آموزش

رنگین کمان...!🌈


خلاصه :

مدرسه دخترانه میزان

گزارش مفصل:

❇️ گفت‌وگوی جمعی و توجه دادن به موضوع بحث: در ابتدای کلاس، درباره فیلم وال‌ها که قبلا در سایت به‌عنوان فعالیت آفلاین گذاشته بودم، گفت‌وگو کردیم. بچه‌هایی که فیلم را ندیده بودند هم، فیلم را روی لپ‌تاپ من مشاهده کردند. در این فیلم، وال‌ها در اقیانوس در حرکت‌اند و سر بیرون می‌آورند، از سوراخ‌های تنفسی‌شان بخار بیرون می‌آید و زیر تابش نور خورشید، رنگین‌کمانی در آن بخار شکل می‌گیرد.

❇️ تحرک و نشاط در کلاس با فعالیت، آزمایش و بازی: اسپری را از آب پر کردیم و در بالکنِ کلاسمان، بچه‌ها یکی‌یکی آب را زیر نور آفتاب در هوا پاشیدند و رنگین‌کمانی را که ساخته می‌شد تماشا کردند. بعد با لوله‌های خودکارشان روی دیوار رنگین‌کمان درست کردند و بعد هم رنگین‌کمانی را که در پشت قاب گوشی من زیر نور دیده می‌شد، دقیق نگاه کردند. سپس رنگ‌های تشکیل‌دهنده نور را که در رنگین‌کمان دیده می‌شود، نام بردند و نوشتند.
بچه‌ها درباره وسیله‌ای مثلثی‌شکل که نور را تجزیه می‌کند، کنجکاو شدند. توضیح دادم که اسم آن وسیله منشور است.

❇️ فعالیت انتخابی گروه‌ها: بچه‌های یک گروه علاقه‌مند بودند درباره منشور و زیبابین اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و عکس‌ها یا فیلم‌هایش را ببینند. با جست‌وجو در اینترنت و با نظارت من، این کار را کردند و نحوه ساخت زیبابین را مشاهده کردند.
از طرفی، دوربین دوچشمی خودم را به‌عنوان یک ابزار اپتیکی به کلاس برده بودم، گروه‌های دیگر علاقه‌مند بودند که کار دوربین دوچشمی را ببینند. که با رفتن به بالکن به تماشای منظره و استفاده از آن پرداختند.
بعضی از گروه‌ها هم به حل کاربرگ درس رنگین‌کمان و انجام فعاليت صفحه كتاب مشغول شدند.

❇️ به این ترتیب، در این کلاس، با دادن آزادی عمل حداکثری به بچه‌ها، فعالیت‌های متنوعی انجام شد و در ضمن به هدف آموزشی کلاس، که شناخت و توجه به نقش نور در زندگی بود، رسیدیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران