مقالات

معرفی چند ابشار

زیباترین ابشار های جهان

در جاهای مختلف جهان


خلاصه :

آنچه که در ادامه می‌خوانیم برگیزده‌ای از چند آبشار دیدنی و مشهور جهان است که به دلیل برخورداری از ظاهر و نمایی زیبا، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران هستند.  

دریاچه پلیتویس، کرواسی

دریاچه‌ای که رنگ آب آن به لطف تلفیق خارق‌العاده‌ای از ارگانیزم‌ها و مواد معدنی که از کوه‌های آلپ سرچشمه گرفته‌اند کاملاً فیروزه‌ای است.

 

آبشار نیاگارا، نیویورک و کانادا

آبشار نیاگارا که دقیقاً در وسط مرز مشترک کانادا و آمریکا قرار گرفته، قدرتمندترین آبشار قاره آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این آبشار به سه آبشار کوچک تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها آبشار آمریکایی نام داشته و از ارتفاعی 167 فوتی برخوردار است،‌ دیگری آبشاری به نام بریرال ویل با ارتفاع 181 فوت است که در مرز آمریکا قرار دارد و آبشار سوم نیز نعل اسب نام داشته و با ارتفاع 158 فوتی خود به سرزمین کانادا می‌ریزد.

ابشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل، مرتفع‌ترین آبشار جهان به شمار می‌رود، که طول پرتاب جریان آب در آن از محل سقوط تا بستر دریاچه سه هزار و 211 فوت است. این ارتفاع به قدری زیاد است که بخشی از آب پیش از برخورد با سطح زیرین در میانه‌های راه تبخیر می‌شوند. از سویی دیگر این فاصله به اندازه‌‌‌ای است که در هنگام مشاهده آبشار از پایین به بالا نمی‌توان منطقه سقوط آب را شناسایی کرد. بر خلاف اکثر آبشارها، آنجل از ذوب شدن برف‌ها، آب دریاچه یا رودخانه تغذیه نمی‌شود، بلکه سرچشمه و منبع اصلی آن باران‌هایی است که از ابرهای گرمسیری می‌بارند.

۵ سال پیش
یعنی برای آبشار آنجل این همه بارون می‌باره؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
بسيارخوب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران