رویدادهای عمومی

ناشناخته ترین کشورهای جهان


خلاصه :

سلام. می خواهم شما را با ناشناخته ترین کشورهای دنیا آشنا کنم ...

کشور سان مارینو
کشور زیبای سان مارینو با جمعیت 30 هزار نفر در قاره اروپا قرار دارد؛ وسعت این کشور حدود 60 کیلومتر مربع می باشد و پنجمین کشور کوچک دنیا به حساب می آید. جالب است بدانید که این منطقه دارای قدیمی ترین قانون اساسی دنیا می باشد که در سال 1600 میلادی تدوین گشته و نخستین کشور دارای حکومت جمهوری محسوب می شود. کشور سان مارینو دارای مناظر بسیار زیبایی است که به رغم ناشناخته بودن کاملا بکر و تماشایی باقی مانده و توریست ها می توانند سفری خاطره انگیز را درون فضای تاریخی آن تجربه کنند. نکته جالب دیگری که در رابطه با این کشور وجود دارد این است که تعداد وسایل نقلیه آن نسبت به جمعیت بیشتر می باشد! 

کشور سیشل
سیشل یکی از لوکس ترین و زیباترین مناطق آفریقایی است که در فاصله 1500 کیلومتری سواحل شرق آفریقا واقع شده و مورد توجه گردشگران ثروتمند قرار دارد. کشور سیشل تنها 94 هزار نفر جمعیت دارد. جمهوری سیشل دارای 115 جزیره بوده و منابع طبیعی شگفت انگیزی دارد. پایتخت سیشل شهر ویکتوریا است که کوچک ترین پایتخت در دنیا به شمار می رود. اغلب بخش های این کشور را مناطق محافظت شده و پارک های ملی تشکیل داده اند ولی با این وجود، سواحل شنی چشم نواز، مناظر دل انگیز و موجودات دریایی نادر از مواردی هستند که می توانید در طول سفر خود بازدید نمایید. 

کشور سنت وینسنت و گرنادین ها
این کشور متشکل از 32 جزیره کوچک بوده که در دریای کارائیب واقع شده اند؛ جمعیت 117 هزار نفری سنت وینسنت تنها در 9 جزیره سکونت دارند. جالب است بدانید که این منطقه به عنوان بهترین جزیره جهان برای ماه عسل انتخاب شده و دلیل آن هم چشم اندازهای خیره کننده و طبیعتی بی مثال است که در دل این کشور نهفته شده است. تعداد وسایل نقلیه در این کشور بسیار بیشتر از جمعیت آن بوده به گونه ای که برای هر فرد حدود 260 دستگاه در نظر گرفته شده است؛ لازم به ذکر است که بگوییم حداکثر سرعت مجاز در جاده های این کشور 48 کیلومتر بر ساعت می باشد. 

کشور کوراسائو
جزیره کوراسائو از جذاب ترین مناطق ناشناخته جهان است که از چشم توریست ها دور مانده است. افرادی که در این جزیره زندگی می کنند از 65 ملیت مختلف هستند، زندگی در جوار مردمانی با زبان های متفاوت سبب شده که بومیان منطقه حداقل به 4 زبان دنیا تسلط داشته باشند. در کشور کوراسائو مکانی به نام جنگل قارچ وجود دارد که شبیه به یک مرجان زیرآبی قارچی شکل می باشد و مکانی مناسب برای غواصی می باشد. این کشور غواصان بسیار ماهری دارد که به غواصی در اعماق دریا شهرت دارند. 

کشور برونئی
این کشور بخش کوچکی از جزیره بورنئو می باشد که حدود 408 هزار نفر جمعیت دارد. اغلب مردمانی که در این منطقه زندگی می کنند مسلمان هستند و به زبان مالایی صحبت می کنند؛ 66 درصد ساکنان برونئی مالایی هستند. کشور برونئی منابع گاز و نفت فراوانی دارد و به همین دلیل منطقه ای غنی به حساب می آید. خوب است بدانید که حدود 90 درصد از مردمانی که در این کشور ناشناخته زندگی می کنند باسواد هستند. 

کشور تووالو
کم جمعیت ترین کشور دنیا تووالو نام دارد که 11 هزار نفر در آن زندگی می کنند؛ مساحت این کشور کوچک 26 کیلومترمربع است. زیبایی های این کشور تا حدی شگفت انگیز است که آن را بهشت روی زمین می نامند، ناگفته نماند که هیچ رودخانه ای در تووالو نمی توانید مشاهده کنید. مجمع الجزایر تووالو که در اقیانوسیه قرار دارد، تنها یک هتل و یک مسافرخانه دارد که پذیرای توریست های کم تعداد هستند؛ نکته دیگری که در سفر به این منطقه باید مد نظر قرار دهید عدم اعتبار کارت های بانکی بوده چراکه تنها پول نقد در معاملات این منطقه دارای اعتبار است. همچنین یک مدرسه ابتدایی و یک دبیرستان در کل منطقه برای تحصیل افراد وجود دارد. از آن جایی که در این کشور هیچ قبرستانی وجود ندارد، مردم مردگان را در حیات خانه دفن می کنند. میزان آب آشامیدنی در این کشور به مقدار بارش باران بستگی دارد. 

این کشور به کشور یک رستوران 11 هزار نفری معروف است. چونکه این کشور خانه هم ندارد. فقط یک رستوران است.

کشور لیختن اشتاین
یکی دیگر از کشورهای کمتر شناخته شده دنیا لیختن اشتاین در قاره اروپا می باشد، کشوری جذاب و دوست داشتنی با توریست های کم تعداد؛ یکی از دلایلی که می توان برای این امر در نظر گرفت، عدم وجود فرودگاه در این کشور می باشد. مساحت این کشور 160 کیلومتر مربع بوده و تعداد جمعیت آن 38 هزار نفر است. لیختن اشتاین ثروتمندترین کشور جهان است. شاهزاده این کشور و پسرش هر ساله در روز ملی لیختن اشتاین در قلعه فادوتس میهمانی مجللی برای مردم برگزار می کنند. این کشور که در کوه های آلپ واقع شده، در فصول مختلف سال سرد می باشد از همین رو آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند این منطقه امن را مقصد سفر خود انتخاب کنند باید لباس های گرم به همراه داشته باشند. این کشور تولید کننده 20 درصد از دندان های مصنوعی دنیا می باشد. 

کشور نائورو
نائورو  کشوری جزیره ای و زیبا در منطقه میکرونزی واقع در قاره اقیانوسیه می باشد که 12 هزار نفر در آن زندگی می کنند. جالب است بدانید که این کشور را چاق ترین کشور دنیا می دانند زیرا بیش از 90 درصد مردم آن چاق هستند! در کشور ناشناخته نائورو 2 هتل وجود دارد که برای اقامت توریست ها در نظر گرفته شده است. با وجود معادن فراوان فسفر در این کشور، هم اکنون نائورو جزء فقیرترین کشورهای دنیا به حساب می آید به طوری که نرخ بیکاری در آن بیش از 80 درصد است! این کشور ناشناخته هیچ مرز زمینی مشترکی ندارد؛ بزرگترین شهر آن یارن نامیده می شود و پایتخت رسمی هم ندارد. 

کشور ناگورنو
ناگورنو نامی است که به کشوری ناشناخته مابین آذربایجان و ارمنستان اطلاق می شود. جمعیت کلی این کشور در حدود 110 هزار نفر می باشد؛ 95 درصد مردم ناگورنو ارمنی هستند. گردشگران تور ارمنستان باید بدانند که این منطقه از سنگین ترین مناطق مین گذاری شده در جنگ قرباغ محسوب می شود. مساحت کلی این کشور 4400 مترمربع بوده و پایتخت آن استپاناکرت نام دارد. 

جزیره انسان
این منطقه که مابین ایرلند و انگلستان واقع شده، بیش از 80 هزار نفر جمعیت دارد. اقتصاد جزیره انسان بر مبنای گردشگری و بانکداری بین المللی می باشد. این جزیره از 6500 سال پیش محل سکونت انسان ها بوده ولی همچنان جزء ناشناخته ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

کیریباتی

کیریباتیجزیره ی دیگری واقع در اقیانوس آرام با جمعیتی حدود 110 هزار نفر است. این کشور قبلا تحت استعمار انگلیس بود و این وضعیت تا سال 1979 ادامه داشت. پایتخت آن، تاراوای جنوبی
 است. کیریباتی از سال 1999، به عضویت بانک جهانی و سازمان ملل درآمده است. به آب های نیلگون، سواحل زیبا و مناظر حیرت انگیز آن نگاه کنید! مطمئنا از اینکه تاکنون به این کشور سفر نکرده اید احساس پشیمانی خواهید کرد!

سنت لوسیا

این کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب و شمال کشور سنت‌وینسنت و گرنادین‌ها قرار دارد. کشور ۱۷۳ هزار نفری سنت لوسیا به کوه‌های آتشفشانی و دریای فیروزه‌ای رنگش معروف است. زمین‌های آتشفشانی و کوهستان‌هایی با دره‌های وسیع حاصلخیز و سواحل شنی بسیار زیبا این منطقه را به سرزمینی دیدنی تبدیل کرده‌است. زمین‌شناسی شگفت‌انگیز سنت لوسیا به گونه‌ای است که بازدید کنندگان از آتشفشان‌ها می‌توانند به راحتی به چشمه‌های آتشفشانی گوگرد نزدیک شوند و از نزدیک شاهد قدرت خارق‌العاده طبیعت باشند. آبشار‌های الماس یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعی سنت لوسیا هستند.

آب این آبشار‌ها غنی شده با مواد معدنی است. چند متر بالاتر از این آبشار‌ها می‌توان منظره بسیار زیبایی را که از تلفیق بخار آبشار‌ها با بخار آتشفشان‌ها ایجاد می‌شود، شاهد بود. بزرگ‌ترین جشنواره سنت لوسیا، جشنواره جاز است که در ماه می‌میلادی برگزار می‌شود و نوازندگان از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. فرودگاه هوانورا تنها فرودگاه سنت لوسیاست که بیشتر، پرواز‌های تجاری در آن صورت می‌گیرد به همین دلیل بسیاری از گردشگران به وسیله کشتی به این کشور سفر می‌کنند. از نکات جالب توجه درباره مردم سنت لوسیا این است که بسیاری از آن‌ها تا سنین میان سالی ازدواج نمی‌کنند.

بلیز

بلیز کم جمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشور منطقه آمریکای مرکزی به شمار می‌آید. زیبایی‌های طبیعی این کشورِ کمتر شناخته شده، آن را به‌طور فزاینده‌ای به مقصد گردشگران تبدیل کرده است. جنگل‌ها، آبشارها، غار‌ها و بقایای باقی‌مانده از مایا‌ها که اقوام اولیه ساکن در این منطقه بوده‌اند از دیدنی‌های جذاب بلیز به شمار می‌آیند. گفته می‌شود ۹۰۰ مکان باقی مانده از مایا‌ها در این کشور کوچک وجود دارد و بلندترین ساختمان این کشور هم یک معبد مایاست! بلیز زیستگاه برخی از جذاب‌ترین و مسحور کننده‌ترین حیوانات وحشی منطقه آمریکای مرکزی نیز هست.

همچنین شگفت انگیزترین پدیده آبی دنیا که گودال آبی بلیز نامیده می‌شود در ۷۰ کیلومتری شهر بلیز واقع شده و لقب عمیق‌ترین دریای دنیا را به خود اختصاص داده است. این گودال زیبا که عمری چند هزار ساله دارد، از جمله مکان‌های معروفی است که در سال، غواصان زیادی را برای ماجراجویی و شنا به خود جذب می‌کند.

سیشل

گفته می‌شود سیشل دارای شگفت‌انگیزترین منابع طبیعی دنیاست. این کشور زیبا با آب‌های عمیق آبی رنگ، سواحل شنی سفید و موجودات دریایی عجیب و نادر خود به مقصدی برای گذراندن تعطیلات سلبریتی‌ها و افراد مشهور تبدیل شده است. جمهوری سیشل که در مجموع از ۱۱۵ جزیره تشکیل شده در اقیانوس هند و در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری سواحل شرقی آفریقا واقع است و کمترین جمعیت را در بین کشور‌های مستقل آفریقا داراست.

ویکتوریا پایتخت سیشل، کوچک‌ترین پایتخت جهان است و شما می‌توانید در کمتر از یک روز تمام شهر را پیاده طی کنید. تقریبا نیمی از مساحت این کشور را پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد که یک رکورد جهانی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این کشور زیبا در قرن ۷ میلادی مقر دزدان دریایی بوده و اولین ساکنان آن در قرن هجدهم در این جزایر سکونت گزیده‌اند.

این کشور به مقر دزدان دریایی معروف است.

جزایر پیت کرن

جزایر پیت کرن که رسماً از چهار جزیره آتشفشانی به نام های  که آخرین باقیمانده مستعمرات انگلستان در اقیانوس آرام به شمار می آیند تشکیل شده است. زبان مردم آن ها مخلوطی از انگلیسی و تاهیتی است. در سال های اخیر کلیسای آن تعطیل شده چون تنها 8 نفر از ساکنان جزیره به طور منظم به کلیسا می رفتند. در جزیره تنها یک بار و قهوه خانه وجود دارد و یک مغازه دولتی که الکل و سیگار می فروشد. این جزایر وسعتی در حدود 18 مایل مربع و تنها 50 نفر جمعیت دارند. 

جزایر کوک

جزایر کوک  که دارای حکومت خودمختار پارلمانی است سالانه بالای 90000 توریست دارد. این جزیره با مساحتی بیش از 91 مایل مربع جمعیتی بیش از 19 هزار نفر را در خود جای داده است. صنعت گردشگری مهمترین عامل هدایت اقتصاد در این کشور است. بعد از آن صنایع بانکداری بین المللی، صنایع دریایی، صید مروارید و صادرات میوه قرار دارد. این جزیره از زمان ورود کاپیتان جیمز کوک انگلیسی در سال 1773 بنام کوک نام گرفت. 

جزایر توکلائو

توکلائو که از سه جزیره غیرخودمختار در قلمرو نیوزلند تشکیل شده است 5 مایل مربع مساحت دارد و محل زندگی بیش از هزار نفر است. نام توکائو از زبان پولنیزیائی گرفته شده که به معنای "باد شمالی" است. این جزیره کوچکترین اقتصاد در بین سایر کشورهای دنیا را دارد بطوری که تقریباً بطور کامل وابسته به کمک های مالی از طرف نیوزلند است. 95 درصد مردم آن مسیحی و 57 درصد آن ها زن هستند. 

جزیره گورنزی

جزیره ی گورنزی  با بیش از 65 هزار نفر جمعیت و 30 مایل مربع مساحت تحت الحمایه انگلستان به شمار می آید ولی. علاوه بر آن قسمتی از اتحادیه اروپا به شمار می آید. گورنزی در کانال انگلستان در خلیج نورماندی واقع شده است. این جزیره در مسائل داخلی استقلال دارد و در حال مذاکره با انگلستان برای اعلام استقلال خود است.

کوموروس با بیش از 800 هزار مایل مربع مساحت جمعیتی بیش از 798 هزار نفر را در خود جای داده است. این جزیره یک جزیره آفریقایی در دریای هند مابین موزامبیک و ماداگاسکار است که مستعمره قدیم فرانسه به حساب می آید و امروز تقریباً 300 هزار کوموری در فرانسه زندگی می کنند. 98 درصد مردم این جزیره مسلمان هستند. 

جزیره وانوآتو

جزیره ی وانوآتو با مساحت 4 هزار مایل مربع جمعیتی بیش از 243 هزار نفر را در خودی جای داده است. غذای بیشتر مردمان این جزیره ماهی است و 80 درصد آن ها در حاشیه ها، در روستاهای منزوی درون باغ های خودشان زندگی می کنند. این منطقه یکی از مقاصد گردشگری برای غواصان است. تسونامی در وانوآتو خیلی نادر نیست و زمین لرزه ها هم تاثیر منفی بر اقتصاد منطقه دارند. 

پایان

خداحافظ

پارسال
سلام. آیا خوشتان آمد ؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پارسال
سلام. ممنون.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

👌👌👌👍👍👍

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران