آموزش

کلاس کاردستی

گزارش هفتگی شماره ۴ کارگاه

هفته سوم آبان ماه


خلاصه :

باسمه تعالی در هفته سوم آبان ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان سه فعالیت تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد

کاردستی شماره یک:

تعمیر و تزئین قایق های چوبی

در این فعالیت در ابتدا از دانش آموزان خواسته شد تا قایق های خود را رنگ آمیزی و تزئین کنند و هر کدام برای قایق های خود یک اسم انتخاب کنند.

سپس بچه ها تک به تک نزد معلم کارگاه آمدند تا قایق های آنان از همه نظر برای حضور در بازی قایقرانی چک شود. در صورت لزوم قایق ها مجددا به کمک خود دانش آموزان تعمیر شد و سپس به حیاط مدرسه برای حضور در بازی ها برده شدند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره دو:

کارگاه خمیربازی

در این فعالیت که برای اولین بار در کلاس کارگاه انجام شد به هر کدام از دانش آموزان خمیر، سفره، شابلون و غلتط داده شد.

سپس دانش آموزان به صورت دلخواه اشکالی که در ذهن خود داشتند را درست کرده و برای سایر دوستان خود توضیح دادند که چه چیزی را درست کردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره سه:

ساخت کتاب

در این فعالیت به دلیل مصادف بودن با هفته کتاب و کتابخوانی یک عدد کاردستی مرتبط با این مناسبت با کمک دانش آموزان تهیه شد.

در ابتدای این فعالیت به هر کدام از دانش آموزان یک عدد کاغذ A4 داده شد تا با استفاده از تجربیات کاغذ و تا (اوریگامی) که در جلسات پیش آموخته بودند کاغذ خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنند. سپس به دانش آموزان قیچی داده شد تا روی خطها تا کاغذ خود را برش دهند. پس از آن دانش آموزان با استفاده از چسب ماتیکی کاغذها و جلد مقوایی آن را به یکدیگر چسباندند تا کتاب خود را آماده کنند.

فردای آن روز تمامی کتاب ها به کلاس هنر برده شد تا در آنجا دانش آموزان کتاب های خود را با موضوعات دلخواه خود تزئین و طراحی کنند و هر کدام برای کتاب خود یک نام انتخاب کنند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

سلام اقای حنیفه پور خیلی درست کردن دفترو دوست داشتم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

با عرض سلام و احترام
آقای حنیفه پور واقعا سپاسگزارم از زحماتتون
محمدحسین هم از قایقی که درست کرده بودن و هم کتاب خیلی لذت برده باز هم ممنون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران