روش میزان

کشف استعداد های نهفته

اجرای روش میزان در کلاس پژوهش (۱۱)

با بستر سازی مناسب و تعامل مربی


خلاصه :

پژوهش جایی برای بروز خلاقیت ها و کشف استعدادهای دانش آموزان

بسم الله الرحمن الرحیم

کشف استعداد های نهفته ی دانش آموزان یکی از اصول روش میزان است.

در کلاس پژوهش با ایجاد فضای مناسب و تعامل مربی و دانش آموز ، بچه ها با توجه به تفاوت های فردی خود و علایق و توانمندی های خود می توانند در بستری که در پژوهش ایجاد شده است استعدادی را که در خود دارند و یا تجربه های جدیدی را با خلاقیت خود بدست آورند و زمینه برای بروز خلاقیت ها و استعداد سنجی بچه ها در زمینه های گوناگون فراهم گردیده است.

برای مثال یکی از بچه ها در ابتدای سال خیلی منزوی بود و علاقه ای به شرکت در کارهای گروهی نداشت با بررسی های انجام شده توسط مربی و ایجاد بستر مناسب برای نقاشی این دانش آموز، کم کم استعداد نهفته ی او برای طراحی و معماری و هوش بصری دانش آموز بروز پیدا شد به شکلی که می توانست پلان های معماری ساختمان مدرسه را بصورت جداگانه و کاملا ذهنی و دقیق رسم کند.

تعدادی از دانش آموزان علاقه به کارهای فنی و تولیدی الکترونیکی داشتند . با ایجاد فضا مناسب و تعامل با مربی پروژه ها و اختراعات مختلفی را درست کردند. از جمله ماشین الکتریکی ، پنکه ، قایق موتوری ، بالن ، و ...

دانش آموز دیگری توانمندی در مدیریت و کنترل پروژه ها داشت با بستر سازی در گروه ها و دادن مسئولیت های گوناگون به او راه رشد و تقویت این حس برایش ایجاد گردید.

دانش آموز دیگر در مورد کار با کاغذ و ایجاد اشکال مختلف ذهنی فعالیت های مختلفی انجام داده بود.

در نقاشی در کارهای تولیدی در نظریه پردازی در کارهای علمی در سفالگری در کارگروهی در مدیریت در ایده پردازی در هوش فضایی در دوبله در نمایش در بازیگری در کارگردانی در کارهای عملی در نجوم در زمینه های مختلف با طرح ریزی فعالیت های مختلف زمینه برای بروز و رشد استعدادهای درونی بچه ها و ایجاد فرصت های جدید برای بدست آوردن مهارت های گوناگون در کلاس پژوهش ایجاد شده بود که دانش آموزان به بهترین شکل از فرصت ایجاد شده استفاده کردند و پروژه ها و تولیداتی داشتند که از حد تصور یک دانش آموز کلاس دوم و سوم بسیار بالاتر و پخته تر بود

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران