آموزش

پیش دبستان یک

گزارش هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پیش یک

پیش دبستان یک


خلاصه :

با عرض سلام خدمت خانواده عزیز پیش یک در هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فعالیت هایی برای تقویت دست ورزی، مفاهیم علوم پایه، گردش علمی و اکتشاف در طبیعت، نمایش، کاردستی و یک سری بازی جذاب برای نوآموزان عزیزمان انجام گرفت.


در صدر این فعالیت ها برنامه ای تحت عنوان ساخت خمیر اسلایم با بچه ها انجام شد که این فعالیت یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت عضلات دست نوآموزان بود
در این فعالیت نوآموزان به صورت مداوم در حال هم زدن چسب چوب، رنگ و مواد ساخت اسلایم بودند و در پایان هم تا جایی که میتوانستند خمیر اسلایم خود را به خوبی ورز می دادند و در پایان روز خمیرهای خود را به منزل بردند.

 


در هفته ای که گذشت یک گردش علمی جالب برای نوآموزان در نظر گرفته شد. از آنجایی که همه می دانیم که کودکان علاقه بسیار زیادی به خاک بازی کردن دارند، به هر نوآموز یک عدد بیل کوچک داده شد و همگی با هم به پارک پشت دبیرستان رفتیم. در آنجا بچه ها با بیل های خود باید باغچه را میکندند تا به کرم ها برسند.
پس از اینکه نوآموزان توانستند به کرم ها برسند، دانستنی هایی درباره زندگی کرم ها، علت وجود کرم ها در خاک و فواید خلقت آنها در جهان هستی توسط پروردگار متعال گفته شد.

 

یکی از جذاب ترین اتفاقات هفته گذشته کلاس بازیگری و تئاتر بچه ها بود. در ابتدا نمایشنامه کاملا به نوآموزان توضیح داده شد و سپس دانش آموزان هر کدام یه نقشی را بر عهده گرفتند و کل نمایش را اجرا کردند.


یکی دیگر از مفاهیمی که نوآموزان علاقه زیادی به درگیر شدن با آن مسئله دارند، بحث آهن ربا و جاذبه است.
در هفته گذشته برای پرداختن به این موضوع، یک کاردستی ساخت قلاب ماهیگیری به همراه ماهی با نوآموزان انجام گرفت.
در این فعالیت، نوآموزان یک عدد عکس ماهی را به دلخواه خودشان رنگ آمیزی کردند. سپس یک تکه آهن ربا به ماهی چسباندند و در انتها یک عدد سیخ چوبی به همراه نخ و یک عدد مهره را به عنوان قلاب در اختیار آنان قرار دادیم تا مهره به آهن ربای ماهی بچسبد و در اصل ماهیگیری به این شکل انجام بگیرد.

 


همانطور که در ابتدای مطالب ذکر شد، در این هفته یکی از فعالیت ها کاملا برای مفاهیم علوم پایه و آشنایی با اعداد در نظر گرفته شد.
در این برنامه به هر نوآموز یک عدد بشقاب به همراه شن داده شد. سپس تمامی اعداد و مفاهیم پایه به نوآموزان ارائه میشد و آنها باید همان اعداد و اشکال را روی شن های خود می کشیدند.

 


یکی دیگر از فعالیت های این هفته، ساخت کلاژ با ماکارانی و عکسهای داخل روزنامه باطله بود که نواموزان عزیز با قیچی، عکسهایی که میخواستند را بریدند و اگر خواستند می توانستند با انواع ماکارانی نیز آنها را تزیین کنند.

 


در کنار تمام این فعالیت هایی که به تفکیک ذکر شد، کلی برنامه بازی و شادی دیگر از قبیل فوتبال آقاها با بچه ها، وسطی و ... نیز با نوآموزان عزیزمان انجام گرفت.
با آرزوی سلامتی برای نوآموزان عزیز پیش دبستان یک و خانواده های محترم
یا حق

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران