رویدادهای مدرسه

ایا جهنم برزخی با جهنم واقعی فرق می کند

جهنم برزخی

**حتما بخوانید**


خلاصه :

واما آیاتى که دلالت بر جهنم و عذاب قبر و برزخ دارد از این قراراند

واما آیاتى که دلالت بر جهنم و عذاب قبر و برزخ دارد از این قراراند. خداوند درباره  قوم نوح و عذاب دنیایى و آخرتى آن ها مى فرماید:
قوم نوح به واسطه گناهانشان غرق شدند و آنها را بدون فاصله داخل آتش کردند، و یارانى جز خدا نیافتند که در برابر خشم او از آنها دفاع کند.
آیه مى فرماید: قوم نوح بعد از غرق شدن، بلافاصله داخل آتش شدند و این آتش همان جهنمبرزخى است؛ چرا که طبق گواهى آیات، گروهى بعد از مرگ در عالم برزخ مجازات مى شوند..
در پایان آیاتى که درباره نجات مومن آل فرعون و عذاب فرعونیان نازل شده است. مى فرماید: عذاب هاى شدیدى بر آل فرعون نازل گردید.
مجازات دردناک آن ها همان آتش است که هر صبح و شام بر آن ها عرضه مى شود و روزى که قیامت بر پا گردد دستور مى دهد آل فرعون را در شدیدترین عذاب وارد کنند.
آیه مى فرماید: آن ها صبح و شام بر آتش عرضه مى شوند. اما در قیامت آن ها را وارد شدیدترین عذاب مى کنند این به خوبى دلالت دارد که عذاب اول، عذاب برزخى است که بعد از این عالم و قبل از قیام قیامت است؛ به دنبال آن مى فرماید: روز قیامت آل فرعون را در شدیدترین عذاب قرار مى دهند.
امام صادق علیه السلام در این باره فرموده: عذاب صبح و شام قبل از روز قیامت است؛ زیرا آتش قیامت صبح و شام ندارد. سپس فرمود: اگر آنها در قیامت، تنها صبح و شام در آتش دوزخ عذاب شوند در میان این دو ئقت باید سعادت مند باشند در حالى که چنین نیست. این عذاب مربوط به برزخ است که پیش از قیامت بر آنان عرضه مى شود، آیا سخن خدا را (بعد از این جمله) نشنیده اى که مى فرماید: هنگامى که قیامت بر پا شود فرمان داده مى شود، آل فرعون را در اشد عذاب وارد کنید.
در این حدیث امام مى فرماید: آتش دوزخ جاودانه است و صبح و شام ندارد، آن چه که مجازاتش صبح و شام دارد عالم برزخ است.
در حدیثى از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم وارد شده است که: هنگامى که یکى از شما از دنیا مى رود جایگاه او را هر صبح و شام به او نشان مى دهند، اگر بهشتى باشد جایگاهش را در بهشت و اگر دوزخى باشد جایگاهى را در آتش، به او نشان مى دهند و مى گویند: این جایگاه تو در روز قیامت است.
از آیات و روایات گذشته معلوم شد: براى انسان بهشت و جهنم برزخى موجود است و این ها غیر از بهشت و جهنم قیامتى است و پس از آن که برزخ سپرى گردید و در صور دمیده شد، آن وقت انسان به بهشت یا جهنم قیامتى داخل مى شوند و جاودانه در آن جا مى ماند.

 

منبع : http://ghafase.blogsky.com

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
خیلی هم خوب فقط همه ی متن رو با فونت بزرگ نزار ادم اذیت می شه می توانی سر فصل و نکات را بزرگ کنی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران