آموزش

کلاس کاردستی

گزارش هفتگی شماره ۱۱ کارگاه

هفته چهارم دی ماه


خلاصه :

باسمه تعالی در هفته آخر دی ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان چهار فعالیت تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد

کاردستی شماره یک:

خمیربازی از روی کتاب

در این فعالیت یک عدد کتاب به نام کتاب خمیربازی که در آن شکل های مختلف و گوناگونی که با استفاده از خمیر می توان درست کرد به دانش آموزان نشان داده شد.

سپس کتاب به همراه خمیر در اختیار دانش آموزان قرار داده شد تا با استفاده اصل مشاهده گری تصاویر و اشکالی که خودشان می خواستند با استفاده از خمیر درست می کردند و به ترتیب به سراغ تصاویر بعدی می رفتند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره دو:

اوریگامی موش زبل

در این فعالیت به دانش آموزان کاغذ و قالب دایره ای داده شد تا روی کاغذشان دو عدد دایره بکشند.

سپس با دقت و تمرکز بالا هر دو دایره خود را با استفاده از قیچی برش داده و با توجه به توضیحات معلم شروع به تا کردن و چسباندن آنها کردند. در پایان کلاس هم موش های خود را با استفاده از مداد رنگی و ماژیک تزئین کرده و با خود به منزل بردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره سه:

ساخت آدم برفی با شانه تخم مرغ بازیافتی (بخش اول)

از آنجایی که فعالیت ساخت آدم برفی کمی زمان بر بود به همین دلیل این فعالیت طی دو روز متوالی انجام شد.

در روز اول انجام این فعالیت، به دانش آموزان شانه های تخم مرغ داده شد تا با استفاده از قیچی هر دانش آموز سه عدد جای تخم مرغ را دربیاورد. سپس دانش آموزان با استفاده از روزنامه باطله دو عدد توپ کوچک روزنامه ای ساخته و با استفاده از چسب بین شانه های تخم مرغ بچسبانند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره چهار:

ساخت آدم برفی با شانه تخم مرغ بازیافتی (بخش دوم)

در روز دوم انجام این فعالیت، روی یک میز در کارگاه تمامی وسایل لازم جهت تزئین آدمک های برفی در اختیار دانش آموزان قرار داده شد. وسایلی از قبیل: آبرنگ، ماژیک، چسب مایع، چسب ماتیکی، چشم و مداد شمعی

در پایان روز که تمامی آدمک های برفی ساخته و تزئین شد، دانش آموزان آدم برفی های خود را به منزل بردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

سلام ،خداقوت، مثل همیشه عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران