رویدادهای مدرسه

کارگاه دوخت و دوز ، منجنیق ، مار و پله و....


خلاصه :

در هفته آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در کلاس پیش دبستان یک، فعالیت هایی برای دست ورزی، افزایش شادابی و نشاط، افزایش تمرکز و افزایش روحیه قدرت انتخاب در نوآموزان انجام گرفت.

با سلام و عرض ادب خدمت خانواده های محترم پیش دبستان یک میزان

در هفته آخر اردیبهشت ماه 1402 در کلاس پیش دبستان یک، فعالیت هایی برای دست ورزی، افزایش شادابی و نشاط، افزایش تمرکز و افزایش روحیه قدرت انتخاب در نوآموزان انجام گرفت.

کارگاه دوخت و دوز

در این کلاس، به هر یک از دانش آموزان یک تکه کارتن بازیافتی داده شد که روی آن یک خط مارپیچ کشیده شده بود. نوآموزان در ابتدا با استفاده از یک عدد میخ، روی خط را سوراخ سوراخ کردند و سپس با استفاده از نخ و سوزنی که در اختیارشان بود، شروع به دوختن آن مسیر مارپیچ شدند.

 

منجنیق

برای انجام این فعالیت، به دو سر دو عدد صندلی یک کش محکم بسته شد. سپس رو به روی این صندلی ها موانع کله قندی و بولینگ چیده شد و نوآموزان به ترتیب با توپ هایی که در اختیار داشتند با استفاده از منجنیق ساخته شده موانع را مورد هدف قرار می دادند.

 

جنگ جهانی آقاها و بچه ها

برای انجام این بازی که به درخواست مکرر نوآموزان عزیزمان انجام شد، دو سمت زمین بازی را سنگر کشی کردیم و سپس آقاها در یک سنگر و نوآموزان در سنگر دیگر جای گیری کردند. با شروع بازی نوآموزان و معلمین با استفاده از توپ های کوچکی که از استخر توپ آورده بودیم شروع به شلیک به سمت سنگرهای یکدیگر کردند که در نهایت با پیروزی نوآموزان عزیز این بازی به پایان رسید.

 

مار و پله

یک عدد بنر بزرگ که طرح مار و پله روی آن بود روی زمین انداخته شد. سپس تاس بزرگ به نواموزان داده شد تا تاس بریزند و خودشان به جای مهره ها روی زمین به اندازه عدد تاسی که آورده اند حرکت کنند. با اینکار خودشان اعداد را شمارش می کردند و روی خانه مربوطه می ایستادند.

 

بازی چندگانه آواها

یک بازی چند مرحله ای برای نوآموزان با هدف آشنایی با آواهای مختلف در نظر گرفته شد. ای بازی به این صورت بود که نوآموزان باید به هر سختی از موانعی که سد راهشان بود مانند لاستیک، بطری های سرگردان و طناب های کشی گذر می کردند و در نهایت به یک میز با کلی عکس جانوران، میوه ها، اشیا و ... می رسیدند و به عنوان مثال کارت هایی که در آنها حرف ش بود را باید جدا می کردند.

 

کاربرگ

همانطور که قبلا گفته شد در ماه پایانی سعی بر این بوده که تعداد بیشتری کاربرگ با نواموزان کار شود.

از این رو در این هفته هم چندین مرتبه کاربرگ های مختلف از قبیل کاربرگ دست ورزی برای شناخت نوع نوشتن حروف فارسی و همچنین کاربرگ مقدماتی الگو و هوش انجام شد. در کاربرگ های الگو، نوآموزان بیشتر با اشکال هندسی و الگوها آشنا شدند و در کاربرگ های هوش، باید تفاوت تصاویر و یا نکات اشتباه تصاویر را پیدا می کردند.

 

در هفته آخر اردیبهشت ماه کلی بازی آزاد از قبیل بازی فوتبال، گرگ و خرگوش، وسطی و ... نیز با نوآموزان انجام شد. همچنین چندین کتاب مختلف سر سفره صبحانه یا زنگ های تغذیه نیز برای نوآموزان عزیزمان خوانده شد.

 

یا حق

خدانگهدار

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران