مقالات

ده حقیقتی که باید در باره ی لامبورگینی اوروس بدانیم.


خلاصه :

ده حقیقتی که باید در باره ی لابرگینی اوروس بدانیم.

حتی اگر از شاسی بلندهای کوپه متنفر باشید بازهم نمی‌توانید در برابر ابهت و جذابیت لامبورگینی اوروس بی‌تفاوت باشید! این خودروی منحصربه‌فرد و بی‌همتا اولین‌های زیادی را با خود به همراه داشته و مردم نیز علاقه بسیار زیادی به این کراس اوور پرفورمنس و لوکس داشته و البته دلایل خوبی نیز برای این کار دارند.

با ما همراه باشید تا شما را با 10 نکته ضروری درباره این خودرو آشنا کنیم.

  1. این یک سوپر شاسی‌بلند است


اولین چیزی که باید بدانید این است که لامبورگینی آن را شاسی‌بلند نمی‌خواند بلکه واژه SSUV به معنی سوپر شاسی‌بلند را درباره اوروس بکار می‌برد. مطمئناً این نوعی تکنیک بازاریابی است اما اوروس یک لامبورگینی بوده بنابراین توجیه‌پذیر است. اوروس دومین شاسی‌بلند تاریخ لامبورگینی بوده و اولین آن‌ها لامبو رامبوی معروف خودمان است!

  1. اولین محصول توربوی تاریخ لامبورگینی


اوروس چهار چرخ محرک از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربویی سود می‌برد که با آئودی مشترک است. تا قبل از اوروس تمامی محصولات لامبورگینی به‌صورت کاملاً طبیعی تنفس می‌کردند!

  1. پیشرانه فوق‌العاده، تکنولوژی‌های زیاد


پیشرانه یاد شده قدرت 650 اسبی داشته و به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است. همچنین سیستم هدایت گشتاور فعالی وجود دارد که نیرو را بین اکسل‌ها و چرخ‌های عقب تقسیم کرده و این کار به لطف دیفرانسیل‌های قفل شونده مرکزی و عقب میسر می‌شود. توزیع 40/60 گشتاور در عقب و جلو به‌صورت استاندارد بوده اما حداکثر 70 درصد گشتاور را می‌توان به جلو و 87 درصد گشتاور را به عقب منتقل کرد. فرمان پذیری چهار چرخ، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و دامپرهای فعال نیز بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

  1. سریع است


این قوای محرکه چشمگیر به لامبورگینی اجازه می‌دهد ادعای ساخت سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان را با سقف سرعت 305 کیلومتر در ساعت داشته باشد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر اوروس تنها در 3.6 ثانیه ثبت می‌شود. موضوع جالب اینکه جیپ گرند چروکی تراک هاوک شتاب 3.5 ثانیه‌ای داشته بنابراین اگرچه اوروس از نظر سقف سرعت دست برتر را دارد اما سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان نیست. انتظار می‌رود اوروس در آینده به رکورد نوربرگ رینگ حمله کند. همچنین اگر اوروس در داکار یا باجا هم شرکت کند سورپرایز نخواهیم شد.

  1. ترمزهای غول‌پیکر


اوروس از بزرگ‌ترین روتورهای ترمزی نصب شده روی خودروهای تولیدی لذت می‌برد. ترمزهای سرامیک کربنی به‌صورت استاندارد در این خودرو بوده و در جلو و عقب ابعاد به ترتیب 17.3 و 14.6 اینچی دارند.

  1. رینگ‌های عظیم‌الجثه


تکمیل ‌کننده ترمزهای بزرگ اوروس رینگ‌های استاندارد 21 اینچی هستند. حتی رینگ‌های بزرگ‌تر 22 و 23 اینچی را نیز می‌توان با لاستیک‌های پیرلی P زیرو کورسا ترکیب کرد. این لاستیک‌ها به‌طور ویژه و برای تمامی شرایط از پیست گرفته تا آفرود طراحی شده‌اند.

  1. وزن احساس‌برانگیز


لامبورگینی ادعا می‌کند وزن خالص اوروس زیر 2200 کیلوگرم خواهد بود و بدین ترتیب شاسی‌بلند جدید ایتالیایی‌ها از بهترین نسبت قدرت به وزن برخوردار خواهد بود. مدیریت وزن بزرگ‌ترین دلیل برای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر بجای نمونه‌ای 10 یا 12 سیلندر بوده است.

  1. شش حالت متفاوت رانندگی


اوروس دارای 6 حالت رانندگی متفاوت است که همگی نام‌های ایتالیایی دارند. این حالت شامل شن، برف، گل برای آفرود، پیست، اسپورت و خیابانی می‌باشند. همچنین یک حالت EGO نیز برای شخصی‌سازی وجود دارد. به جرات می‌توان گفت اوروس در هر شرایطی کاملاً تواناست.

  1. کابینی تمام لامبورگینی


در کابین اوروس هنوز هم می‌توان الهام گرفتن از جت‌های جنگنده را دید بنابراین تمامی سوئیچ‌های خاص را می‌توان مشاهده کرد و همچنان تمامی جزئیات اشرافی و اسپورت مورد انتظار از یک لامبورگینی وجود دارند. کابین اوروس کمی متفاوت از سایر محصولات است زیرا صفحات نمایش بیشتری وجود دارند. سه صفحه‌نمایش TFT وجود دارد که یکی برای پشت آمپرها بوده و دوتای دیگری به سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های تهویه مطبوع اختصاص یافته‌اند. همچنین یک کیبورد مجازی با تشخیص دست خط نیز تعبیه شده است.

 


اوروس همچنین اولین محصول لامبورگینی است که با تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ای همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار نوربالا، دوربین دید عقب، حالت پشتیبانی تریلر و سیستم‌هایی همچون اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژ بی‌سیم و هدآپ دیسپلی عرضه می‌شود.

بسته به مدل انتخابی اوروس دارای ظرفیت 4 یا 5 نفره خواهد بود.

  1. قیمت و زمان عرضه


بهای لامبورگینی اوروس در آمریکا از 200 هزار دلار آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز در بهار سال 2018 به دست مشتریان خواهد رسید. متأسفانه ظرفیت فروش یک‌ساله این خودرو و بخش اعظم ظرفیت سال 2019 نیز پر شده است. انتظار می‌رود اوروس میزان فروش لامبورگینی را دو برابر کند. این خودروساز در سال 2017 فروش جهانی 3815 دستگاهی داشته و هدف سال 2018 نیز فروش 7 هزار دستگاهی اعلام شده است که بدین ترتیب باید حدود 3185 دستگاه از شاسی بلندهای اوروس راهی خانه مشتریان شوند.

عباس خیلی عالی و جالب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران