معرفی

شهید حسین همدانی


خلاصه :

سلام. می خواهم شما را با شهید حسین همدانی آشنا کنم.

شهید حسین همدانی در روز 24 آذر سال 1329 در شهر آبادان متولد گردید. 

زندگینامه

حسین همدانی در روز 24 آذر سال 1329 در شهر آبادان متولد گردید. ایشان پدر و مادری همدانی الاصل داشتند. پدر ایشان از کارکنان پالایشگاه آبادان بودند که در سال 1332 در بیمارستان وفات یافتند. به خاطر این اتفاق در 3 سالگی به اتفاق خانواده به همدان مهاجرت کردند. در این شهر هم در مغازه عطاری و نجاری کار کردند. بعد از ترک تحصیل به تهران آمدند و آنجا مشغول به کار شدند و با اوج گرفتن انقلاب، او هم انقلابی شد. با آغاز جنگ ایشان فرماندهی عملیات های مطلع الفجر و جبهه میانی سرپل ذهاب را بر عهده گرفت. ایشان در دوران جنگ کتابی به نام «تکلیف است برادر» تدوین کرد. ایشان نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین و لشکر 16 قدس گیلان شدند. ایشان علاوه بر همدان در شهرهای پاوه و مریوان هم حضور داشتند. شهید حسین همدانی، احمد متوسلیان، شهید محمد ابراهیم همت و شهید محمود شهبازی در تشکیل لشکر 27 محمد رسول الله نقش بسزایی داشتند. لشکری که در ناآرامی های بعد انتخابات سال 1388 ( 9 دی روز بصیرت ) عهده دار شد. حسین همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بود. همدانی با پروانه چراغ نوروزی ازدواج کرد و 4 فرزند به نام های وهب، مهدی، زهرا و سارا داشت.

تحریم اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ 23 فروردین 1390 ( 13 آوریل 2011 ) 32 مقام ایرانی، از جمله حسین همدانی را به نلیل نقص حقوق شهروندان ایرانی، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف شد. به گفته اتحادیه اروپا حسین همدانی به کمک پلیس در سال 1388 کرده و جلوی آشوب های منافقین را در محرم 1388 گرفته است. 

شهادت

شهید حسین همدانی در روز 16 مهر سال 1394 در استان حلب کشور سوریه به شهادت رسید. با انتشار خبر کشته شدن ایشان ایرانی ها گفتند که ایشان شهید شده اند و توسط کسی کشته شده اند و اعلام کردند که هنگام عملیات مستشاری در استان حلب توسط نیروی های داعش شهید شده اند. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در استان همدان دفن شد.

عالی
من نوه شهید همدانی هستم
فقط بهتر بود مقام و نشان ها رو می گفتی
(مقام:سرلشگری،نشان ها: ۳ نشان فتح)

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران