دلنوشت

با گروه جی اس میزان

معرفی تیم های جام جهانی:ولز

این تیم را بشناسید


خلاصه :

اژدها ی عصبانی به دنبال موفقیـت!

ولز کشوری زیبا است و مردمش هیچ ورزشی را بیشتر از گلف دوست ندارند. بعد از گلف، فوتبال محبوب‌ترین ورزش بین مردم این کشور فوتبال است. ولزی‌ها در فوتبال به سرعت زیاد و دریبلینگ فوق العاده مشهور هستند. آن‌ها دوبار به جام جهانی رسیده‌اند و قصد دارند در جام جهانی  قطر خاطره خوبی برای مردم کشورشان بسازند.

وضعیت تیم ملی ولز برای جام جهانی 2022

تیم ملی ولز در مرحله گروهی جام جهانی زیاد خوب نبود و به پلی‌آف این مسابقات رفت. وقتی با تیم ملی لهستان و جمهوری چک از فیفا خواستند که روسیه را از مسابقات حذف کند تیم ملی ولز راه خود را  هموار کرد. با این کار روسیه از جام جهانی قطر حذف شد و ولز خود را آماده بازی با اوکراین کرد. تیم ملی ولز همراه با بازیکن سرشناش خود گرت بیل، با یک گل تیم ملی اوکراین را شکت داد و به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد. این تیم در مقدماتی جام جهانی 8 بازی انجام داده که در این بازی‌ها 4 برد، 3 مساوی و 1 باخت داشته.

تاریخچه تیم ملی ولز

تیم ملی ولز 25 مارس 1876 اولین بازی رسمی خود را انجام داد. اسکاتلند در اولین بازی رسمی ولز این تیم را با چهار گل در هم کوبید. بعد از این بازی قرار شد ولز یک سال بعد در خانه خود از اسکاتلند پذیرایی کند. تیم ملی ولز بیشترین مشکل را برای عضویت در فیفا داشته است و دلیل آن مشکلش با انگلیس است.

ولز سال‌های 1958 و 2022 به جام جهانی رسیده و جام‌جهانی پیش‌رو دومین جام جهانی این تیم است. ولز در یورو 2016 به چهار تیم آخر رسید و در نهایت به قهرمان آن دوره یعنی پرتغال باخت. تیم ملی ولز در یورو 2020 تا 16 تیم رفت و دوباره حذف شد.

بهترین مربی‌های تیم ملی ولز

رابرت پیچ درحال حاضر سرمربی تیم ملی ولز است. تیم ملی ولز با او توانست به جام جهانی قطر سعود کند و دومین جام جهانی خود را تجربه کند. او تا به‌حال 25 بار بروی نیمکت تیم ملی ولز نشسته و در بیشتر بازی‌های خود برنده بوده است.

برایان فیلین

برایان فیلین نقش زیادی در تیم ملی ولز نداشته، اما او با توانایی بالای خود در استعدادیابی، بازیکنان بزرگی مثل گرت بیل را به دنیا فوتبال معرفی کرده است. او که تیم ملی نوجوانان ولز را رهبری می‌کرد به خوبی استعداد‌های این کشور را شناسایی می‌کند و آن‌ها را مثل بازیکنان بزرگ تمرین می‌دهد تا از آن‌ها ستاره های بزرگی بسازد.

رایان گیگز

بر خلاف دوران فوق العاده بازیگری، رایان گیگز، زیاد در مربیگری موفق نبود. او 15 ژانویه 2018 به‌عنوان سرمربی ولز انتخاب شد، اما عملکرد خوبی نداشت و از این تیم اخراخ شد. او آخرین بازی خود را با برد تمام کرد و به یک تیم در دسته سه انگلیس رفت.

کریس کلمن

کریس کلمن یکی از بهترین مربی‌های تیم ملی ولز بوده است. او که مدت زیادی سرمربی این تیم بود به خوبی از عهده کارش برآمد. هرچند ولز با کلمن نتوانست به جام جهانی برود، اما او توانست سال 2015 این تیم را به بهترین رنکینگ در فیفا برساند، ولز سال 2015 تیم هشتم دنیا در رنکینگ فیفا شد و این رنک بهترین رنک ولز در تاریخ بوده است.

گری اسپید

گری اسپید در تیم ملی ولز عمل کرد قابل‌قبولی نداشت و ولز در دوران مربیگری او بسیار بد عمل کرد. او اولین بازی خود را با برد پشت سر گذاشت، اما بعد از آن بازی تمام بازی‌های خود را می‌باخت. هرچند آخرین سال مربیگری او ولز جهش خوبی در رنکینگ فیفا داشت، اما هیچ چیز نمی‌تواند عملکرد او را بپوشاند.

بهترین بازیکنان تیم ملی ولز

ولز در سال‌های گذشته بازیکنان بزرگی داشته که هرکدام به‌خوبی فوتبال بازی می‌کردند. رایان گیگز، آرون رمزی و گرت بیل جزو این بازیکنان هستند که به خوبی‌هم در تیم‌های باشگاهی خود و تیم ملی ولز بازی می‌کردند.

رایان گیگز

رایان گیگز که در تیم نوجوانان انگلیس بازی می‌کرد و به‌عنوان کاپیتان این تیم انتخاب شد. او امید داشت که به تیم بزرگسالان انگلیس‌هم برود، اما دعوت نشد و به تیم ملی ولز پیوست. در مه 1991 رایان گیگز به تیم ملی بزرگسالان ولز دعوت شد و به‌خوبی در اولین مسابقه خود بازی کرد. او 64 بازی برای تیم ملی ولز انجام داد و در این بازی‌ها 12 گل به‌ثمر رساند.

گرت بیل

گرت بیل ولزی جزو بهترین بازیکنان این تیم به‌حساب می‌آید. او که به سرعت بالا در فوتبال مشهور است به‌خوبی در مسابقات ملی بازی می‌کند. به احتمال زیاد جام جهانی قطر آخرین جام جهانی او باشد و او قصد دارد در این جام جهانی بهترین عمل کرد خود را نشان بدهد. او به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ولز در سال 2006 انتخاب شد، بیل سال 2006 با 16 سال سن به تیم ملی ولز دعوت شد و اولین گل ملی خود را ثبت کرد. گرت بیل برای تیم ملی ولز 105 بازی انجام داده و در این بازی‌ها 38 گل به‌ثمر رسانده است.

آرون رمزی

آرون رمزی بازیکن سابق آرسنال و یونتوس جزو بهترین بازیکنان تیم ملی ولز حساب می‌شود. آرون رمزی‌ هم مثل گرت بیل وقتی سن کمی داشت اولین بازی ملی خود را انجام داد و در آن بازی نقش موثری داشت. رمزی برای تیم ملی ولز 74 بازی انجام داد و در این بازی‌ها 20 گل به ثمر رساند. او تبدیل به جوان‌ترین کاپیتان تیم ملی ولز شد و وقتی فقط 19 سال سن داشت بازوبند کاپیتانی را به بازوی خود بست.

ولز همراه با جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و انگستان در گروه B جام جهانی قطر حضور دارد. ولزی‌ها دوست ندارند در مرحله گروهی حذف شوند به کشورشان برگردند. باید دید که تیم ملی ولز در جام جهانی 2022 چه عمل کردی از خود به نمایش می‌گذارد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران