندهای ایمنی پیش کشنده صندلی های جلو: دارد
  • سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS): دارد
  • فرمان: چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا
  • سان روف: پانورومیک دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع
  • درب الکتریکی صندوق عقب: دارد
  • دوربین عقب: دارد
  • سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو): دارد
  • دوربین 360 درجه برای سهولت پارک: دارد
  • شیشه های Privacy: درب های ردیف دوم و عقب
  • پوشش صندلی ها: چرمی
  • صندلی راننده: برقی با قابلیت تنظیم در 6 جهت
  • سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث دارای سیستم رهیاب/ناوبری: دارد
  • صفحه نمایشگر: لمسی 10/25 اینچی دارای پورت های AUX و USB
  • استارت دکمه ای (Push Button): دارد
  • سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless Entry): دارد
  • آینه های جانبی: برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب: دارد
  • چراغ های روشنایی در روز (Day Light): دارد
  • سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home): دارد
  • چراغ های جلو و عقب: (Full Intelligent LED) به همراه سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو به صورت برقی
  • روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light): دارد
  • آنتن رادیویی مدل کوسه ای (Shark Fin): دارد
  • سیستم تهویه مطبوع: اتوماتیک مجهز به Touch Control و دریچه هوا برای سرنشینان عقب
  • تثبیت کننده سرعت خودرو(کروز کنترل): دارد
  • خروجی 12 ولت (فندکی): سه عدد
  • خروجی USB: دو عدد (ردیف جلو و عقب)
  • رینگ: آلومینیومی 18 اینچی
  • برف پاک کن: اتوماتیک جلو (Boneless) به همراه سنسور باران
  • درب باک الکتریکی: دارد

موضوعات مرتبط

  • بهمن نسخه جدید دیگنیتی را با تیپ پرستیژ عرضه می کند.
  • خدمات پس از فروش دیگنیتی بدون نوبت است.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به درد من نمی خورد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
عالی کامل و جامع و مفید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران