معرفی

خواص هندوانه


خلاصه :

خواص هندوانه..........

جلوگیری از آسم:

خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی خاصی را مصرف می کنند، کمتر است.یکی از این مواد مغذی، ویتامین Cاست که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات، از جمله هندوانه یافت می شود.

 

فشار خون:

یک مطالعه منتشر شده توسط مجله آمریکایی فشار خون بالا نشان داد که مکمل عصاره هندوانه باعث بهبود سلامت سیستم گردش خون در بزرگسالان میانسال دارای اضافه وزن مبتلا به فشار خون بالا ،در مرحله 1 می شود.رژیم های غذایی غنی از لیکوپن موجود در هندوانه، ممکن است به حفاظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.

 

 هندوانه چه خاصیتی دارد

خواص هندوانه برای درمان فشارخون

 

سرطان:

هندوانه به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین C، می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد شناخته شده برای ایجاد سرطان کمک کند.درتحقیقات بسیاری نشان داده شده که مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستاتارتباط دارد.

 

هضم و منظم:

هندوانه، به دلیل محتوای آب و فیبر آن، به جلوگیری از یبوست کمک می کند و به منظم شدن دستگاه گوارش سالم کمک می کند.

 

هیدراتاسیون:

هندوانه از 92 درصد آب و الکترولیت های مهم تشکیل شده است که در طول ماه های گرم تابستان یک میان وعده خوب برای جلوگیری از کم آبی بدن است.همچنین می توانید در برش های یخ زده برای میان وعده سبک از اسموتی هندوانه استفاده کنید.

 

التهاب:

کولین موجود در هندوانه - یک ماده مغذی بسیار مهم و متنوع است؛ که به بدن شما در خواب، حرکت عضلانی، یادگیری و حافظه کمک می کند.کولین همچنین برای حفظ ساختار غشاهای سلولی، کمک به انتقال امواج عصبی، کمک به جذب چربی و کاهش التهاب مزمن کمک می کند.

 

فواید هندوانه در لاغری

خواص باورنکردنی هندوانه برای درمان بیماری ها

 

درد عضلانی:

نشان داده شده ایت که هندوانه و آب هندوانه موجب کاهش درد عضلانی و بهبود زمان بازسازی پس از ورزش در ورزشکاران میشود.محققان معتقدند این ،احتمالا به دلیل اسید آمینه L-citrulline موجود در هندوانه است.

 

پوست:

هندوانه برای پوست بسیار عالی است، زیرا حاوی ویتامین A، مواد مغذی مورد نیاز برای تولید آب بدن است.ویتامین A نیز برای رشد تمام بافت های بدن، از جمله پوست و مو ضروری است.مصرف کافی ویتامین C برای ساخت و نگهداری کلاژن، که ساختار پوست و مو را فراهم می کند، مورد نیاز است. علاوه بر این، هندوانه به آبرسانی کلی کمک می کند، که برای پوست و موی سالم ضروری است.

 

فواید هندوانه برای پوست 

با این همه خواص هر روز هندوانه بخورید

 

ارزش غذایی هندوانه :

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران