رویدادهای مدرسه

اتاق گفتگو

گام دوم روش حل مسأله


خلاصه :

وقتی دو همکلاسی به تنهایی مسأله شان را نمی تونند حل کنند، با یک مربی در اتاق گفتگو راجع به آن مسأله گفتگو می کنیم.

در گام اول توضیح دادیم:

سعی می کنیم دانش آموزی را که از همکلاسی اش گله مند بود، هدایت کنیم تا خودشان مساله را با دوستشان در میان بگذارند و پیگیر می شویم که آن مساله را حل کردند یا خیر 

در گام دوم اگر مساله را حل نکرده بودند، با دو دانش آموز در اتاق گفتگو راجع به آن مسأله صحبت می کنیم. نکته ی بسیار مهم اینست که در این گفتگو ما نقش مشاور را بازی میکنیم نه قاضی! 

به این معنی که دانش آموزان را در مقام شاکی و متهم قرار نمی دهیم . 

ما با گفتگو و پرسش و پاسخی که با آنها داریم سعی میکنیم علت اصلی مساله را از صحبت های خودشان پیدا کنیم تا خودشان راه  حل مناسب را پیدا کنند. 

در بسیاری از موارد دانش آموزان با گفتگو متوجه می شوند راجع به دوستشان دچار سو تفاهم می شوند .

ادامه دارد...

 

اصول به کار رفته : 

اصل عزت فردی 

اصل مسئولیت پذیری 

اصل درونی کردن انگیزه ها

اصل توجه به تفاوت های فردی

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران