مقالات

گران قیمت ترین حیوانات جهان


خلاصه :

گران قیمت ترین حیوانات جهان+عکس

پاندا

طبق آمار ۲۳۹ قلاده پاندا در چین و ۲۷ قلاده در خارج این کشور نگهداری می‌شوند هرچند پانداها حیوانات بی آزاری هستند و کمتر حمله وحشیانه از آنها گزارش شده اما گزارش هایی از حمله آنها به انسان ها به چشم می‌خورد؛ البته این حملات بیشتر به دلیل حساس بودن این حیوان است تا درنده بودن آنها؛ پانداها از جمله حیوانات گرانقیمت جهان هستند که خرید و فروش آنها ممنوع است اما تا ۲ میلیون دلار قیمت گذاری شده اند.

گران قیمت ترین حیوانات-پاندا

میسی

میسی یک گاو سفید و سیاه ۳ ساله از نژاد هولشتاین است؛ نژاد گاوهای هولشتاین رکوردار تولید بیشترین شیر در جهان هستند و به همین دلیل جزو گرانقیمت‌ ترین گاوهای دنیا هستند؛ در میان گاو‌های نژاد هولشتاین دنیا، میسی رکورد قیمت را در اختیار دارد.

این گاو در سال ۲۰۰۹ در مسابقه «نمایش پاییزه غرب» برنده شد و در آمریکای شمالی طرفداران زیادی پیدا کرد؛ گاو رکوردار، ۱۱ نوامبر ۲۰۰۹ در اونتاریوی کاندا به قیمت ۲٫۱ میلیون دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین حیوانات-میسی

توکان

توکان پرندگانی هستند که در آمریکا جنوبی، مرکزی، مکزیک و مناطق کارائیب زندگی می کنند؛ این نوع پرنده، نوک بسیار بزرگ و رنگارنگی دارد اما پاهای آنها بسیار کوتاه است؛ پر توکان معمولاً مشکی با رگه های سفید، زرد و بنفش است.

معمولاً زیر نوک توکان زرد رنگ است که نوارهای مشکی یا قرمز رنگ از زیر آن رد شده است؛ توکان ها به دلیل زیبایی ای که دارند حیوانات محبوبی به شمار می روند که بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارند.

گران قیمت ترین حیوانات-توکان

شتر

شترها از جمله حیوانات مشهور صحراهای خشک و سوزان قاره آسیا هستند؛ شترها در ۲ گونه به کوهانه هایشان وجود دارند که هر ۲ گونه منبع خوبی برای تهیه شیر و گوشت به شمار می روند؛ معمولاً شترها بین ۴۰ تا ۵۰ سال زندگی می کنند و برخی از انواع شترها برای مسابقات مختلف استفاده می شوند.

گرانترین شتر متعلق به اصطبل شخصی یکی از شاهزاده های عرب به نام شیخ حمدان است؛ این شتر ماده تا ۳ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

گران قیمت ترین حیوانات-شتر

توله شیرهای سفید

شیرهای سفید، بومی منطقه تیمباواتی در جنوبی آفریقا هستند و قرن هاست که اینگونه جانوری بسیار نادر در آنجا زندگی می کند؛ اولین بار که شیر سفید در این منطقه از آفریقا دیده شد، سال ۱۹۳۸ بود و از آن به بعد بود که این شیر یکی از حیوانات گرانقیمت دنیا به حساب آمد.

اینکه امروزه چند قلاده شیر سفید زنده هستند کاملاً مشخص نیست اما طبق آمار طبق آمار بنیاد جهانی حمایت از شیرهای سفید، کمتر از ۳۰۰ قلاده از این حیوانات وجود دارند؛ توله شیرهای سفید به دلیل نادر بودن، یکی دیگر از گرانترین حیوانات جهان به شمار می روند؛ یک قلاده شیر سفید به قیمت ۱۳۸ هزار دلار به فروش می رسد.

گران قیمت ترین حیوانات-توله شیرهای سفید

کوکا تونخلی

کوکا نخلی نوعی طوطی است که به «کوکاتو گولیات» نیز مشهور است؛ این نوع پرنده، بزرگ ترین طوطی به رنگ مشکی یا خاکستری دودی در خانواده طوطی های کوکاتو است؛ سال ۱۷۸۸ نخستین بار یک طبیعت شناس آلمانی به نام جیملین، کوکاتو نخلی را شناسایی کرد؛ طول این پرنده به ۶۰ سانتی متر می رسد و معمولاً بین یک هزار و ۹۱۰ تا یک هزار و ۲۰۰ گرم وزن دارد.

این پرونده بی همتا تاج بزرگی روی سرش دارد و صاحب یکی از بزرگ ترین منقارها در میان طوطی هاست؛ نکته جالب درباره طوطی کوکاتو این است که روی گونه اش سرخ رنگ است و وقتی هیجان زده می‌شود تغییر رنگ می دهد و این یک زنگ اخطار برای شکار یا شکارچی است و این نوعی طوطی تا ۱۶ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

گران قیمت ترین حیوانات-کوکا تونخلی

ماهی تن

ماهی تن از سریع ترین‌ ماهی های شناگر اقیانوسی است که سرعت آن به ۷۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد؛ برخلاف بیشتر ماهی ها که گوشت سفید رنگی دارند گوشت ماهی تن صورتی متمایل به قرمز است؛ برای همین است که لقب «رز دریایی» را به این ماهی داده اند.

گونه ای از ماهی های تن  قادرند دمای بدن خود را با کمک فعالیت های ماهیچه ای دمای آب نیز بالاتر ببرند، این توانایی به آنها اجازه می دهد تا در آب سرد زندگی کنند و در دماهای مختلف آب های اقیانوسی زنده بمانند؛ ماهی تن یکی از گران ترین حیوانات جهان است؛ در ژانویه ۲۰۱۲ یک ماهی تن به قیمت ۷۳۵ هزار دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین حیوانات-ماهی تن

سوسک شاخدار

سوسک شاخدار یکی از ۱۲۰ حشره از خانواده «لوکانیدا» است؛ این شاخ ها ۵ تا ۷ سانتی متر رشد می کند و هرچه شاخ این سوسک بلندتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

افراد بسیاری سوسک های شاخدار را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند، گرانترین سوسک شاخدار دنیا ۸۹ هزار دلار قیمت دارد که در ژاپن به فروش رسید و طول شاخ آن به ۷ سانتی متر می رسید.

گران قیمت ترین حیوانات-سوسک شاخدار

هیاسینت ماکاو

هیاسینت ماکاو پرنده بومی جنوب شرق آسیاست؛ این پرنده بزرگ ترین طوطی در جهان است؛ ماکاوها نوک بسیار قوی ای دارند تا بتوانند با آن دانه های مغذی را که پوست سختی دارند، بشکنند.

آنها حتی می توانند با نوک قوی خود، پوست سفت نارگیل را بشکنند؛ البته ماکاوها به غیر از دانه گیاهان، میوه و سبزیجات را نیز می خورند؛ ماکاوها به عنوان یک حیوان خانگی خرید و فروش می شوند و با قیمت ۱۴ هزار دلاری خود در ردیف گرانترین حیوانات جهان جای دارند.

گران قیمت ترین حیوانات-هیاسینت ماکاو

سگ، یک میلیون و 600 هزار دلار

بیگ اسپلش نام گرانقیمت ترین سگ دنیاست که پس از اینکه توسط مردی چینی خریداری شد به هنگ دانگ تغییر نام داد. این سگ 11 ماهه با موهای قرمزش در مارس 2011 توسط صاحب یک معدن زغال سنگ خریداری شد. 

نژاد این سگ تبتی به طور معمول یکی از گران ترین نژادهای سگ در دنیاست اما هیچ کدام از آنها تا به حال با چنین قیمتی خریداری نشده بود. «لولیانگ» پرورش دهنده این سگ در مصاحبه با دیلی میل گفت : «من برای پرورش این سگ ها تا به حال پول بسیار زیادی خرج کرده ام. حتی بیشتر پولی را که از فروش آنها دریافت می کنم برای مجهزکردن محل زندگی و غذای آنها صرف می کنم. بیگ اسپلش علاوه بر زیبایی بسیار باهوش است اما دلیلی اصلی گرانی آن علاقه شدیدی است که چینی ها به تازگی به این نوع سگ پیدا کرده اند و حاضرند هر مقدار پول برای به دست آوردن یکی از آنها بپردازند.»

گران قیمت ترین حیوانات-سگ، یک میلیون و 600 هزار دلار

گوسفند، 376 هزار دلار

دور نوال گران ترین گوسفندی است که تا به حال در دنیا فروخته شده است. گراهام موریسون صاحب این گوسفند 8 ماهه اسکاتلندی گفت : «دور نوال یکی از بهترین نوع گوسفندان در دنیاست که بیشترین میزان پشم را دارد. این گوسفند ها بدنی بسیار مقاوم دارند و حتی ارزش آنها بیشتر از قیمتی است که دور نوال فروخته شد. زیرا هر سال از فروش پشم آن مبلغی چند برابر قیمت خریداری شده نصیب صاحبش خواهد شد.» 

قبل از این گوسفند، گران ترین گوسفندی که در دنیا خریداری شده بود، یک گوسفند استرالیایی بود که در سال 1989 به مبلغ 335 هزار دلار به فروش رسید. تا اینکه بالاخره پس از 20 سال دورنوال توانست رکورد آن را بشکند. موریسون هنوز هم در تلاش است تا گوسفندانی با همان مشخصات پرورش داده و به قیمت بسیار بالا بفروشد.

گران قیمت ترین حیوانات-گوسفند، 376 هزار دلار

موش، 269 هزار دلار

در نگاه اول یک موش کاملا معمولی به نظر می رسد مانند بقیه موش ها، اما یک تفاوت بزرگ با هم نوعان خود دارد و آن هم آزمایشاتی است که دانشمندان سوئدی روی این موش انجام داده اند. 

آنها معتقدند این موش که تی جی 2576 نام دارد، می تواند کلیدی اساسی برای حل مشکل آلزایمر باشد. این دانشمندان توانستند کاری کنند که این موش در ابتدا دچار آلزایمر شده و حالا موفق شده اند تا با چندین روش درمانی جلوی کوچک شدن مغز این موش را گرفته و موضوعاتی را دوباره به آن یاد آوری کنند. 

این موش برای تحقیقات بیشتر به مرکز علمی دیگری در همان سوئد به مبلغ 269 هزار دلار فروخته شد و به همین خاطر گرانقیمت ترین موش جهان لقب گرفت.

گران قیمت ترین حیوانات-موش، 269 هزار دلار

فوق الهاده

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران