رویدادهای مدرسه

آغاز طعم شیرین نوشتن

دختران دبستان دخترانه‌ی میزان قلم به دست می‌گیرند


خلاصه :

اول ابتدایی است و شروع سواد دار شدن . نه خواندن می‌دانند و نه نوشتن ، گام اول کسب مهارت های نوشتن است مثل صحیح مداد دست گرفتن، به اندازه نوشتن،  توجه به خط زمینه ... نوشتن با نگاره‌ها آغاز می‌شود . 

یک سری اشکال به ظاهر بی معنا، تمام سوال بچه‌ها می‌شود که این چیه، چی خونده میشه،  برای چی باید بنویسیم ؟ چرا باید اینقدر زیاد بنویسیم؟کی حروف را شروع می‌کنیم؟حاصل فکر گروهی مربیان پایه اول این شد که نگاه‌ها را برای بچه ها جذاب کنیم تا برای نوشتن آن ها انگیزه پیدا کنند ، نقشه گنج طراحی شد تا با گذر از 11 مرحله بچه ها به گنج بزرگی که همان الفبای فارسی است برسند، این  یازده مرحله با  نوشتن نگاره‌ها طی می‌شود،  هر مرحله شامل دو نگاره است که با فعالیتی جذاب برای بچه ها همراه شده است .در ابتدا نقشه خام را به بچه ها دادیم که خوب نگاه کنند و اگر دوست دارند آن را رنگ کنند و بعد اسم هر دانش آموز روی برگه اش زده شد . قبل از شروع کلاس، عکس مربوط به مرحله آن روز را مربی به بچه‌ها نشان میدهد تا در جای درست بچسبانند. بچه ها با دیدن طرح جدید نصب شده حدس می‌زنند که فعالیت امروزمان چیست و مربوط به کدام صفحه از کتاب نگارش است.

 بعد از انجام فعالیت مربوطه ، آموزش نحوه درست نوشتن نگاره را داریم و بچه ها مشغول نوشتن نگاره درکتاب نگارش می‌شوند.

عکس هر مرحله نشان دهنده چند مطلب است.اینکه شماره صفحات  مربوط به آن نگاره در کتاب نگارش در پایین شکل آمده ، این اعداد به بچه ها کمک می کند که بتوانند با اعداد و شکلشان آشنا شوند . شکل عدد را با صفحه اش تطبیق بدهند.در بالای عکس، فعالیتی که باید انجام شود را به صورت نماد بیان کرده و بچه ها باید حدس بزنند و گاهی در حدس های بچه ها اتفاقات قشنگی می افتد و قدرت تخیل بچه ها را به خوبی نشان می دهد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران