مقالات

به نام خدا

تلسکوپ هابل

hubble telescope


خلاصه :

تلسکوپی خیلی خیلی جالب در فضا!

تلسکوپ هابل در سال 1990 توسط ناسا راه اندازی و به سمت فظا پرتاب شد. برای انجام تعمیرات و افزودن سازهای جدید ، چهار بار توسط فضانوردان بازدید شده است. هر ابزاری که با هابل پرواز می کند دارای ویژگی های خاصی است که به ستاره شناسان اجازه می دهد آسمان ها را به روش های مختلف بررسی کنند. 

تلسکوپ فضایی هابل از سال 1990 به دور زمین می چرخد ​​تا به برخی از جذاب ترین سوالات نجومی زمان ما پاسخ دهد و اسراری را کشف کند که ما هرگز وجود آنها را نمی دانستیم. هابل با بینایی که فرابنفش را از طریق مرئی و به مادون قرمز نزدیک می رساند ، همه چیز را بررسی می کند ، از سیاهچاله ها گرفته تا سیارات اطراف ستاره های دیگر. قابلیت های منحصر به فرد آن در حالی که هابل به تلاش بشریت برای کشف جهان ادامه می دهد ، در نجوم انقلابی ایجاد می کند.

تلسکوپ فضایی هابل در ارتفاعی بالاتر از زمین در حال چرخش است و منظره ای واضح از جهان عاری از اثرات تاری و جذب جو دارد.  این تلسکوپ صدها هزار عکس آسمانی را در طول مدت حضور در فضا به زمین تابانده است.

هابل باز زمین دستور می گیرد. چندین سیستم فضاپیما برای عملکرد روان هابل در دسترس هستند.

هابل در پاسخ به دستورالعمل های دقیق افرادی که در زمین هستند ، دقیق عمل می کند. آنتن ها به تکنسین ها این امکان را می دهند تا با تلسکوپ ارتباط برقرار کنند و به او بگویند چه کاری را باید انجام دهد و چه موقع باید آن را انجام دهد. چهار آنتن اطلاعاتی را به مجموعه ماهواره ها دریافت و ارسال می کنند 

انررژی هابل از طریق نور خورشید تأمین می شود. هر آرایه بال مانند دارای سلول های خورشیدی است که انرژی خورشید را به برق تبدیل می کند. مقداری از این برق تلسکوپ را اجرا می کند و بخشی دیگر در باتریهای داخلی برای دوره هایی که هابل در سایه زمین است ذخیره می شود.

هابل دارای پتوی عایق بندی چند لایه است که از تلسکوپ در برابر درجه حرارت محافظت می کند.

هابل یکی از موفق ترین و طولانی ترین ماموریت های علمی ناسا است. صدها هزار تصویر را به زمین پرتوده است و بسیاری از اسرار بزرگ نجوم را روشن می کند.

هابل در میان بسیاری از اکتشافات خود ، سن جهان را حدود 13.8 میلیارد سال نشان داده است که بسیار دقیق تر از محدوده قدیمی 10 تا 20 میلیارد سال است. هابل نقشی اساسی در کشف انرژی تاریک داشت ، نیرویی مرموز که باعث تسریع انبساط جهان می شود.هابل کهکشان ها را در تمام مراحل تکامل از جمله کهکشان هایی که هنوز جوان نبوده اند ، به دانشمندان نشان داده است و به آنها کمک می کند نحوه شکل گیری کهکشان ها را بفهمند. این دیسک های سیاره ، سیاره های گاز و گرد و غبار در اطراف ستاره های جوان پیدا شده است که احتمالاً به عنوان محل تولد سیارات جدید عمل می کنند. این کشف کرد که انفجارهای پرتوی گاما - انفجارهای عجیب و غریب ، فوق العاده قدرتمند انرژی - در هنگام فروپاشی ستارگان عظیم ، می توانند در کهکشانهای بسیار دور رخ دهند. و اینها تنها تعداد انگشت شماری از مشارکتهای مستمر آن در نجوم است.

در کل هابل تلسکوپ خیلی خیلی جالبی است و کمک های زیادی به علم نجوم کرده است

حتما به سایت تلکوپ هابل که لینک آن را گذاشتم هم مراجعه کنید

من در مطلب دیگری هم عکس هایی را که هابل به زمین فرستاده است را گذاشته ام

این هم لینک آن حتما ببینید    https://hedayatmizan.ir/site/content/44528

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران