آموزش
دقّت داستانی...!
خلاصه :
مدرسه دخترانه میزاندر پایه پنجم، برای هر درس یک فعالیت دقّت برای کلاس های مجازی تنظیم می شود و یک دقّت تقریری برای روزهای حضوری.
این هفته، فعالیت دقّتمان حسابی دخترانمان را مشغول کرد. اسم فعالیت دقّت که آمد جنب و جوش و تکاپو بینشان افتاد.
مرحله اول، نوشتن چند جمله یا داستان چندجمله ای با دو کلمه از کلمات مشکل درس بود. کلمات بعضا متضاد بودند و نیاز بود کمی بیشتر از یک جمله سازی ساده برای این فعالیت دقّت شود. در مرحله بعد، هر دانش آموز باید جمله هایش را برای معلم می فرستاد تا چک شود و اگر کلمه ای را در جای مناسب به کار نبرده بود باید با مراجعه به واژه نامه یا با هدایتگری معلم معنای درست را حدس می زد و جمله ای جدید می نوشت.
آخرین مرحله، دقّت گفتن به همکلاسی ها بود. همیشه برای دانش آموزان، بازی کردن نقش معلّم شیرین است و شیرین ترین بخش این فعالیت هم همانند معلّم، دقّت گفتن بود.
هدف از این فعالیت، علاوه بر تقویت نگارش و تمرین کلمات مشکل درس، تسلّط بر معانی کلمات مشکل و تقویت روانخوانی دانش آموزان بود.