آموزش

فکر و بِکر!

پیش دبستان یک


خلاصه :

با سلام و عرض ادب خدمت خانواده های پیش دبستان یک در هفته گذشته فعالیت هایی برای تقویت حافظه، دست ورزی و تقویت عضلات دست، افزایش سرعت عمل و همچنین افزایش مسئولیت پذیری نوآموزان انجام شد.

برای تقویت حافظه و تقویت قدرت تشخیص رنگها بازی فکر و بکر با نوآموزان انجام شد. در ابتدا با استفاده از وسایل بازیافتی جعبه های بازی فکر و بکر ساخته شد و سپس با استفاده از قوانین بازی، این بازی با تمامی بچه ها انجام شد.


یکی دیگر از اهدافی که به صورت ویژه در پیش دبستان به آن پرداخته می شود، افزایش قدرت عضلات دست و دست ورزی می باشد که از این رو، در این هفته نیز با نوآموزان مجددا به کلاس کارگاه رفتیم و دانش آموزان به صورت دلخواه سازه هایی را ساخته و در روز دیگری مجددا در کلاس کارگاه آنها را رنگ آمیزی کردند.


در هفته گذشته، یک روز را مهمان اتاق بازی پیش دبستان 2 بودیم که در آن روز بازی های مختلفی را انجام دادیم.
یکی از این بازی ها نردبان طنابی بود که به شدت برای حفظ تعادل نوآموزان مفید است که این بازی با رعایت تمامی نکات ایمنی با نواموزان عزیزمان انجام گرفت.
در همان روز یک بازی جذاب والیبال بادکنکی نیز با بچه ها در کلاس بازی انجام شد و تمامی نوآموزان در کنار وسایل موجود در اتاق بازی، این فعالیت دست جمعی را نیز انجام دادند.


یکی دیگر از بازی هایی که به درخواست مکرر بچه ها در این هفته انجام شد، خانه بازی و اجرای نمایش تئاتر داستانی با اجرای تمامی نواموزان به صورت همزمان بود. در این فعالیت در ابتدا یک داستانی برای تمام نوآموزان تعریف شد و سپس تمامی آنها گریم شده و لباس های بازیگری تن کردند و به اجرای نمایش پرداختند.


در کنار این بازی های یک بازی برای افزایش سرعت عمل و تقویت شنیداری نواموزان انجام شد که به نام بدو بردار است.
در این بازی بچه ها به دو گروه در مقابل هم تقسیم می شوند و یک شیء در وسط زمین بین دو گروه قرار داده می شود. سپس به تمامی نوآموزان شماره داده می شود و شماره ها دو به دو توسط داور بازی گفته می شود و نواموزان باید به سرعت خود را به شی روی زمین برسانند و آن را بردارند.


در هفته گذشته در حیاط پیش دبستان یک آزمایش آبی دیگر با نوآموزان انجام گرفت و تحلیل های آنها را هم شنیدیم و سپس جواب درست آزمایش به نوآموزان عزیزمان گفته شد. در این آزمایش یک لیوان کاغذی را آب کردیم و درون آن توپ پینگ پونگ قرار دادیم و لیوان را از ارتفاع به زمین رها می کردیم. با توجه به میزان کم و زیاد بودن آب داخل لیوان، میزان پرتاب شدن توپ درون لیوان نیز متفاوت بود که تحلیل های بچه ها از این آزمایش به نوبه خود بسیار جالب و شنیدنی بود.


در انتهای فعالیت های این هفته بحث تابلوی مسئولیت ها مجددا با نوآموزان انجام شد و مسئولیت های آنان با توجه به درخواست های خودشان تغییر کرد و مسئولیت های جدیدی را بر عهده گرفتند.


با امید موفقیت های روزافزون نوآموزان عزیزمان

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران