مقالات

مبارزه با خجالتی بودن

مبارزه با خجالت

۱۳راه مطمئن برای غلبه بر خجالت


خلاصه :

چگونه با خجالتی بودن مبارزه کنیم؟

13 راه مطمئن برای غلبه بر خجالت :

اولین گام ها با استفاده از این 13 تکنیک برای خنثی کردن گذشته به شما کمک می کند، تا به خود اطمینان بیشترو اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

1. آن را به زبان نیاورید؛

نیازی به توضیح خجالتتان نیست کسانی که نزدیک به شما هستند کاملاً می دانند، و دیگران حتی ممکن است فرصتی برای متوجه شدن نداشته باشند احتمالا فکرش را هم نمیکنند.

2. با ملایمت رفتار کنید:

اگر دیگران خجالت شما را به رختان می کشند، لحن عادی خود را حفظ کنید. اگر این بخشی از یک بحث می شود، از آن استقبال کنید.

3. وقتی تغییر رنگ می دهید:

اگر زمانی که معذبید گونه هایتان گل می اندازد، آن را با خجالت یکی نکنید.اجازه دهید به خودی خود تصویری ثابت از شما بماند که:"من همیشه سریع سرخ می شوم".

 

نکاتی مهم برای از بین بردن حس خجالت

4. اجتناب از برچسب:

خود را تحت عنوان خجالتی یا هر چیز دیگری برچسب نزنید. اجازه دهید به عنوان یک فرد منحصر به فرد، نه یک نفر با القاب شناخته شوید.

5. خود را ترور شخصیتی نکنید:

گاهی اوقات خودمان واقعا بدترین دشمنیم ، به منتقد درونی خود اجازه ندهید،که به شما توهین کند. در عوض، با قدرت صحبت، آن را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید آن را خنثی کنید.

6. نقاط قوت خود را بشناسید:

لیستی از تمام ویژگی های مثبت خود تهیه کنید - در صورت نیاز از دوستان و یا اعضای خانواده برای کمک گرفتن استفاده کنید - و هنگامی که احساس ناامنی می کنید آن را مرور کنید. اجازه دهید به شما یادآوری کنند چقدر باید خود را دوست بدارید.

7. روابط را با دقت انتخاب کنید:

افراد خجالتی تمایل دارند دایره دوستی های کوچکتر اما عمیق تری داشته باشند. از این رو است که به معنی متداولی که انتخاب همکارتان به اندازه دوستتان مهم است به انتخاب افراد بپردازید. زمانی را برای افرادی که در زندگی شما هستند اختصاص داده، پاسخگو، گرم و دلگرم کننده رفتار کنید.

راه های ساده برای مقابله با خجالتی بودن

 

8. اجتناب از قلدری و اذیت:

همیشه عده کمی وجود دارند که تمایل به خشونت دارند، اگر خطوط درستی را برای آنها ایجاد کنید، و مرز بندی کنید. عده ای که اصلا حس بدی داشتند، و بعضی کسانی که اهمیتی نمی دهند و باید فاصله ای سالم از این افراد داشته باشید.

9. مراقب باشید:

اکثر ما با خودمان مشکل داریم، بنابراین عادت به مشاهده دیگران (بدون کنار آمدن با آنها) کرده ایم ؛ شما ممکن است متوجه شوید که افراد دیگر از علائم ناامنی خود رنج می برند و شما تنها نیستید.

10. به یاد داشته باشید که یک لحظه بد، به معنی این نیست که کل روز بد خواهد بود:

به ویژه وقتی که زمان زیادی را صرف افکار خود می کنید، همانطور که افراد خجالتی تمایل به انجام این کار دارند، تجربیات را تحلیل می کنند، فکر می کنند که یک لحظه خجالت کشیدن یک رویداد را کامل خراب می کند زمانی که بحث شانس به میان می آید تصور می کنند امروز برای همه روز شانس است، جز خودشان.

11. تخیل خاموش:

مردم خجالتی گاهی اوقات احساس عدم تایید یا رد از طرف دیگران می کنند ،حتی زمانی که در چنین موقعیتی نیستند.

مردم احتمالا شما را خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید، دوست دارند.

 

راه های از بین بردن کمرویی و خجالتی بودن

 

12. ساکتش کن:

گاهی اوقات زمانی که شما می ترسید، بهترین کار ممکن این است که با ترس تان مواجه شوید. اگر شما ناامید شدید، فقط نگاه کنید و به این حس چیزی نیفزایید.

13. ترسهایتان را نام ببرید:

فهرستی از تمام ترس ها و نگرانی های خود تهیه کنید. آنها را برای خود نام ببرید، برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید آنها را از بین ببرید و به جلو بروید.

آسیب دیدگی از خجالت نباید شما را از موفقیتهایی که میخواهید، دور کند، پس این ابزارهای ساده را امتحان کنید و امیدوار باشید،که برای شما جواب بدهد ؛در واقع، اینها تکنیکهای خوبی هستند، چه خجالتی باشید چه نباشید امتحانشان کنید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

عالی و موثر بووووووووود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران