مقالات

به نام خدا

بنز


خلاصه :

بیاید با کمپانی بنز آشنا شویم! 

بنز

مرسدس بنز (Mercedes Benz) یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که در زمینه طراحی و تولید انواع وسیله نقلیه (موتورهای درون‌سوز، خودرو، کامیون و اتوبوس)، خدمات بیمه‌ای، بانکی و تعمیر ماشین فعالیت دارد. درحال‌حاضر دفتر و کارخانه مرکزی این شرکت بزرگ در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده است.

مرسدس بنز بزرگ هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های گروه دایملر به‌ حساب می‌آید و خود نیز شرکت‌های مرسدس ای‌ام‌جی(Mercedes AMG) و مایباخ (Maybakh) را در زیرمجموعه خود دارد. همچنین مراکز Mercedes Benz Bank و Mercedes Benz Financial نیز از جمله شرکت‌های مالی هستند که تحت پوشش مرسدس مشغول فعالیت هستند.

درحال‌حاضر مرسدس بنز به همراه دو خودروساز بزرگ و لوکس اهل آلمان یعنی آئودی و ب ام و، به عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس دنیا شهرت دارند.

ثبت اولین وسیله نقلیه جهان توسط کارل بنز

اولین وسیله نقلیه سه چرخ بنز

در سال 1873، کارل بنز که یک مهندس و طراح موتور خودرو بود؛ برای اولین بار، یک پیشرانه کوچک بنزینی دو زمانه را اختراع کرد و سال‌ها بعد (سال 1886) موفق شد که این پیشرانه دو زمانه را بر روی یک وسیله نقلیه دارای سه چرخ نصب کند و نام «پنت موتور واگن» را به آن اختصاص داد. نکته مهم این که در همان سال، کارل بنز موفق به ثبت آن به عنوان اولین وسیله نقلیه جهان شد.

در سال 1891 کارل بنز، این مخترع بزرگ پس از تلاش‌های فراوان موفق شد که اولین خودرو چهار چرخ خود را به بازار عرضه کرده و به فروش برساند.

تاسیس شرکت مرسدس بنز

نوآوری یکی از ویژگی‌های اصلی و همیشگی این شرکت محسوب می‌شود. به طور مثال در زمانی که اغلب خودروسازان، محصولات خود را تنها با ترمز عقب راه‌اندازی می‌کردند؛ بنز اولین ماشین با ترمز چهار چرخ خود را در سال 1924 وارد بازار کرد.

در سال 1926، دو شرکت خودروساز اهل آلمان «بنز ‌اند سی» و «دایملر موتورن گیزلشافت» با هم یکی شده و با همکاری هم شرکت مرسدس بنز را تاسیس کردند. شرکت «بنز اند سی» همان شرکت کارل بنز بود که در سال 1883 راه‌اندازی شد و همچنین شرکت «دایملر موتورن گیزلشاف» توسط گوتلیب دایملر و ویلهام مایباخ در سال 1890 تاسیس شد.

 

SL300 شاهکار مرسدس بنز در دهه 1950

Benz SL300

در سال 1954، یکی از شاهکارهای مرسدس بنز با نام SL300 پا به عرصه وجود گذاشت. این خودرو اسپرت که بسیار سفارشی طراحی و تولید شد؛ در زمان خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته و یکی از بهترین‌های تاریخ خودرو لقب گرفت.

در دهه 60 نیز Mercedes Benz ، توجهش را معطوف افزایش ایمنی در تولید ماشین‌ها نمود که ماحصل آن اضافه شدن کمربند ایمنی مورب و ترمز دیسکی به محصولات این خودروساز آلمانی شد. نکته جالب این است که مهندسان کمپانی مرسدس بنز بودند که برای اولین بار در جهان (سال 1967)، فعالیت خود را روی کیسه‌های هوا آغاز کردند.

 

مرسدس بنز از دهه 1970 تا به امروز

Benz Class E

دهه‌های 70 و 80 میلادی را نیز باید سال‌های شکوفایی تکنولوژی Mercedes Benz در سطح جهان دانست. در این سال‌ها، قابلیت‌های ایمنی جدیدی مانند سیستم‌های ترمز ضد قفل و ایربگ به محصولات این کمپانی اضافه شد.

همزمان با توسعه شرکت مرسدس بنز، صادرات محصولات این کمپانی به خارج از کشور آلمان نیز آغاز شد. 

مرسدس بنز یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های خودروساز جهان است که در سال 2017، موفق به فروش بیش از دو میلیون دستگاه در سراسر جهان شد. همچنین این کمپانی در سال 2018 نیز توانست عنوان ارزشمند‌ترین برند خودرویی جهان از سوی موسسه اینتر برند را در کارنامه خود ثبت کند.

از جمله پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مرسدس بنز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاس C (Benz Class C)
  • کلاس E (Benz Class E)
  • کلاس G (Benz Class G)
  • کلاس S (Benz Class S)
  • Benz CLA
  • Benz CLS
  • Benz CLC
  • Benz CLS
  • Benz SL

۳ سال پیش
خوب بود
بنزای کلاس دی خیلی پر فروشن

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

مثل همیشه عالییییییییییی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران