معرفی

بیانات رهبری و ماه رمضان

ماه مبارک رمضان

نماز و روزه هایتان قبول درگاه اللهی


خلاصه :

ماه مبارک رمضان و بیانات رهبر انقلاب 

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ماه رمضان :

فرصت دعا و نماز شب

ماه رمضان در پیش است؛ روزه فرصت است، دعا فرصت است، بیداری شب‌ها فرصت است، نماز شبی که قاعدتاً مؤمنین در این‌جور شب‌ها بیشتر توفیق پیدا می‌کنند بخوانند، فرصت است؛ دعا کنید، تضرّع کنید و از خدا بخواهید که شما را موفّق کند.

سحرهای طلایی

سحر ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است. اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمی‌ماند.

شب سر نوشت

در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار، سال نوی را آغاز می‌کند. در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او نوشته می‌شود. انسان وارد ‌‌‌یک حیات و ولادت نو می‌شود. در راهی به حرکت در می‌آید، با ذخیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقوا این راه را طی می‌کند.

بیانات رهبر انقلاب در رابطه با روزه

به قدری برکات روزه از لحاظ معنوی و ایجاد نورانیت در دل انسان زیاد است که شاید بشود گفت بزرگترین برکات این ماه همین روزه است.

ماه فرصت ها 

اگر بخواهیم در یک جمله ماه رمضان را تعریف کنیم، باید عرض کنیم ماه فرصت‌ها. فرصت‌های فراوانی در این ماه در برابر من و شماست. اگر از این فرصت‌ها بتوانیم درست استفاده کنیم، یک ذخیره‌ عظیم و بسیار ارزشمندی در اختیار ما خواهد بود.

فرصت دعا و نماز شب

ماه رمضان در پیش است؛ روزه فرصت است، دعا فرصت است، بیداری شب‌ها فرصت است، نماز شبی که قاعدتاً مؤمنین در این‌جور شب‌ها بیشتر توفیق پیدا می‌کنند بخوانند، فرصت است؛ دعا کنید، تضرّع کنید و از خدا بخواهید که شما را موفّق کند.

موهبت خدایی

در ماه رمضان، دل‌ها نرم و جان‌ها با نور فضل و رحمت الهی نورانی می‌شود و انسان نسبت به انجام حسنات توفیق پیدا می‌کند. این را تا سال آینده ادامه دهید؛ درس ماه رمضان را برای دوره سال فرا گیریم.

ماه دل‌ها

این خیلی مهم است که در این ماه، ما خودمان را، دلمان را از زنگار پاک کنیم؛ خودمان را از آلودگی‌ها مصفا* کنیم. شست‌وشو بدهیم؛ و این با استغفار امکان‌پذیر است.

غرق نور

در ماه رمضان، هم باید به خودمان برسیم، هم به مردم. ضمنا بدانیم که اگر به خودمان نرسیم، به مردم هم نمی‌شود رسید، ماه رمضان برای این است که ما خودمان را اول کمی نورانی کنیم؛ وقتی نورانی شدیم، می‌توانیم به دیگران هم برسیم.

سفره پر برکت

محتویات این سفره که من و شما باید از آن استفاده کنیم، یکی‌اش روزه است؛ یکی‌اش فضیلت قرآن است، قرآن را گذاشتند در این سفره‌ با فضیلتِ زیاد، بیش از ایام دیگر؛ و به ما گفتند که تلاوت قرآن کنید؛ یکی‌اش همین دعاهایی است که می‌خوانیم؛ «یا علی و یا عظیم، دعای افتتاح، دعای ابوحمزه»

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران