رویدادهای مدرسه

طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان


خلاصه :

دوره ابتدایی

نحوه ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی

وزارت آموزش و پرورش با هدف سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان (فعلا مقطع ابتدایی) و افزایش سرانه فعالیت بدنی آن ها اقدام به راه اندازی طرحی در جهت ارزیابی سطح سلامت دانش آموزان کرده است. در این طرح دانش آموزان می بایست به سایت پادا مراجعه کرده و از طریق ورود به بخش ارزیابی سواد حرکتی به سوالات این بخش پاسخ دهند.

 

پیش از ایجاد طرح ارزیابی سطح سواد حرکتی در سایت پادا، سامانه همگام در جهت سنجش میزان سلامت روانی دانش آموزان، آزمون های مشاوره ای همگام را برگزار می کرد. در کنار این سامانه، سایت پادا نیز برای ارزیابی سطح سواد حرکتی دانش آموزان بخشی را طراحی کرده تا به بررسی موضوع تربیت بدنی و ساعاتی که دانش آموزان به ورزش کردن اختصاص می دهند بپردازد.

 

برای دسترسی راحت تر دانش آموزان و اولیا، لینک ورود مستقیم به سامانه ارزیابی سواد حرکتی پادا در بخش زیر ارائه شده و مراحل ورود به این سامانه توضیح داده شده است. دانش آموزان امکان ورود به این سایت را با استفاده از کد دانش آموزی خود خواهند داشت.

 

ابتدا به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه کرده و مانند راهنمای تصویری زیر به انتخاب گزینه سواد حرکتی بپردازید.

 

ارزیابی حرکتی در پادا

 

حال کد دانش آموزی را وارد کرده و گزینه ورود به سایت را بزنید. پس از ورود می توانید فرم سوالات ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان را دریافت نمایید.

 

سواد حرکتی پادا

سوالات ارزیابی سواد حرکتی

همانطور که توضیح داده شد، وزارت آموزش و پرورش برای اطلاع از میزان فعالیت های بدنی دانش آموزان و سطح سلامت جسمانی آن ها در کنار آزمون سلامت روان سایت همگام اقدام به ارائه فرمی در سامانه سواد حرکتی پادا نموده است. در این فرم یک سری سوالات از قبیل تعداد ساعات انجام فعالیت های بدنی، قد و وزن دانش آموزان، ساعت خواب و بیداری آن ها و سایر فعالیت هایی که ممکن است دانش آموزان در 24 ساعت انجام دهند پرسیده می شود.

 

ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان نیاز به کد دانش آموزی دارد. این کد را دانش آموزانی دریافت می کنند که مدیر مدرسه، اسامی آن ها را در سامانه سیدا ثبت نموده باشد. بنابراین برای دریافت کد به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید.

 

مهم ترین سوالاتی که برای سنجش سطح سواد حرکتی دانش آموزان پرسیده می شود در جدول زیر گردآوری شده است. سوالات در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی شده و دانش آموزان می توانند پیش از ورود به سامانه، ابتدا این اطلاعات را مطالعه نمایند.

 

سوالات عمومی ارزیابی سواد حرکتی
نام و نام خانوادگی دانش آموزان
روز، ماه و سال تولد
مقطع تحصیلی / نام مدرسه
شهر / استان / منطقه
قد و وزن دانش آموز

 

در ادامه لیست سوالات تخصصی پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان ارائه شده است. اغلب این پرسش ها نشان دهنده شدت فعالیت های بدنی دانش آموز در طول یک روز و یک هفته را نشان می دهد.

 

سوالات تخصصی ارزیابی سواد حرکتی
در 7 روز گذشته چند روز فعالیت «شدید» بدنی داشته اید؟
در 7 روز گذشته چند روز فعالیت «متوسط» بدنی داشته اید؟
در 7 روز گذشته چند روز حداقل 10 دقیقه بطور مداوم راه رفته اید؟
بطور میانگین چه مدت بی تحرک بوده اید؟
دانش آموز شب ها چه ساعتی می خوابد؟
و ....

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران