آموزش
کلاس کاردستی
گزارش هفتگی شماره ۱۸ کارگاه
هفته آخر فروردین ماه
خلاصه :
باسمه تعالی در هفته اول اردیبهشت ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان فعالیت هایی تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد.کاردستی شماره یک:
بازی و ریاضی با ماکارانی
در این فعالیت به دانش آموزان عزیز به مقدار لازم خمیربازی و ماکارانی داده شد تا آنها بتوانند با استفاده از آنها و همچنین الگوی معلم، با خمیرهای خود و ماکارانی ها اعداد یک تا ده را درست کنند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره دو:
ساخت منجنیق (موشک انداز)
در این فعالیت به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از چوب بستنی و چسب مایع و درب بطری های بازیافتی قرار شد یک منجنیق درست کنیم.
دانش آموزان با توجه به الگو چوب بستنی ها را به همدیگر چسباندند و در مرحله آخر به کمک معلم خود و چسب حرارتی منجنیق خود را کامل کرده و با خود به منزل بردند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره سه:
ساخت عروسک انگشتی
در این فعالیت با استفاده از کاغذ رنگی و دایره هایی که روی آن کشیده شده بود قرار شد عروسک درست کنیم.
دانش آموزان با استفاده از قیچی دایره ها را برش داده و با چسب ماتیکی آنها را به همدیگر چسباندند و عروسک انگشتی را آماده کردند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره چهار:
کار با چکش و میخ
در ابتدای این فعالیت تمامی نکات ایمنی برای استفاده از میخ و چکش به دانش آموزان توضیح داده شد.
سپس به هر دانش آموز یک تکه چوب، یک عدد چکش و یک عدد میخ داده شد تا با دقت و تمرکز بالای خود میخ را به صورت صاف به تخته ها بزنند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری