معرفی

شهدای انرژی هسته ای قسمت ۲


خلاصه :

سلام. می خواهم شما را با چندتن از شهدای انرژی هسته ای آشنا کنم.

1- شهید مجید شهریاری

شهید مجید شهریاری در روز 16 آذرماه سال 1345 در زنجان متولد شد. او مدرس دانشگاه صنعتی و دانشمند انرژی هسته ای بود. او در دانشگاه صنعتی امیر کبیر به همراه شهید مسعود علی محمدی دکترای فیزیک ذرات بنیادی گرفت. سرانجام در روز 8 آذرماه سال 1389 در آستانه ی تولد 45 سالگی اش درحالی که به همراه همسرش و محافظش درحالی که 600 متر را از مسیر خویش طی کرده بود موتوری به سرعت می آید و یکی از سرنشین ها بمبی را به ماشینشان وصل می کند. همسرش متوجه می شود و به همراه محافظ به بیرون می رود. اما شهید شهریاری به خاطر گیر کردن کمربند ایمنی در ماشین می مانند و شهادتین می گویند. سپس ماشین منفجر می شود و همسر ایشان که می خواستند ایشان را نجات دهند چند متر به عقب پرت می شوند و شهید شهریاری در قیطریه به شهادت می رسند.

2- شهید مصطفی احمدی روشن

شهید مصطفی احمدی روشن در روز 17 شهریور ماه سال 1358 متولد شد. ایشان معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز بودند. ایشان در مقطع لسانس و در رشته مهندسی شیمی در سال 1381 در دانشگاه شریف تحصیل کردند. سرانجام در روز 21 دی ماه سال 1390 در خیابان گل نبی دکتر شریعتی درحالی که موتوری از کنارشان رد شد و بمب مغناطیسی C4 به ماشینشان وصل شد به همراه شهید رضا قشقایی به شهادت رسیدند.

3- شهید محسن فخری زاده

شهید محسن فخری زاده در روز 1 فروردین ماه سال 1340 متولد شد. ایشان معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند. ایشان رئیس سازمان پژوهش های نوین دفاعی را بر عهده داشت. فخری زاده یکی از 5 ایرانی بود که در بین پانصد نفر آدم قدرتمند جهان از نظر نشریه آمریکایی فارن پالیسی آمده است بود. ایشان در سال 2007 توسط آمریکا تحریم شد. ایشان اصالتا مهابادی بودند. سرانجام شهید محسن فخری زاده در روز 7 آذرماه سال 1399 در شهر آبسرد و در شهرستان دماوند به شهادت رسید. در جریان ترور در میدان خلیج فارس شهر آبسرد، ابتدا خودروی نیسان کنار خودروی محسن فخری زاده منفجر شد و بعد از آن اشخاصی دیگر از داخل خودرو در سمت دیگر میدان خودروی حامل فخری زاده را به رگبار بسته اند. بادیگارد ایشان جلوی او می ایستد ولی فایده ای ندارد و بادیگارد و فخری زاده با هم به بیمارستان می روند. بادیگارد خوب می شود ولی فخری زاده بر اثر جراحات وارده به شهادت می رسد.البته خبرگزاری فارس می گوید یک سلاح خودکار به سمت او تیر شلیک می کند و ایشان را شهید می کند. اسرائیل او را از قبل زیر نظر داشته است و به خاطر همین او را شهید می کند. به گفته نیویورک تایمز یک اسلحه اف ان ام آژ بلژیکی به یک دستگاه رباتیکی وصل شده و به فخری زاده شلیک کرده است و او را شهید کرده است. 

پایان

خداحافظ

عالی
ادامه اش بده

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران