آموزش
کلاس کاردستی
گزارش هفتگی شماره ۹ کارگاه
هفته چهارم آذرماه
خلاصه :
باسمه تعالی در هفته آخر آذر ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان چهار فعالیت تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد.کاردستی شماره یک:
برش های تقارنی
در این فعالیت دانش آموزان را با مفهوم تا کردن، برش زدن و قرینه سازی آشنا کردیم.
سپس به دانش آموزان کاغذ، مداد و قیچی دادیم. از آنها خواستیم تا کاغذ هایشان را در ابتدا یکبار تا بزنند و یک طرح بکشند و با قیچی طرح خود را برش بزنند.
پس از انجام اینکار در مرحله های بعدی به ترتیب، دو بار تا کردن و سه بار تا کردن را با دانش آموزان کار کردیم تا آنها ببینند که هر چقدر بیشتر تا می کنند و بعد از آن برش می دهند، تعداد شکل های به دست آمده نیز زیادتر می شود.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره دو:
ساخت انار سفالی
در این فعالیت به مناسب شب یلدا در کلاس کارگاه تصمیم گرفتیم که با بچه ها برای سفره شب یلدا وسایل تزئینی درست کنیم که تصمیم بر آن شد با همدیگر با استفاده از سفال انار درست کنیم.
به دانش آموزان به میزان لازم سفال داده شد و سپس به آنها آموزش دادیم که به چه صورت سفال خود را به شکل انار دربیاورند. سپس انارها داخل قفسه های کارگاه ماندند تا به خوبی خشک شوند و برای رنگ آمیزی در روزهای آینده آماده شوند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره سه:
ساخت هندوانه سفالی
در این فعالیت که یک روز مانده به شب یلدا انجام شد تصمیم گرفتیم که دانش آموزان مجددا به کلاس کارگاه بیایند و باز هم روپوش به تن کنند تا یک میوه سفالی دیگر برای سفره یلدا آماده کنند.
در ابتدا به تمامی دانش آموزان گل داده شد تا هر دانش آموز هر شکلی از هندوانه که در ذهن خود دارد را با استفاده گل سفال درست کند.
سپس هندوانه های سفالی هر دانش آموز مجددا در قفسه های کارگاه در کنار انارها قرار گرفت تا به خوبی خشک شوند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
کاردستی شماره چهار:
تزئین و رنگ آمیزی اناز و هندوانه سفالی
در روز پایانی فعالیت های سفالی، دانش آموزان به کلاس های کارگاه و هنر آمدند و کاردستی های انار و هندوانه خود را تحویل گرفتند و با استفاده از گواش و قلمو هر دو کاردستی خود را رنگ آمیزی و تزئین کردند.
سپس کاردستی های خود را در پایان روز با خود به منزل بردند تا در سفره شب یلدا خانه هایشان قرار دهند.
اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز
اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری
علی مسلمی امیرانی
پیارسال
خیلی انار و هندوانه زیبایی شده بود. علی آقا که کلی ذوق داشت. آنقدر که وقتی رسید خونه گفت بیا دم پنجره می خوام یه چیزی نشون بدم. فکر کنم همه همسایه ها خبر دار شدن
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
مهدیار امین شکروی
پیارسال
انار و هندوانه شب یلدا خیلی قشنگ شده بود
ممنون از زحماتتون.
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
التماس دعا
عماد سلیمانی
پیارسال
مامانم خیلی ذوق کرد وقتی انار ها رو بهشون نشون دادم 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
خداروشکر که تونستم به اندازه کمی خوشحالی رو براتون بیارم
التماس دعا
محمد حیدری
پیارسال
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
خدا رو شکر که آنقدر دوستش داشتید
التماس دعا
امیرعباس باشی فومنی
پیارسال
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
انشالا بیشتر انجام میدیم با هم دیگه
محمد رستگار
پیارسال
کار با سفال خیلی جالب بود
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
انشالا فعالیت های بیشتری رو با سفال خواهیم داشت
التماس دعا
امیررضا نجفی
پیارسال
از صرف اینهمه وقت و حوصله برای فرزندانمان بینهایت متشکریم!
خدا خیرتان دهد... .
🌺🌻
فرزاد حنیفه پور
پیارسال
کوچکترین کار برای گل پسرهای دوست داشتنی مان هست
التماس دعا