سه‌شنبه، بیست‌وهشتم دی‌ماه ۱۴۰۰

یک روز عادی در زنگ فارسی

چگونه برای دانش‌آموزان سپری می‌شود؟


۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱:۱۹
۲۴۳


یادداشت زیر، گزارشی از فرآیند معمول کلاس فارسی پایه‌ی دوم  است.

شروع کلاس (چالشی برای یادگیری):

یک کتاب نارنجی و یک برگه‌ی سفید در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد. پسرها پنج دقیقه زمان دارند ده ترکیب که با -ِ ربط یا ی میانجی ساخته شدند را از قصه‌های کتاب پیدا کنند.

پنج دقیقه تمام می‌شود و ترکیب‌های نوشته شده در کلاس خوانده می‌شود. ممکن است در روزهای دیگر آموزش دستورزبان همراه با پخش فیلم، نمایش عکس و اتفاقات دیگر باشد.

 

میانه‌ی زنگ (تمرین روزانه):

مثل هر روز دانش‌آموز صفحات کتاب نگارش یا فارسی را کامل می‌کند. هر جا نیاز به راهنمایی داشته باشد، مربی آماده است تا به او کمک کند. دانش‌آموزانی که از تقویم آموزشی جلوتر هستند، زودتر کاربرگ جدید را می‌گیرند و یا این‌که شعر حفظی را تمرین می‌کنند. بچه‌هایی که از تقویم عقب‌تر هستند و یا این‌که در پاسخ به سوالات نیازمند تلاش بیش‌تری هستند، مورد توجه بیش‌تری قرار می‌گیرند.

پــــایــان (بازی و نظافت):

پنج دقیقه‌ی آخر کلاس بازی می‌کنیم، البته قبل از آن باید کلاس تمیز تمیز شده باشد.  امروز زووو بازی کردیم، یک روز پانتومیم، یک روز بیست‌سوالی، یک روز بازی نخند (جوکر) و چندین بازی دیگر را در کنار هم تجربه می‌کنیم تا بتوانیم لحظات خوبی را در کلاس فارسی رقم بزنیم.

 

 





برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.