معرفی

فوتبالیست ها ( قسمت هشتم ) جاشوا کیمیش


خلاصه :

سلام. می خواهم در مورد مدافع بایرن مونیخ حرف بزنم ...

یوزوآ کیمیش (انگلیسی: Joshua Kimmich; تلفظ آلمانی: [ˈjo:zu̯a: ˈkɪmɪç];[۴] زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۹۵) یک فوتبالیست حرفه ای اهل آلمان است که به عنوان هافبک دفاعی یا دفاع راست در باشگاه بایرن مونیخ در بوندس لیگا و تیم ملی آلمان بازی می کند.

کیمیش که به دلیل تطبیق پذیری ، پاس ، شوت ، تکل و مهارت های تهاجمی شناخته شده است ، یکی از بهترین هافبک ها ، مدافع ها و بازیکنان جهان است.


از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به لایپزیگ، اشتوتگارت و بایرن مونیخ اشاره کرد. وی همچنین در تیم ملی المان بازی می‌کند. کیمیش در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ حضور داشت. او در سال ۲۰۱۷ توانست به همراه هم تیمی‌هایش قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شود. این درحالی بود که یوآخیم لو از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده بود. او در بازی برابر کامرون در این رقابت‌ها بازوبند کاپیتانی را از یولیان دراکسلر گرفت و به بازو بست و به جوان‌ترین کاپیتان تیم ملی آلمان تبدیل شد. با رفتن فیلیپ لام اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و بهترین مدافع کناری او جانشین او شد و به ترکیب همیشگی بایرن دست یافت.

سبک بازی
کیمیش یک مدافع ، هافبک است که میتواند در تمام مناطق زمین بازی کند ولی اکثراً در پست هافبک دفاعی بازیساز به کار گرفته میشود قدرت رهبری ، تکنیک ، نبوغ ، تیز هوشی و تیز بینی از ویژگی بازی او هستند کیمیش بازیساز و پاسور خارق العاده ای است او پاس های بلند و دقیق و پاس گل های عالی ارسال میکنید. کیمیش متخصص سرعت حرکت تیمی است . خوزه مورینیو در مورد کیمیش گفته : من کیمیش را یک مدافع چپ ، مدافع راست ، مدافع میانی ، پست شماره ۶ ، پست شماره ۸ و پست شماره ۱۰ می بینیم او ویژگی هر چیزی را دارد من فکر میکنم او خارق العاده است .

دوران باشگاهی
کیمیش تا قبل از این که در ژوئیه ۲۰۱۳ به باشگاه لایپزیگ بپیوندد در اشتوتگارت بازی می‌کرد.

او در ۹ سپتامبر اولین گل بوندسلیگایی خود در بایرن مونیخ را به شالکه زد. کیمیش چهار روز بعد از آن موفق شد اولین و دومین گل خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را با بازی در مقابل روستوف به ثمر برساند.

بایرن مونیخ

فصل ۱۶–۲۰۱۵
در دوم ژانویه ۲۰۱۵ کیمیش طی قرار دادی پنج ساله و ۷ میلیون یورویی به بایرن مونیخ پیوست. او اولین بازی خود در این تیم را با بازی در مقابل اف. سی ناتینگن طی رقابت‌های جام حذفی فوتبال آلمان در ۹ اوت انجام داد. پپ گواردیولا، کیمیش را در رقابت‌های بوندسلیگا برای اولین بار در ۱۲ سپتامبر در بازی در مقابل آگسبورگ در ترکیب تیم قرار داد. چهار روز بعد از آن کیمیش اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با قرارگیری در مقابل المپیاکوس تجربه کرد.

کیمیش اولین فصل حضور خود در بایرن مونیخ را با ۲۳ بازی به پایان رساند.

فصل ۱۷–۲۰۱۶

کیمیش در طول تمرین با بایرن مونیخ
کیمیش اولین بازی فصل ۱۷–۲۰۱۶ خود را مقابل دورتموند طی رقابت سوپر جام آلمان ۲۰۱۶ انجام داد. در آن سال او تازه مطرح شده بود و در برخی بازی ها به زمین می رفت تا خودش را نشان دهد. در آن سال کیمیش همچنان در پست هافبک وسط یا هافبک دفاعی بازی می کرد. آن فصل کیمیش فقط در ۷ بازی برای برای بایرن بازی نکرد و در بقیه بازی ها حداقل چند دقیقه پایانی به زمین می رفت. اولین بازی آن فصل برای کیمیش مقابل وردر برمن بود که با حضور ۲۶ دقیقه ای کیمیش آن بازی شش بر صفر به نفع بایرن مونیخ به پایان رسید. از موفق ترین بازی های کیمیش در آن سال باید به بازی مقابل آگزبورگ و وولفسبورگ اشاره کرد که کیمیش در هر دوی آن بازی ها ۹۰ دقیقه بازی کرد و هر دوی آنها ۶ - ۰ تمام شد، در بازی با وولفسبورگ کیمیش موفق به گلزنی هم شد. بعد از آن شد که کیمیش به عنوان یک عنصر موثر در بایرن مونیخ شناخته شد.

فصل ۱۸-۲۰۱۷
کیمیش در سال ۲۰۱۷ که یوپ هاینکس به مربیگری بایرن مونیخ اومده بود جایگاهش در تیم محکم تر شد. یکی از دلایل فیکس شدن کیمیش در ترکیب اصلی بایرن خداحافظی فیلیپ لام کاپیتان و مدافع راست تیم بود. بعد از آن تیم در سمت راست خط دفاعی احساس ضعف می کرد و مهره قدرتمندی در اختیار نداشت، از این رو جایگاه کیمیش به عنوان یک مدافع راست تا سال ها در تیم تثبیت شد. کیمیش در آن سال ۴۶ بازی در تمامی تورنومنت ها برای بایرن مونیخ انجام داد و در آنها بسیار موفق بود. بهترین عملکرد کیمیش در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۱۷ بود که مقابل ماینس موفق به دادن ۳ پاس گل شد و ریتینگ ۹.۸ را از جانب بوندس‌لیگا دریافت کرد او در آن سال آقای پاس گل بوندسیلگا شد و به همراه تیمش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رفت، ولی آنجا ۲ - ۱ مقلوب رئال مادرید شدند و در بازی برگشت نتوانستند بازگردند و ۲ - ۲ مساوی کردند و از راه یافتن به فینال باز ماندند. که دو گل آن دو بازی را یکی در رفت و یکی در برگشت خود کیمیش زد.

فصل ۱۹-۲۰۱۸
در سال ۲۰۱۸ نیکو کواچ مربی اسبق فرانکفورت که به جای یوپ هاینکس آمده بود سعی کرد کیمیش را به پست سابقش یعنی هافبک دفاعی برگرداند ولی به علت نبود دفاع راست او در همان پست ماند، ولی در بعضی مواقع رافینیا در دفاع راست بازی می کرد تا کیمیش بتواند به پست تخصصی خود برگردد اما رافینیا قوت کیمیش را در خط دفاع نداشت. او در آن سال توان تکنیکی خود را بالا برد و گل ها و پاس گل های زیبایی به ثمر رساند تا بسیاری از باشگاه های بزرگ مثل رئال مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد به فکر جذب او بیوفتند. آن سال بایرن مونیخ به سختی و با اختلاف کم فاتح بوندسلیگا شد که این قهرمانی در بازی آخر مقابل فرانکفورت انجام شد. کیمیش در آن بازی شاید خیلی به چشم نیامد ولی از تاثیراتش در قهرمانی بایرن مونیخ نمی توان گذشت زیرا آنها اختلاف ۱۹ امتیازی را با صدر جدول بروسیا دورتموند در یک نیم فصل جبران کردند و قهرمان شدند. بایرن مونیخ و کیمیش در لیگ قهرمانان آن سال نا امید کننده ظاهر شدند و با اینکه در مرحله گروهی به عنوان صدر نشین بالا آمدند ولی در مرحله یک هشتم نهایی از لیورپول ۳ - ۱ باختند و حذف شدند.

فصل ۲۰-۲۰۱۹
در سال ۲۰۱۹ کیمیش در اولین بازی خود مقابل بروسیا دورتموند در سوپرکاپ آلمان باخت و همه مردم می گفتند که تیم در شرایط خیلی بدی قرار گرفته و حتی خبر جدا شدن کیمیش از باشگاه به گوش می‌رسید. موتور محرک کیمیش در بازی با تاتنهام روشن شد که توانستند آن تیم را ۷ بر ۲ از پیش رو بردارند و مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با صد در صد پیروزی پشت سر بگذارند. کیمیش بعد از آمدن هانسی فلیک به عنوان سرمربی قوت بیشتری گرفت و تبدیل به یک رهبر در تیم شد همچنین او چند بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان را ۲۵ سالگی به بازو بست. مانند تمامی بازیکنان بایرن مونیخ بعد از انتصاب هانسی فلیک به عنوان سرمربی، شرایط بدنی کیمیش پیشرفت کرد و قدرت بدنی اش بالا رفت و همین امر باعث شد او در کار های دفاعی فعال تر و بهتر شود. یاشوا کیمیش به همراه هم تیمی اش لئون گورتزکا بعد از شیوع ویروس کرونا کمک های خیر خواهانه زیادی به مراکز درمانی کردند.

بعد از برگذاری مجدد لیگ قهرمانان اروپا کیمیش عملکرد بی نقصی را از خودش نشان داد و در بازی مقابل بارسلونا یک گل زیبا را روی حرکت آلفونسو دیویس به ثمر رساند که نامزد زیبا ترین گل جام شد و باعث شد باوارایی ها آن بازی را مقابل بارسلونا ۸-۲ پیروز شوند. او در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان نیز عملکرد خوبی داشت و در هر کدام از این بازی ها یک پاس گل داد تا یکی از موثر ترین عوامل قهرمانی بایرن لقب بگیرد. در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ کیمیش موفق به کسب ۶ جام مختلف شد و از جانب یوفا برنده جایزه بهترین مدافع سال و از جانب فیفا برنده جایزه بهترین هافبک سال را دریافت کرد زیرا در آن سال هم در پست مدافع راست و هم در پست هافبک دفاعی بازی کرد. سایت ترنسفر ماکت هم او را به عنوان با ارزش ترین هافبک دفاعی دنیا معرفی کرد.

فصل ۲۱-۲۰۲۰
در شروع فصل ۲۱-۲۰۲۰ با رفتن تیاگو آلکانتارا از تیم، کیمیش پیراهن شماره ۶ او را به تن کرد. او در مقابل بروسیا دورتموند دچار مصدومیت شدیدی شد که باعث شد تا نزدیکای نیم فصل نتواند برای بایرن مونیخ توپ بزند. بعد از مصدومیتش کیمیش در بازی بایر لورکوزن به میدان رفت و در دقیقه ۹۳ بازی با یک پاس گل بازی ۱ - ۱ مساوی را به برد ۲ - ۱ تبدیل کرد. کیمیش در بازی شالکه موفق شد ۳ پاس گل به ثمر برساند و برای اولین بار در زندگی فوتبالی اش ریتینگ ۱۰ را کسب کند. اما بزرگترین موفقیت کیمیش در فصل ۲۱-۲۰۲۰ رسیدن به شش گانه جهان و شکاندن رکورد بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بود، که این اتفاق بعد از پیروزی ۰-۲ مقابل تیگرس مکزیک رقم خورد و کیمیش به همراه هم تیمی هویش عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه ها را کسب کرد و در همان جام توپ برنزی یا همان سومین بازیکن برتر جام به او تعلق گرفت.

چند وقت بعد کیمیش با بایرن مونیخ بعد از شکست دادن لاتزیو در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف پاری سن ژرمن می رفتند تیمی که سال پیش در فینال این رقابت ها شکستشان داده بودند. کیمیش د بازی رفت یک پاس گل داد ولی درنهایت آنها ۲ - ۳ شکست خوردند در بازی برگشت با اینکه توانستند پیروز شوند ولی در مجموع دو بازی پاری سن ژرمن با گل زده در خانه حریف موفق به صعود به نیمه نهایی شد. چند وقت بعد در بازی بایرن مونیخ و بایر لورکوزن در هفته سیم بوندسلیگا کیمیش گل زد و به بهترین بازیکن زمین تبدیل شد تا بایرن مونیخ اختلافش با قطعی شدن قهرمانی بوندسلیگا کم شود. و آنها فقط یک برد لازم داشتند تا قهرمان بوندسلیگا شوند.

پایان

خداحافظ

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران