معرفی

فوتبالیست ها ( قسمت دهم ) کاسمیرو


خلاصه :

سلام. می خواهم درباره یک ستاره با اخلاق و کم حاشیه برزیلی رئال مادرید حرف بزنم ...

کارلوس هنریک خوزه فرانسیسکو ونانسیو کاسمیرو (به پرتغالی: Carlos Henrique José Francisco Venâncio Casimiro) معروف به کاسمیرو بازیکن فوتبال اهل برزیل و بازیکن باشگاه رئال مادرید است.

عملکرد باشگاهی
رئال مادرید
کاسمیرو در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی از سائو پائولو به رئال مادرید کاستیا پیوست و در طول این مدت در ۱۵ بازی برای رئال مادرید کاستیا به میدان رفت و در ماه آوریل و در بازی رئال مادرید مقابل رئال بتیس برای تیم اصلی نیز بازی کرد. کاسمیرو به صورت قرضی به رئال مادرید رفته بود اما در تابستان ۲۰۱۴ با قراردادی دائمی تا به رئال مادرید پیوست. کاسمیرو عملکرد درخشانی در بازی‌های پیش فصل رئال مادرید داشت.

پورتو
باشگاه رئال مادرید تأیید کرد که هافبک برزیلی خود را به صورت قرضی برای یک فصل به پورتو واگذار کرده‌است. کاسمیرو ۲۲ سالگی از سائوپائولو به رئال پیوسته بود اما فقط در ۱۲ بازی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. طبق قرارداد پورتو می‌تواند در پایان فصل آینده قرارداد کاسمیرو را نهایی کند. همچنین بعد از نهایی کردن قرارداد توسط پورتو، گزینه خرید مجدد توسط رئال مادرید فعال می‌شود.

بازگشت به مادرید
کاسمیرو فصل موفقی را در پورتو سپری کرد و سران مادریدی تصمیم گرفتند با پرداخت ۷٫۵ میلیون یورو، او را دوباره به تیم بازگردانند.

کازمیرو توانست با بازی‌های درخشان خلاء موجود در تیم رئال مادرید را از بین ببرد و توانست با این تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ و ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و ۲۰۲۲-۲۰۲۱شود. او در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ یکی از چهار گلی رئال مادرید با ضربهٔ والی راهی دروازهٔ یوونتوس کرد.

عملکرد ملی
کاسمیرو در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال برزیل بازی کرد و در تنها بازی که در جام جهانی فوتبال غایب بود تیم برزیل توسط بلژیک حذف شد. او همچنین سابقهٔ قهرمانی و نایب قهرمانی در کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ دارد.

او در مقابل تیم های کلمبیا، نیجریه، پرو و دوباره کلمبیا گلزنی کرده است.

پایان

خداحافظ

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران