معرفی

فوتبالیست ها ( قسمت دوم ) انگولو کانته


خلاصه :

سلام. می خواهم در مورد کسی حرف بزنم که در سال ۲۰۰۹ زباله گرد بود و در سال ۲۰۱۸ جام جهانی را برد ...

انگولو کانته (زادهٔ ۲۹ مارس ۱۹۹۱ در پاریس) بازیکن فوتبال فرانسوی چلسی است که در فرانسه و در پست هافبک بازی می‌کند. او دارای ملیت دوگانه مالیایی و مسلمان است. او در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و به همراه چلسی قهرمان این مسابقات شد.

کانته در سال ۲۰۱۲ اولین بازی حرفه ای خود را برای بزرگسالان با بولون انجام داد و در یک مسابقه لیگ ۲ به عنوان بازیکن تعویضی ظاهر شد و سال بعد یک فصل کامل در لیگ دسته سوم بازی کرد. پس از آن او با انتقال آزاد به تیم لیگ لیگ ۲ کان، سوم شد و به لیگ ۱ صعود کرد. او یک سال دیگر در این باشگاه ماند.

در سال ۲۰۱۵، کانته با پرداخت مبلغی معادل ۵٫۶ میلیون پوند به لستر سیتی پیوست و در پیروزی اصلی خود در لیگ برتر نقش اساسی داشت. سال بعد، او با پرداخت ۳۲ میلیون پوند به چلسی پیوست و دوباره قهرمان لیگ شد، و این اولین بازیکن خارج از خانه بود که از زمان اریک کانتونا در ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ موفق به کسب عناوین پی در پی لیگ انگلیس با باشگاه‌های مختلف شده‌است. او همچنین برنده بهترین بازیکن سال PFA بازیکنان و فوتبالیست سال FWA، یک جام حذفی، لیگ یوفا اروپا و لیگ قهرمانان یوفا شده‌است.

کانته در سال ۲۰۱۶ اولین بازی ملی خود را برای بزرگسالان در فرانسه انجام داد و در تیمی قرار گرفت که نایب قهرمان مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۶ شد. در سال ۲۰۱۷ کانته به عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شد، اولین بازیکن برای هفت سال از لیگ برتر و ۱۲ ماه بعد یکی از اعضای اصلی تیم برنده جام جهانی ۲۰۱۸ فیفا بود.

شروع زندگی حرفه‌ای
کانته در محله دهم پاریس متولد شد. دوران نوجوانی را در سورزن طی کرد و در فوتبال پایه خود را به خوبی نشان داد. در لیگ دوم فرانسه با ده گل زده خود را به خوبی نشان داد. در سال ۲۰۱۰ با عقد قراردادی آماتور به تیم دوم اتحاد بلوین رفت تا در لیگ دوم فرانسه توپ بزند و بالاخره در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار در تیم ملی فرانسه به عنوان هافبک میانی به میدان رفت.

کانته در فصل ۱۶–۲۰۱۵ لیگ برتر فوتبال انگلستان به همراه تیم لستر سیتی قهرمان این رقابت‌ها شد و در فصل بعد که به چلسی پیوست برای دومین بار پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شد و در این فصل عنوان بهترین بازیکن فصل را نیز از آن خود کرد. او در پایان فصل ۱۸–۲۰۱۷ بازیکن سال چلسی شد.

بولون
کانته در پاریس از پدر و مادری مالی متولد شد، کانته کار خود را در سن ۸ سالگی در JS Suresnes در حومه غربی پایتخت آغاز کرد و یک دهه در آنجا ماند. طبق گفته دستیار مدیر پیر ویل، کانته به دلیل قد و قامت کوچک و سبک‌های بازی فداکارانه اش خارج از رادار تیم‌های بزرگ باقی مانده‌است. او در این مدت از آکادمی Clairefontaine رد شد. از طریق تماس‌های رئیس Suresnes رئیس‌جمهور در سال ۲۰۱۰، او به تیم ذخیره بولون پیوست. او اولین بازی حرفه ای خود را در آخرین بازی لیگ Ligue 2 در ۱۸ مه ۲۰۱۲ انجام داد، یک شکست خانگی ۱–۲ برای تیم در حال حاضر سقوط کرده به موناکو، در ۱۱ دقیقه آخر جایگزین ویرجیل ریست شد.

لستر سیتی
کانته توسط استیو والش، که قبلاً انتقال جیمی واردی و ریاض ماهرز(مهرز) را به تیم تسهیل کرده بود، در باشگاه لیگ برتر لستر سیتی فراخوانده شد. وی به عنوان جانشین استبان کامبیاسو شناخته شد. در ۳ اوت ۲۰۱۵، وی با عقد قراردادی چهار ساله به لستر پیوست، در ازای پرداخت هزینه نامعلوم ۸ میلیون یورو (۵٫۶ میلیون پوند). وی اولین بازی خود را پنج روز بعد با جایگزینی واردی برای هشت دقیقه پایانی برد ۴–۲ خانگی مقابل ساندرلند انجام داد. در ۷ نوامبر، او اولین گل لیگ برتر خود را در یک پیروزی ۲–۱ در خانه مقابل واتفورد به ثمر رساند.

او بخاطر نمایشهای پی در پی چشمگیرش برای لستر، ستایش و تحسین بسیاری را به دست آورد و به عنوان یک عامل مهم در شکل عالی باشگاه در حالی که آنها به قهرمانی در لیگ برتر ۲۰۱۵–۲۰۱۶ رسیدند، به‌طور مداوم تعداد زیادی تکل و رهگیری. در آوریل، وی یکی از چهار بازیکن لستر بود که در تیم سال PFA معرفی شد. در پایان فصل، کانته ۱۷۵ تکل (۳۱ مورد بیشتر از هر بازیکن دیگر) و ۱۵۷ رهگیری (۱۵ مورد بیشتر از هر بازیکن دیگر) را مدیریت کرده بود و در پایان فصل لیگ برتر ۲۰۱۵–۲۰۱۶ در رده نخست آمار دفاعی قرار گرفت.

چلسی

در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶، کانته با هزینه گزارش شده ۳۲ میلیون پوند برای چلسی قرارداد امضا کرد. کانته پس از امضای قرارداد ۵ ساله با این باشگاه گفت: «من بسیار خوشحالم که در یکی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا قرارداد امضا کردم. این برای من یک رؤیا است که به حقیقت پیوسته‌است.  به نقل از Football Leaks، کانته معامله ای پیشنهاد شد که بخشی از حقوق وی برای جلوگیری از مالیات به حساب خارج از کشور منتقل شود. کانته تصمیم گرفت رد این معامله را انجام دهد، وکیلش در یک ایمیل اظهار داشت: «نگولو انعطاف‌پذیر است، او فقط یک حقوق طبیعی می‌خواهد.» پیراهن شماره ۷ به کانته داده شد، از زمان خروج رامیرس در ژانویه خالی مانده‌است. . گفته می‌شود که کانته منوط به انتقال سود از آرسنال است که به دلیل هزینه‌های نمایندگی که بیش از ۱۰ میلیون پوند بود، از این کار عقب‌نشینی کرد و در عوض تصمیم به جذب گرانیت ژاکا گرفت.

در ۱۵ اوت ۲۰۱۶، کانته اولین بازی خود را در افتتاحیه فصل مقابل وستهام یونایتد انجام داد. با وجود گرفتن کارت زرد در سه دقیقه اول بازی، او با ادامه بازی درخشید تا چلسی به پیروزی ۲–۱ دست یابد. سه ماه بعد از انتقال به لندن، او برای اولین بار با تیم سابق خود، لستر سیتی روبرو شد و در پیروزی ۳–۰ مرد مسابقه بود. در ۲۳ اکتبر، او در پیروزی ۴–۰ خانگی مقابل منچستر یونایتد اولین گل خود را برای چلسی به ثمر رساند.

کانته در اکتبر ۲۰۱۷ نامزد توپ طلا شد. او در ادامه با کسب مدال برندگان جام FA، در ۹۰ دقیقه حضور در پیروزی ۱–۰ مقابل منچستر یونایتد در فینال در ۱۹ مه 2018. BBC Sport به او جایزه مرد مسابقه را اعطا کرد.

او در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸ قرارداد پنج ساله جدیدی را در چلسی امضا کرد و او را به پردرآمدترین بازیکن چلسی تبدیل کرد. کانته اولین گل پیروزی ۲–۱ در مرحله نیمه نهایی جام EFL چلسی در بازی برگشت در خانه تاتنهام هاتسپور را به ثمر رساند. در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه ۴–۲ پیروزی چلسی به تساوی کشیده شد. کانته در سیصدمین حضور خود در باشگاه، یک تساوی ۲–۲ در خانه مقابل برنلی در ۲۲ آوریل گلزنی کرد.

کانته علی‌رغم عدم آمادگی کامل، فینال لیگ اروپا در فصل ۱۹–۲۰۱۸ را آغاز کرد و با پیروزی ۴–۱ چلسی در خط میانی آرسنال سلطه یافت.

کانته در اولین بازی لیگ برتر مقابل برایتون و هوو آلبیون، با پیروزی ۳–۱ خارج از خانه در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار گرفت.

او در چارچوب چلسی که در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آتلتیکو مادرید را با نتیجه ۱–۰ شکست داد، وی ۲۰۰ امین حضور خود را در تمام مسابقات با این تیم رقم زد. کانته به دلیل عملکردش مقابل تیم‌های اسپانیایی، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، که در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، مورد ستایش قرار گرفت. وی پس از شکست چلسی در فینال لیگ قهرمانان یوفا ۲۰۲۱ در پورتو با شکست ۱–۰ منچسترسیتی، به عنوان قهرمان این مسابقات شناخته شد. آرسن ونگر عملکرد کانته را «باورنکردنی» توصیف کرد و مفسران استدلال کردند که عملکرد کانته در لیگ قهرمانان او را در رقابت برای دریافت جایزه توپ طلا قرار داد.

پایان

خداحافظ

سلام . انگولوکانته در اختیار تیم ترین بازیکن سالهای اخیر فوتبال جهان هست. من تا بحال چه در چلسی چه در تیم ملی فرانسه از او بازی خودخواهانه ندیده ام و کاملا در اختیار تیم و فرهنگ کار تیمی است. قبلا در تیم ملی فرانسه ماکه له له همینطور بود البته ماکه له له در رئال مادرید یعنی تیم باشگاهی اش هم همینطور در اختیار تیم بود و به هیچ وجه بازی خودخواهانه از او دیده نمی شد.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پارسال
سلام. آقای بخشی تشکر. صدرا من اول محتوایم زدم که او مسلمان است.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران