مقالات

عکس

تاریخ برق

عکس


خلاصه :

بسم الله الرحمان الرحیم. سلام.  

برق یا الکتریسیته، مجموعه ای از پدیده های طبیعی است که به وجود جریان الکتریکی وابسته است. همه ما الکتریسته و آثار آن، مثل آذرخش، الکتریستسه ساکن، جریان الکتریکی و … را در اطراف خود حس کرده ایم و هر ماه که نوبت پرداخت قبض برق می شود، فارغ از این که برق چگونه تولید می شود تنها به  میزان مصرف برق فکر می کنیم و به دنبال اطلاعات در مورد تاریخچه برق، برق چگونه تولید می شود و اصلا برق چیست، نیستیم. سال ۱۸۵۰، فارادی در رابطه با اهمیت الکتریسیته گفت: ” روزی برای آن مالیات پرداخت خواهید کرد. ” چیزی که امروزه شاهد آن هستیم. زندگی همه ما به وجود برق وابسته شده و تصور جهانی بدون وجود ان امکان پذیر نیست.  با تلاش افرادی همچون توماس ادیسون، نیکلا تسلا، الکساندر گراهام بل و … الکتریسیته از یک کنجاوی ذهنی به ابزاری مهم برای زندگی انسان مدرن تبدیل شد. در این پست از وبلاگ قبضینو شما را با تاریخچه برق، روش های تولید آن و تکنولوژی هایی که تحت تاثیر آن متحول شدند، آشنا خواهیم کرد. همچنین میزان مصرف برق را در ۳ کشور چین، انگلستان و ایران را با یکدیگر مقایسه می کنیم و به بررسی روش های پرداخت قبض در این کشور ها می پردازیم. با پرداخت قبضینو همراه باشید.

تاریخچه برق وتاریخچه اختراع برق

تا سال ۱۶۰۰ میلادی، الکتریسیته یکی از مواردی بود که ذهن انسان را به خود مشغول کرده بود. ویلیام گیلبرت توانست تحقیقات مهمی در رابطه با الکتریسیته و مغناطیس انجام دهد. پس از او افرادی مثل استفن گری و رابرت بویل راه او را ادامه دادند. تحقیقات و پیشرفت ها همچنان ادامه داشتند تا اینکه در اواخر قرن ۱۹ ام میلادی، بزرگترین پیشرفت در زمینه مهندسی برق رخ داد و برق تبدیل به محرکی برای انقلاب صنعتی دوم شد. 

شاید مهم ترین اختراع در رابطه با برق، لامپ ها باشند. اختراعی که تا امروز زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.در ژانویه ۱۸۸۰ میلادی ادیسون تقاضانامه ی دریافت امتیاز اختراع «لامپ روشنایی الکتریکی» را به ادارهٔ اختراعات آمریکا ارائه کرد اما با این درخواست موفق نشد. کارشناسان این سازمان معتقد بودند، طراحی و ساخت لامپ ادیسون بر اساس مطالعات ویلیام سایر صورت گرفته است. در ۱۳ فوریه ۱۸۸۰ میلادی ادیسون موفق به کشف پدیده ای فیزیکی شد که تا امروز نیز با نام او از آن یاد می شود. به عبارتی برای پاسخ به پرسش مخترع برق چه کسی بود همه ادیسون را به عنوان جواب نام می برند.مدتی بعد ادیسون تلاش کرد تا حق امتیاز لامپ برق را در بریتانیا از آن خود کند و بر رقیبش سووان که مستقل از او موفق به اختراع لامپ حرارتی رشته کربنی شده‌ بود، پیروز شود اما پس از یک دعوای حقوقی بی‌حاصل، دو طرف با یکدیگر به توافق رسیدند و در بریتانیا شرکت «ادیسووان» را تأسیس کردند. این شرکت در سال ۱۸۹۲ میلادی بخشی از شرکت بزرگ جنرال الکتریک شد.

تاریخچه برق و قبض برق قبضینو

ورود برق به ایران

در سال ۱۲۸۴ شمسی یکی از سرمایه داران ایرانی مولدی را خریداری کرد که با زغال سنگ کار می کرد. این مولد بخشی از تهران آن زمان را روشن می کرد. با استناد به برخی منابع، در زمان مظفرالدین شاه یک تاجر روسی، برق را وارد انزلی کرد و نخستین لامپ این شهر را روشن کرد.بنابراین مردم انزلی از جمله نخستین ایرانی هایی بودند که روشنایی برق را تجربه کردند. در آن زمان استفاده از برق فقط به ساعاتی از شب محدود می شد. 

در ۲۵ مهرماه سال ۱۳۱۵، موسسه برق تهران به صورت مستقل آغاز به فعالیت کرد. این موسسه زیر نطر شهرداری تهران، مسئولیت تعیین تعرفه برق و نظارت بر اجرای آن، انعقاد قرارداد های فروش جریان برق به کارخانه ها و موسسات و … را بر عهده داشت.

قبض برق تهران

پرداخت قبض

روش های تولید برق 

در سراسر جهان، وجود برق یکی از مهم ترین مسائل برای پیشرفت صنایع و حتی زندگی روزمره مردم است و  قبض برق یکی از هزینه های ماهانه اکثر شرکت ها و کارخانه های تولیدی می باشد. هر نوعی از تولید الکتریسیته، نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارد. سال هاست که برق مورد استفاده در جهان از طریق ۳ راه اصلی تولید می شود. نیروگاه های سوخت فسیلی، برق آبی و هسته ای.

نیروگاه های سوخت فسیلی برای تولید برق

روش های تولید برق

این نیروگاه ها، از سوخت فسیلی مثل زغال سنگ، نفت و گاز برای تولید بخار جهت به حرکت درآوردن توربین های تولید برق استفاده می کنند. تولید برق در این نیروگاه ها، پروسه زمان بری دارد. از جمله معایب این روش تولید مقدار زیاد کربن دی اکسید است که موجب تغییزات شرایط آب و هوایی کره زمین می شود. همچنین با تولید اکسید های گوگرد موجب بارش باران های اسیدی می شوند. مواد غذایی موجود در خاک بر اثر باران اسیدی بین می رود و خاک در اثر آلودگی به اسید مواد مورد نیاز درختان را از دست می دهد، نظم طبیعت به هم خواهد می خورد و مرگ درختان و گیاهان فرا خواهد رسید. علاوه بر این باران های اسیدی رویه‌های سنگی ساختمان‌ها، پل‌ها، سدها و… را نیز  تخریب می کنند و موجب نابودی آن‌ها می شود.

نیروگاه های سوخت فسیلی به مقدار زیادی سوخت نیاز دارند و هزینه زیادی صرف انتقال این سوخت ها به نیروگاه ها می شود.قیمت سوخت های فسیلی در زمان کمبود افزایش می یابد و منجر به ایجاد هزینه های تولید ناپایدار می شود. 

نیروگاه های برق آبی

نیروگاه های برق آبی تولید برق

نیروگاه های برق آبی از آب ذخیره شده پشت سد ها استفاده می کنند. این آب روی توربین ها جاری می شود و با به حرکت در آوردن آن ها برق تولید می کند. سپس این آب دوباره به پشت سد باز می گردد و این روند تکرار می شود.

بیشترین مزیت استفاده از نیروگاه‌ ها عدم نیاز به استفاده از سوخت‌ها و در نتیجه حذف هزینه‌های مربوط به تأمین سوخت است. در واقع هزینه انرژی الکتریکی تولیدی در یک نیروگاه برق آبی تقریباً از تغییرات قیمت سوخت‌های فسیلی نظیر نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ در امان است. همچنین عمر متوسط نیروگاه‌های برق آبی در مقایسه با دیگر نیروگاه ها بیشتر است، به‌طوری‌که عمر برخی از این نیروگاه‌ ها که هم‌اکنون در حال استفاده هستند به بیش از ۵۰ سال پیش باز می گردد. هزینه فعالیت این نیروگاه‌ها در حالی که به صورت خودکار کار کنند کم است.

نیروگاه های هسته ای و تولید برق هسته ای

نیروگاه های هسته ای تولید برق و پرداخت قبض برق قبضینو

نیروگاه های هسته ای، از گرمای تولید شده توسط همجوشی های هسته ای برای تولید بخار مورد نیاز جهت حرکت توربین ها استفاده می کنند. این نیروگاه ها می توانند ماه بدون وقفه فعالیت کنند و برق مورد نیاز انسان ها را تولید کنند.

سوخت هسته ای سال های سال می تواند در رآکتورها مورد استفاده قرار گیرد. سوخت هایی که طی فرآیندها باقی می مانند، نگهداری می شوند و دوباره به چرخه تولید باز می گردند. باری بازگرداندن به این چرخه، تغییراتی روی آن ها اعمال می شود تا سوخت جدید تولید شود یا کاملا پاک سازی شوند. 

مهم ترین مزیت این نیروگاه ها عدم تولید گاز های گلخانه ای است، اما استفاده از سوخت های هسته ای برای تولید برق در مقایسه با سوخت های فسیلی بسیار کمتر است. از آنجا که منابع سوخت فسیلی محدودند و رو به پایان هستند، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر یا سوخت هسته ای انتخاب بسیار مناسب تری است.

تولید برق با انرژی های تجدید پذیر

استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای تولید برق

انرژی های تجدیدپذیر مثل باد، خورشید، امواج دریا و … می توانند بدون تولید هیچ فرآورده خطرناکی، برق مورد نیاز ما را تولید کنند. هزینه برق تولید شده توسط انرژی های تجدید پذیر، بالاتر از روش های دیگر است. این روش برای رقابت با برق تولید شده توسط نیروگاه های سوخت فسیلی یا نیروگاه های برق آبی نیاز به حمایت دولت و یارانه های دولتی دارد تا هزینه تولید کمتر شود.

بسیاری از انرژی های تجدید پذیر، نمی توانند به صورت مداوم برق تولید کنند. برای مثال برق تولید شده توسط توربین های بادی به قدرت باد بستگی دارد. اگر باد خیلی ضعیف یا خیلی قوی باشد هیچ برقی تولید نمی شود. تولید برق توسط صفحات خورشیدی نیز به تابش خورشید بستگی دارد. ابری بودن هوا یا زمان تابش خورشید روی تولید موثر است. این بدان معناست که انرژی های تجدید پذیر باید توسط دیگر روش های تولیدی پشتیبانی شوند. در واقع این روش ها نیازمند یکدیگرند. حتی گاهی استفاده از سوخت فسیلی با وجود تولید گاز های گلخانه ای می تواند کمک خوبی باشد.

جدید ترین و جالب ترین روش های تولید برق

پرداخت قبضینو و لامپ برقی

تولید برق با زباله ها

در این روش زباله های خشک به توده های فشرده تبدیل می شوند و مقداری حرارت داده می شوند. با این کار گاز های ترکیبی مانند پروپان از آن ها تولید می شوند. زباله های تر نیز برای تولید گاز اتانول تخمیر می شوند. سپس اتانول و گازهای ترکیبی برای تولید سوخت مورد نیاز ژنراتور با یکدیگر ترکیب می شوند. زباله هایی که در این پایگاه ها برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند، فقط ۱/۳۰ از زباله های تولید شده است.

تولید برق با فوتبال

تصور کنید که می توانید از برق تولید شده در یک بازی فوتبال برای روشن کردن لامپ اتاق خود استفاده کنید. یکی از دانشجویان دوره کارشناسی هاروارد به دنبال راهی برای استفاده از محبوبترین بازی دنیا، فوتبال می گشت. او می خواست با این کار زندگی مردمان کشورهای در حال توسعه را بهبود ببخشد. با نیم ساعت بازی فوتبال می تواند ۳ ساعت یک لامپ LED را روشن نگه دارد.

 ایجاد برق با دوچرخه

یک دوچرخه سوار حرفه ای می تواند تا ۴۰۰ وات برق را با یک ساعت رکاب زنی تولید کند. این روش حس خوبی نیز به شما می دهد. علاوه براینکه با دوچرخه سواری سلامت خود را حفظ می کنید، می توانید نتیجه آن را نیز با تولید برق مشاهده کنید. هتلی در دانمارک برای تولید برق به هر مهمانی که ۱۵ دقیقه رکاب زنی کند، یک کوپن غذای رایگان می دهد.

 تولید برق با دست اندازها

در جنوب غربی انگلستان دست اندازهایی نصب شده اند که با عبور خودرو از روی آن ها، برق تولید می کنند. برق تولید شده از این طریق برای چراغ های راهنمایی و زیرساخت های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید برق با ادرار انسان

تولید برق از ادرار کمی عجیب است اما حقیقت دارد. یک دانشجوی آفریقایی دستگاهی ساخته است که می تواند هیدروژن موجود در ادرار انسان را خارج کند. این دستگاه می تواند به ازای هر لیتر ادرار، ۶ ساعت برق تولید کند. این روش برای تولید برق در شرایط اضطراری یا کمبود برق مناسب است. البته نمونه اولیه این دستگاه با مشکلاتی روبرو بود. از جمله اینکه سلول های این دستگاه برای شروع به کار خود به برق نیاز دارند. مشکل دیگر، سوخت اصلی این دستگاه است. هیدروژن گاز فراری است و این موضوع مسئله مهمی در رابطه با این روش است.

تکنولوژی هایی که وجود برق آن ها را متحول کرد

در ۱۰۰ سال گذشته، تکنولوژی هایی که در آن ها از برق استفاده می شود از دنیای نور به دنیاهای متفاوت تری رسیده است. اختراعات برقی هنوز در زمینه های دارویی، حمل و نقل، ارتباطات، صنعت، تجهیزات خانه، هنر و … در حال پیشرفت اند. مخترعان امروزی به دنبال کاربرد های جذاب تری برای استفاده از برق هستند که برای آیندگان نیز مفید باشد. 

قبض قبضینو و تکنولوژی های برق

حمل و نقل

قطارهای برقی که در اروپا و ژاپن مورد استفاده قرار می گیرند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. تکنولوژی های این زمینه همیشه برای راحت تر و سریعتر شدن سفر ها، پیشرفت کرده اند. فرانسه از سریعترین قطار جهان به نام TGV، استفاده می کند که می تواند با سرعت ۵۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این قطار ها روی سیم های هوایی حرکت می کنند. در چند سال اخیر چین روی قطار های maglev سرمایه گذاری کرده است که از طریق میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط جریان برق حرکت می کنند. 

خودروهای الکترونیک

سال ۱۸۹۶ در اولین مسابقه وسایل نقلیه موتوری، از ۷ خودروی شرکت کننده ۲ خودرو برقی بودند. اما در سال ۱۹۲۴ تولید وسایل نقلیه برقی متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۶۰ تحقیقات در این زمینه دوباره آغاز شد. اوایل دهه ۸۰ میلادی تولید وسایل نقلیه برقی در آمریکا آغاز شد. این خودروها مشکلاتی داشتند. مشکل اصلی مسافت محدودی بود که این خودروها می توانستند طی کنند چرا که باتری آن ها نیاز به شارژ داشتند. هزینه تعویض باتری های کهنه با باتری نو نیز نسبتا زیاد بود. اوایل دهه ۹۰، شرکت جنرال موتور اعلام کرد که موفق به ساخت خودروی برقی ای شده است که دیگر این مشکلات را به دنبال ندارد. این خودرو های الکتریکی توسط ژنراتوری که در آن تعبیه شده است، خودبخود شارژ می شود. این خودروها آلودگی صوتی کمتری دارند و آلودگی هوا نیز ایجاد نمی کنند. 

کامپیوتر ها

امروزه دستگاه های کامپیوتری در بسیاری از صنایع، ادارات و منازل کاربرد دارند. تا دهه ۱۹۷۰، کامپیوتر ها کمتر استفاده می شدند. امروزه کامپیوتر های بسیار کوچکی که در وسایل خانگی مثل ماشین لباسشویی، سیستم های صوتی، جارو برقی ها و ماکروویو ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

خانه های ما در آینده، تبدیل به خانه هایی هوشمند خواهند شد. این خانه ها سیگنال های الکتریکی، ویدئویی، تلفنی و … را از طریق کابل هایی به سرعت جابجا می کنند. کامپیوتر ها این امکان را فراهم می کنند تا از راه دور نیز بسیاری از وسایل را کنترل کنیم. برای مثال می توانیم وسایل سرمایشی و گرمایشی یا گاز آشپزخانه را بدون اینکه در خانه باشیم روشن یا خاموش کنیم. وقتی وارد یک اتاق می شویم نور و دمای آن خودبه خود بر اساس برنامه ای که از قبل به آن داده شده تنظیم می شود. همه این پیشرفت ها با وجود برق امکان پذیر خواهد شد.

سلامتی

امروزه در بسیاری از جراحی ها از لیزر استفاده می شود. بسیاری از عمل های چشم با استفاده از لیزر ها انجام می شوند. با کمک لیزر ها نقاطی را می توان جراحی کرد که دسترسی به آن ها با استفاده از تیغ جراحی امکان پذیر نیست. کامپیوتر ها برای تشخیص بیماری ها و ارائه سریع اطلاعات و گزارش ها برای پزشکان و محققان به کار می روند.

آمار مصرف برق در کشور های مختلف

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از نظر مصرف برق، چین پرمصرف ترین کشور جهان است. مصرف این کشور در سال ۲۰۱۷، ۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و به میزان مصرف ۶.۳۱ میلیارد KWh رسید. ظرفیت تولید شده در چین تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۷۷۷.۳ گیگا وات رسید. 

بریتانیا تنها کشور اتحادیه اروپا بود که در سال ۲۰۱۷، مصرف برق خود را کاهش داد. اشتیاق انگلیس به استفاده از برق در یک دهه اخیر کاهش یافته است. دلیل این اتفاق، کاهش فعالیت های صنعتی بود. بیشترین مصرف بریتانیا متعلق به بخش خانگی بود، در نتیجه در مقایسه با کشوری مثل چین رتبه پایین تری را به خود اختصاص داده است.

براساس آخرین آمار، مصرف برق ایران در رتبه ۱۸ ام جهان قرار دارد. این در شرایطی است که میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه‌های مشابهی در عرصه‌های اقتصادی مانند ما دارند وجود ندارد و این موضوع نقطه ضعفی بزرگ به شمار می آید.

آمار مصرف برق در کشور های مختلف

راه های پرداخت قبض در کشور های مختلف

پیش از این میزان مصرف برق در ۳ کشور چین، برتانیا و ایران را با یکدیگر مقایسه کردیم. حالا به مقایسه روش های پرداخت قبوض برق در این ۳ کشور می پردازیم.

چین 

روش های پرداخت قبض در چین پرداخت قبضینو

در چین قبوض برق ماهی یکبار صادر می شوند. همانطور که اشاره کردیم میزان مصرف برق در این کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. با توجه به صنعت این کشور و جمعیت آن، این مقدار چندان عجیب به نظر نمی رسد. تعرفه برق در این کشور ۰.۵ تا ۰.۶ یوان یا RMB به ازای هر کیلو وات مصرف است. حالا راه های پرداخت قبض برق در این کشور را بررسی کنیم.

استفاده از کارت مخصوص

اداره برق چین یک کارت مخصوص پرداخت قبض برق برای مشترکین صادر می کند. آن ها می توانند با قرار دادن این کارت در کنتور برق قبض ماهیانه خود را پرداخت کنند. کافیست کارت خود را در کنتور قرار دهند، شنیدن صدای بوق به معنای پرداخت قبض است. 

پرداخت قبض برق با کیف پول دیجیتال در چین

شهروندان چینی می توانند با استفاده از کیف پول های We Chat یا Alibaba قبوض برق را پرداخت کنند. با یکبار وارد کردن اطلاعات و ثبت آن ها هر ماه تنها با یک کلیک می توانند قبوض خود را پرداخت کنند. برای  پرداخت قبض از طریق والت We Chat کافیست وارد آن شوند، قبض مورد نظرشان را انتخاب کنند، شناسه اشتراک را وارد کنند، ماه قبض مورد نظر را انتخاب کنند و سپس پرداخت را انجام دهند. 

پرداخت حضوری در بانک ها

برای پرداخت حضوری در بانک ها، مشترکین باید کارت مربوط به قبض برق خود و پول نقد به همراه داشته باشند. 

پرداخت قبض برق با دستگاه خودرپرداز

برای این کار شهروندان چینی می توانند کارت مربوط به قبض برق خود را در دستگاه خود پرداز قرار دهند و آن را شارژ کنند یا قبض خود را پرداخت کنند. برای شارژ این کارت مشترکین باید مشخص کنند که به اندازه چند واحد برق می خواهند آن را شارژ کنند نه به اندازه چند یوان. اگر این کارت در دسترس نبود کافیست گزینه ” بدون کارت ” را انتخاب کنند تا با استفاده از کارت های اعتباری پرداخت های خود را انجام دهند.

انگلستان

روش های پرداخت قبض در انگلستان

انگلستان یکی از کم مصرف ترین کشور های اروپا به شمار می آید. تعرفه برق در این کشور به ازای هر کیلو وات مصرف برق، ۲۱ الی ۲۳ سنت است.

تراکنش های برداشت خودکار

در این روش، ماهیانه مبلغی به صورت خودکار از حساب افراد برای پرداخت قبض برق برداشت می شود. این مبلغ بستگی به میزان اعلام شده توسط خود شخص یا شرکت برق بستگی دارد.

پرداخت های از پیش انجام شده یا Pre Paid

در این روش مشترکین برای هر قبض ماهیانه مبلغی پرداخت نمی کنند، بلکه از قبل مبلغی را پرداخت کرده اند و هزینه مورد نظر از آن کسر می شود. در پایان دوره اگر هزینه قبوض بیشتر از مبلغ پرداختی بوده باشد باید تسویه شود و اگر کمتر بوده باشد، برای دوره بعد در حساب ذخیره می شود.

شماره تلفن برای پرداخت قبوض

شهروندان انگلیسی می توانند ۲۴ ساعته با سرویس های تلفنی پرداخت  در ارتباط باشند و با وارد کردن اطلاعات مربوط به قبض و اطلاعات حساب بانکی به راحتی و در هر زمان قبض خود را پرداخت کنند. 

پرداخت های اینترنتی

مشترکین می توانند قبوض خود را از طریق سامانه های اینترنیت یا اپلیکیشن ها موبایلی پرداخت کنند.

از طریق اداره پست

در این روش حتما باید به اداره پست مراجعه کرده و قبوض خود را با استفاده از پول نقد، کارت های اعتباری یا کارت های مخصوص پرداخت قبض برق که باید شارژ شوند، پرداخت کنند. 

ایران

روش های پرداخت قبض در ایران

پرداخت  قبض برق از طریق تلفن بانک ها

برای پرداخت قبض برق، کافیست با شماره ۱۵۲۱ تماس بگیرید و شناسه قبض و شناسه پرداخت و اطلاعات مربوط به کارت خود را وارد کنید.

پرداخت قبض برق  با کد USSD 

با شماره گیری کد USSD هر یک از بانک ها یا سامانه های پرداختی مثل ۷۸۰، با وارد کردن شناسه قبض و شناسه اشتراک و اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود، به سادگی می توانید آن را پرداخت کنید. 

قبض برق پرداخت از طریق دستگاه ATM

با داشتن یک کارت اعتباری و مراجعه به نزدیکترین دستگاه متصل به شبکه شتاب به راحتی می توانید قبض خود را پرداخت کنید. برای این کار کافیست شناسه قبض و شناسه اشتراک را در اختیار داشته باشید تا با وارد کردن آن ها قبض برای شما نمایش داده شود و با تائید آن، قبض شما به راحتی پرداخت می شود. 

ها نیز می توانید قبوض خود را پرداخت کنید. در استفاده از این روش حتما توجه داشته باشید که آدرس سایت https باشد نه http. 

استفاده از اپلیکیشن های پرداخت قبض برق

امروزه استفاده از اپلیکیشن های پرداخت بسیار رایج شده است،  در دسترس بودن و پرداخت آسان، از مزایای استفاده از نرم افزار های پرداخت است  کافیست این اپلیکشن ها را در گوشی خود نصب کنید تا به سادگی، با امنیت کامل و با کمترین زحمت قبوض خود را در هر زمان و مکانی پرداخت کنید. قبضینو یکی از این اپلیکیشن هاست.

پرداخت قبضینو اپلیکیشنی برای پرداخت قبوض شماست. با استفاده از اپلیکیشن و سامانه اینترنتی پرداخت قبضینو به راحتی می توانید قبض‌های خود را پرداخت کنید و امکان  پیگیری قبض برق و قبض آب و .. را دارد. کافی است اطلاعات قبض شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت را داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی از امکان استعلام قبضینو و پرداخت قبض برق بعد از مهلت پرداخت نیز استفاده کنید. برای پرداخت قبض برق کافیست شناسه اشتراک را داشته باشید تا سیستم استعلام قبضینو، قبض برقتان را به شما نمایش دهد. پرداخت‌ها از طریق زیرساخت بانک سامان صورت می پذیرد. بعد از اتمام پرداخت در بخش سوابق می‌توانید اطلاعات قبض پرداخت شده را مشاهده نمایید.

در سامانه پرداخت قبضینو برای پرداخت و پیگیری پرداخت قبض برق، قبض آب و .. هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نخواهد شد و فقط در صفحه پرداخت، مبلغ خود قبض را باید پرداخت کنید.

ما در قبضینو به دنبال این هستیم که همه پرداخت‌های اینترنتی خرد و البته دوره‌ای را یک جا جمع کنیم تا با یک کلیک به راحتی همه‌ آن ها را پرداخت کنید. دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن پرداخت‌ قبوضتان باشید، تیم قبضینو کنار شماست تا با خیال راحت پرداخت های خود را انجام دهید.



 


برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران