رویدادهای عمومی

آیا دلار دوباره گران می شود؟؟


خلاصه :

آیا دلار گران میشود؟؟

با مداخله بانک مرکزی و آغاز روند کاهش قیمت دلار در بازار، دارندگان ارز، دلارهای انبارشده خانگی خود را برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر وارد بازار کردند.

 سرویس اقتصاد مشرق - روزهای اخیر و پس از آنکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مجوز لازم را به بانک‌مرکزی برای مداخله در بازار ارز را صادر کرد روند کاهش شدید قیمت دلار آغاز شد.

 

 

تا پیش از این، قیمت خرید و فروش دلار در مرز 19 هزار تومان قرار داشت و زمزمه‌هایی نیز از بیشتر شدن آن حکایت داشت اما با عملیات ارزی بانک‌مرکزی و همراهی مردم و رسانه‌ها، موج کاهشی آغاز و نرخ دلار در بازه بین 9 تا 11 هزار تومانی ثابت شد.

 

چه‌کسانی مخالف کاهش قیمت دلار هستند؟

 

اما از همان دقایق اولیه که روند نزولی سرعت گرفت، سه گروه به مخالفت با کاهش قیمت‌ها پرداختند و تمام تلاش خود را به کار بستند که مانع پایین آمدن قیمت این ارز شوند.

 

  1. افرادی که به قصد کسب سود بالا و طمع ثروت‌اندوزی به بازار ارز وارد شدند
  2. دلالان و کسانی که هرچه قیمت بالاتر برود سود بیشتری نصیبشان می‌شود
  3. دشمنان و معاندین کشور و مردم که مخالف هرگونه بهبود معیشت ایرانیان هستند

 

نقطه مشترک مکانیزم عملیات روانی سه گروه‌ فوق برای دلسرد کردن مردم از کاهش قیمت دلار و همچنین بازگشت روند صعودی به آن، پخش شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت بود که شبهاتی را نیز برای برخی از مردمی که دلارهای خود را در خانه ذخیره کرده‌اند به به همراه داشت.

در واقع این سه گروه با ترس از ورود حجم عظیم دلارهای خانگی به بازار که براساس برخی برآوردها میزان آن به بیش از 25 میلیارد دلار نیز می رسد، سعی بر این دارند که با وعده گرانتر شدن ارز در روزهای آتی نه‌تنها مانع ضرر خود در این قمار ارزی شوند بلکه سود بیشتری نیز به جیب بزنند البته به قیمت ازبین رفتن زندگی و  سلامت سایر مردم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران