مقالات

تحریف خدا در مسیحیت

تثلیث

پدر، پسر و روح القدس شرک بزرگ


خلاصه :

بسم الله الرحمن الرحیم سلام، می خواهم درباره تحریفاتی از خداوند و پیامبران در ادیان مختلف برایتان بنویسم که در اول به تحریفات درباره خدا و حضرت عیسی علیه السلام و تثلیث پرداختم.

تثلیث یک از عقاید مهم مسیحیت امروزی و تحریف شده است که به معنای سه گانه باوری است به این معنی که خداوند یکتا در سه شخصیت متفاوت به نام های پدر، پسر که حضرت عیسی علیه السلام  است و روح القدس ظاهر می شود. این سه شخصیت از هم جدا و متمایز هستند ولی هر سه خدا هستند یعنی یک خدا در سه بدن. تثلیث با قاطعیت در آیه 171 سوره نساء رد شده و شرک خوانده شده به طوری که خداوند در این آیه می فرمایند:

ای اهل کتاب، در دین خود اندازه نگه دارید، و درباره خدا جز به راستی سخن نگویید؛ در حق مسیح عیسی بن مریم جز این نشاید گفت که او رسول خداست و کلمه الهی است که به مریم فرستاده و روحی از عالم الوهیت است؛ پس به خدا و همه فرستادگانش ایمان آورید و به تثلیث قائل نشوید، از این گفتار شرک باز ایستید که برای شما بهتر است، جز خدای یکتا خدایی نیست و منزّه و برتر از آن است که او را فرزندی باشد، هر چه در آسمان و زمین است همه ملک او است و خدا تنها به نگهبانی کافی است.

این آیه به تنهایی به پنج مورد از تحریفات مسیحیت اشاره کرده و آنها را از آن نهی کرده.

اولین مورد این آیه، اشاره به حضرت عیسی علیه السلام دارد که او رسول خدا و روحی از عالم الوهیت است که در رحم حضرت مریم علیه السلام جای گرفت در حالی که مسیحیان و تحریفات آنان بر این باوردند که خداوند نعوذ بالله که در اینجا همان خدای پدر است با حضرت مریم علیه السلام آمیزش کرده و خدای پسر که حضرت عیسی علیه السلام است متولد شده در حالی که در همین تحریفات گفته شده که حضرت مریم علیه السلام در زمان آمیزش با خدای پدر، متاهل بوده است!

مورد دوم که وضوح آمده، نهی از تثلیث است.

مورد سوم نهی و تکذیب فرزند داشتن خداوند است و نهی از این تفکر که حضرت عیسی علیه السلام و فرشتگان فرزندان خدا هستند و به راستی خداوند برتر و منزه تر از آن است که همسر و فرزند یا والدین داشته باشد و.

مورد چهارم احاطه داشتن و حکومت خداوند به تنهایی بر همه چیز است درحالی که در تثلیث سه خدا است و برای هر سه است.

مورد پنجم نگهبانی و کنترل کردن تمام مخلوقات توسط خداوند یگانه است درحالی در مسیحیت خداوند برای اداره مخلوقات علاوه بر اینکه در سه شخص است نیاز به کمک فرشتگانش دارد و بدون آنها از بعضی امور ساقط و ناتوان است!

در اکثر نقاشی هایی که از تثلیث کشیده شده، خدای پدر مرد کهن سالی با ریش و موی بلند است که لباسی پارچه ای دارد که بر روی آن یک پارچه بلند دیگر است و اغلب یک چوب یا یک میله طلایی در دست دارد و گاهی یک گوی آبی که بالای آن صلیب طلایی است و صورتش اغلب در حاله ای نورانی و مثلثی شکل است و در سمت راست تصویر برای مخاطب بر روی ابر ها نشسته است. خدای پسر یا حضرت عیسی علیه السلام مانند دیگر نقاشی هایش در دوره های مختلف مثل دوره رنسانس یک جوان با مو های بلند قهوه و ریش های نسبتا کم و قهوه ای است که لباسش مانند خدای پدر است و گاهی هم برهنه و دارای یک پارچه بر روی پا ها و دستش است و شکم و سینه اش عریان است و معمولا یک صلیب بزرگ چوبی در دست دارد و صورت او در حاله ای نورانی و دایره ای شکل است و کمی آن طرف تر از خدای پدر در سمت چپ برای مخاطب بر روی ابر ها نشسته. روح القدس در ظاهر یک کبوتر سفید است که در وسط و کمی بالاتر از خدای پدر و پسر است و از خودش نور زیادی منتشر می کند. در بقیه محیط ابر قرار دارد و خودشان بر روی ابر نشستند که ملکوت است و درحالی که خدای پدر و پسر پا هایشان را بر روی کره زمین کوچک قرار دادند و اطراف آن ابر است و فرشتگان در ظاهر دختر و کودک زمین و ابر ها را نگه داشتند تا یک وقت خدایان و زمین نیفتند و اوخ نشوند!

البته بعضی از شاخه های مسیحیت به تثلیث اعتقاد ندارند.

یکی از عقاید مهم مسیحیان که به نخستین گناه معروف است درباره خطای حضرت آدم علیه السلام است که اعتقاد دارند گناه این کار که البته این کار اصلا گناه نبوده و فقط یک خطا برای یک موجود بود که نمی دانست مخلوقاتی مثل ابلیس می توانند قسم دروغ به خدا بخورند، باعث شده تا همه انسان ها به خطا و گناه، کمراه شوند ولی خدای پسر که حضرت عیسی علیه السلام است با آمدن به زمین و به صلیب کشیده شدن موجب بخشش و آزادی همگی انسان ها شد برای همین صلیب در نزد مسیحیان مقدس است در حالی که در قرآن کریم هم آمده که حضرت عیسی علیه السلام اصلا به صلیب کشیده نشد چه برسه به مرگ و جان فشانی!

همچنین در قسمت دیگر این تحریفات که در انجیل یوحنا آمده، حضرت عیسی علیه السلام که خدای پسر است خیر سرش می آید و در کوزه هایی در مجلس عروسی معجزه می کند و شراب درست می کند و با مادر و افراد مختلف در مجلس عروسی می خورند همچنین این شخص به مادرش که حضرت مریم علیه اسلام است بی احترامی می کند در حالی که ما با رابطه گرم و صمیمی حضرت عیسی علیه السلام با مادرش آگاه هستیم.

تحریفات بسیار زیادی در ادیان مختلف است که این ها گوشه ای از آنها است و تثلیث شرک و کفر به خداوند است و همچنین به حضرت عیسی علیه السلام توهین و جسارت شده.

امیدوارم اطلاعات مفیدی براتون بوده باشه. انشاالله به تحریفات دیگر از پیامبران و خدا در ادیان دیگر می پردازم.

خیلی خوب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خوب بود و مشخص بود که تحقیقات زیادی در این زمینه داشته ای.
ولی دارای کمی اشکال است که بهتر است اصلاح شود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران