معرفی

لامبورگینی ۲۰۱۸


خلاصه :

لامبورگینی آونتادور s رودستر

لامبورگینی آونتادور S رودستر یکی از به‌روزترین سوپرکارهای تیپیکال این کمپانی بوده و مخصوص مشتریانی است که همواره خواهان چیز بیشتری هستند. پرفورمنس بیشتر، سرعت بیشتر، انحصار بیشتر و همه‌چیز بیشتر…

لامبورگینی آونتادور S رودستر
این خودرو با 40 اسب بخار بیشتر نسبت به نسخه عادی آونتادور روباز دارای قدرت 730 اسب بخاری بوده و البته گشتاور آن نیز به 690 نیوتون متر می‌رسد. نسخه جدید در کل یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از نمونه استاندارد بوده و در زمان 3 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ و با قیمت پایه بیش از 300 هزار پوند، آونتادور S رودستر واقعاً گران‌قیمت است.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
و تجربه سواری با آونتادور S رودستر بسیار بیشتر از یک تجربه پیش‌بینی پذیر عادی است. همانند نسخه سقف سخت آونتادور S که قبلاً بررسی شده، این خودرو بیش از نصف راه رسیدن به نسل کاملاً جدید را پیموده که این امر به لطف اصلاحات وسیع موردنیاز برای خروج اسب بخار بیشتر از پیشرانه 6.5 لیتری بوده است.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
در آغاز باید گفت این خودرو دارای سیستم فرمان پذیری چهار چرخ بوده و دامپرهای الکترونیکی آن نیز بازمهندسی شده‌اند و زیر خودرو هم لاستیک‌های جدید و سفارشی پیرلی جا خوش کرده‌اند. آونتادور S رودستر دارای حالت‌های رانندگی استرادا، اسپورت و کورسا بوده و همچنین تنظیمات دینامیک جدیدی به نام Ego وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد به دلخواه خود سیستم‌ها را تنظیم کنید. نرم‌ترین سیستم تعلیق با دیوانه‌وارترین تنظیمات پیشرانه را می‌خواهید؟ می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
با این وجود، دست یافتن به محدودیت‌های خودرو در بزرگراه‌های عمومی تقریباً غیرممکن است. فشار اندک پدال گاز باعث ایجاد شتابی می‌شود که در 99 درصد خودروها می‌توان آن را بسیار سریع دانست. اگر خواهان پرفورمنس کامل باشید با دیواری از صدای وحشتناک مواجه خواهید شد که بر هیجان راندن خودرو چند برابر خواهد افزود.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
وقتی به پیشرانه اجازه عبور از دور 6 هزار را دهید از سرعت محض عبور خواهید کرد و در سر پیچ‌ها باید یکی از فاکتورهای اساسی یعنی پدال ترمز را در نظر بگیرید. در این حالت صدای پیشرانه چگونه است؟ سحرانگیز!

لامبورگینی آونتادور S رودستر
شاهد محکم‌تر بر ادعای پرفورمنس آونتادور S توانایی‌های آن است. ما این خودرو را نزدیک گوودوود راندیم جایی که نزدیک محل برگزاری فستیوال سالانه سرعت است. در این مسیر گودال‌هایی وجود دارد که می‌تواند سوپرمینی ها را در خود پنهان کند، در این نوع مسیر آونتادور S رودستر با بدترین وضعیت خود مواجه می‌شود.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
اما در این حالت هم گاو سنت آگاتایی ما پایداری کافی در سرعت‌های پایین داشته و این موضوع با کنترل فوق‌العاده بدنه در سرعت‌های بالاتر همراه می‌شود. سیستم فرمان نیز توازن وقتی خوبی داشته و همچنان دقیق و مستقیم باقی می‌ماند. به سختی می‌توان باور کرد چنین خودرویی در جاده‌های عمومی چنین عملکرد برجسته‌ای دارد. تنها ترافیک پیش رو است که به شما ابعاد و هیبت این سوپرکار ایتالیایی را یادآور می‌شود.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
زمانی که یکی از حالت‌های اسپورت تر کورسا یا اسپورت را انتخاب کنید اوضاع سفت‌تر می‌شود! اما با این وجود هم رضایت کافی برای سواری وجود دارد. سیستم چهار چرخ محرک موجود باعث پایداری شده و خودرو در مسیرهای لغزنده مطمئن به راه خود ادامه می‌دهد.


شاید ریل بالایی به همراه بخش بالایی شیشه جلو برای رانندگان قدبلند کمی کوتاه جلوه کند اما با ترکیب آینه‌های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب، پارک آونتادور S رودستر غیرممکن نیست. فرمان پذیری چرخ‌های عقب نیز به این کار کمک کرد و باعث مانور پذیری بهتر در سرعت‌های پایین می‌شود.

نقطه‌ضعف این خودرو گیربکس است. این گیربکس دستی اتومات شده در حالت روزمره استرادا تعویض‌های سست و کم‌جانی داشته و لامبوی بزرگ را مجبور می‌کند تا به عنوان خودرویی عصبانی کننده جلوه دهد؛ و اگرچه شما می‌توانید با انتخاب حالت‌های اسپورت و کورسا به این اوضاع سر و سامانی دهید اما تعویض دنده‌ها هرگز بهبود نیافته و به نشان دادن کامل عملکرد وحشیانه پیشرانه کمک شایانی نمی‌کند.

لامبورگینی آونتادور S رودستر
کلیت خودرو مشابه آونتادور S بوده و در آن داشبورد سنگینی را می‌بینیم که بجای کاربردی بودن بیش از حد روی طراحی و استایل تمرکز دارد. آونتادور S طیف وسیعی از آپشن های شخصی داشته به گونه‌ای که خودروی حاضر در تست قیمت 359900 پوندی دارد.


البته تفاوت بزرگ این خودرو نبود سقف است. اگرچه مکانیسم باز و بسته شدن این سقف به آسانی بسیاری از سوپرکارهای دیگر نیست اما حداقل فضای قابل‌توجهی در زیر کاپوت جلو وجود داشته و شما می‌توانید فضای بین دو پانل را جدا کرده و وسایل خود را در آن قرار دهید.


آونتادور S رودستر بر پایه بهبودهای صورت گرفته در برادر سقف سخت خود ساخته شده و تنها نبود سقف به شما اجازه می‌دهد تا به پیشرانه 12 سیلندر فوق‌العاده آن نزدیک‌تر باشید. این خودرو استعداد بیشتری نسبت به نمونه استاندارد آونتادور داشته و هندلینگ و فرمان پذیری مثال‌زدنی‌ای را نشان می‌دهد. تنها نقطه‌ضعف این خودرو گیربکس است. در واقع این گیربکس با بهترین تلاش‌های لامبورگینی فاصله نسبتاً زیادی دارد.

۵ سال پیش
چیز قشنگیه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران