آموزش

کلاس کاردستی

گزارش هفتگی شماره ۶ کارگاه

هفته اول و دوم آذر


خلاصه :

باسمه تعالی در هفته اول و دوم آذر ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان شش فعالیت تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد

کاردستی شماره 1:

ساخت گلدان با بطری

از دانش آموزان خواسته شده بود که برای انجام این کاردستی هر نفر یک بطری آب به مدرسه بیاورند.

سپس از دانش آموزان خواستیم که روی بطری های خود را با توجه به الگو با استفاده از ماژیک خط بکشند و سپس روی خط ها را با دقت برش دهند تا شکل اولیه گلدان هایمان درست شود.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 2:

رنگ آمیزی گلدان ها با گواش

در ابتدا دانش آموزان کاملا با گواش و تفاوت های آن با سایر رنگ ها و آبرنگ آشنا شدند.

سپس بطری های خود را که از روز قبل درست کرده بودند را از قفسه ها برداشتند و شروع به رنگ آمیزی کردند. سپس بطری ها را مجددا داخل قفسه ها گذاشتند تا خشک شود و فردای آن روز کارهای تزئین آن را انجام دهند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 3:

تزئین گلدان ها

در سومین روز انجام کاردستی گلدان، دانش آموزان به کلاس کارگاه و هنر مراجعه کردند و گلدان های رنگ شده خود را تحویل گرفتند.

سپس با استفاده از وسایل تزئینی موجود در کلاس ها و چسب گلدان های خود را به صورت نهایی تزئین کردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 4:

کاشت گل های طبیعی در گلدان ها

در روز پایانی کاردستی گلدان ها، به هر دانش آموز یک عدد گیاه داده شد تا با استفاده از بیل و قاشق گیاه را داخل گلدان خود بکارند و روی آن خاک بریزند.

در پایان روز دانش آموزان گلدان های خود را به منزل بردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 5:

اوریگامی موشک

در این جلسه با توجه به دانسته های قبلی دانش آموزان درباره اوریگامی (کاغذ و تا) الگوی درست کردن موشک کاغذی به دانش آموزان گفته شد و مرحله به مرحله با معلم شروع به تا کردن کاغذ کردند تا زمانی که موشک ها کاملا ساخته شد.

سپس اسامی دانش آموزان روی موشک ها نوشته شد و دانش آموزان با خود به منزل بردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 6:

آموزش گره زدن

در ابتدای این جلسه درباره مفاهیم و کاربردهای گره زدن با دانش آموزان صحبت شد.

سپس به دانش آموزان تکه های نخ کاموا داده شد و مرحله به مرحله گره زدن نخ به آنها آموخته شد.

پس از این مرحله به دانش آموز یک تکه چوب هم داده شد تا نخ و چوب را به همدیگر نیز گره بزنند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

کاردستی شماره 7:

ساخت کلاژ درخت پاییزی

در روز چهارشنبه که به دلیل آلودگی هوا افتخار حضور دانش آموزان در مدرسه را نداشتیم، در کلاس آنلاین نحوه درست کردن کلاژ درخت پاییزی را با استفاده از برگ های خشک درختان برای دانش آموزان توضیح دادیم. 

در این فعالیت که فیلم برداری آن در پارک اطراف مدرسه انجام شد تفاوت های برگ های درختان و مراحل زرد شدن و خشک شدن آنها نیز به دانش آموزان توضیح داده شد.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

خداقوت.عالی بودند

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران