مقالات

شب امتحان چه غذاهایی بخوریم؟


خلاصه :

..

آیا می‌دانید آنچه می‌خورید و می‌نوشید می‌تواند بر بازده‌ی شما در طول امتحان تأثیرگذار باشد؟ بهترین رژیم غذایی که شب امتحان می‌توانید داشته باشید چیست؟ آیا خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌توانند بر نمراتی که کسب می‌کنید تأثیر داشته باشد؟ در دنیایی که سطح آگاهی مردم در زمینه‌ی سلامت به سرعت در حال افزایش است، والدین، دانشجویان و دانش‌آموزان جویای پاسخی برای این سوالات مهم هستند. همه‌ی ما امیدواریم تغذیه‌ی سالم بتواند ظرفیت ما را در طول امتحان افزایش دهد، در واقع همینطور هم هست.

یک امتحان طولانی مانند یک ماراتن ذهنی نیازمند تحمل جسمی است. متخصصان تغذیه بر اهمیت عادات غذایی سالم در این دوران پراسترس تاکید بسیار دارند. آنان معتقدند غذا و نوشیدنی مناسب می‌تواند انرژی، هشیاری و تحمل‌تان را در طول امتحان افزایش دهد.

در مقابل رژیم غذایی نامناسب می‌تواند شما را کسل و عصبی کرده و در نهایت تحمل‌تان را کاهش دهد. رژیم غذایی زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بازده را در زمان امتحان داشته باشید.
حتما یه چیزی بخورید

شب امتحان نوشیدنی‌های مغذی بنوشید

حتی اگر در حالت عادی صبحانه را از قلم می‌اندازید یا اضطراب اشتهای‌تان را کاهش می‌دهد، پیش از امتحان باید به تغذیه‌تان توجه کنید. دلیلش ساده است، مغز شما برای اینکه خوب کار کند نیاز به انرژی‌ای دارد که از مواد غذایی تأمین می‌شود. در طول امتحان باید روی سوالات تمرکز کنید نه روی گرسنگی‌تان. بسیار ناراحت کننده است که قبل از امتحان به‌سختی مطالعه کنید اما در حین امتحان خستگی و گرسنگی مانع از آن شود که بهترین نتیجه را کسب کنید. اگر واقعا اشتها ندارید یک اسموتی یا یک نوشیدنی مغذی را امتحان کنید.
غذاهایی که برای بهبود عملکرد مغز مفیدند بخورید

شب امتحان غذاهای مفید بخورید

در پاسخ به این سوال که باید شب امتحان چه بخوریم ، باید گفت که غذاهای سرشار از پروتئین هشیاری شما را افزایش می‌دهند. تخم‌مرغ، آجیل، ماست و پنیر از غذاهای سالمی هستند که پیش از امتحان می‌توانید میل کنید. غلات سبوس‌دار با شیر کم‌چرب، تخم‌مرغ با نان‌ و مربا، حلیم، فرنی یا بلغورِ جو نیز ترکیبات خوبی برای صبحانه هستند.

دیگر غذا‌هایی که برای مغز مفیدند ماهی، گردو، بلوبری، تخمه‌ی آفتاب‌گردان، تخم کتان، میوه‌های خشک شده، انجیر و آلو هستند.

گرچه این نظریه هنوز به اثبات نرسیده‌است، اما به نظر بسیاری از مردم میوه‌ها سوخت خیلی خوبی برای مغز تامین می‌کنند که به شما کمک می‌کند سریع‌تر فکر کنید و مطالب را آسان‌تر به یادآورید. پیشنهاد می‌کنم حتما از میوه‌های پرطرفداری مثل طالبی، پرتقال، نارنگی، بلوبری و موز اسفاده کنید. از میان سبزیجات هم هویج خام، فلفل‌دلمه‌ای، کلم‌پیچ، کلم‌بروکلی، اسفناج و مارچوبه گزینه‌های خوبی هستند.
از خوردن غذاهایی که بازده‌ی مغز را کاهش می‌دهند بپرهیزید

این غذاها برای شب امتحان مناسب نیستند

پیش از امتحان غذاهایی که از آرد سفید درست شده‌اند مانند بیسکویت، کیک و کلوچه مصرف نکنید، زیرا به زمان و انرژی زیادی برای هضم شدن نیاز دارند. همچنین خوراکی‌هایی که قندِ فراوان دارند مانند شکلات، شیرینی و دسر صرف نکنید.

شب امتحان از مصرف گوشت پرهیز کنید، گوشت حاوی نوعی آمینواسید ضروری به نام ال‌تریپتوفان است که شما را خواب‌آلود می‌کند. همچنین از مصرف برخی ترکیبات غذایی مانند پروتئین و نشاسته در کنار هم خودداری کنید. این مواد هنگامی که با هم مصرف می‌شوند به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند.

کربوهیدرات‌ها زمانی که به تنهایی صرف شوند بیشتر خاصیت آرامبخش دارند تا هشیار‌کننده. بنابراین برای شب امتحان انتخاب خوبی هستند اما برای روز امتحان مناسب نیستند. به علاوه مصرف میزان زیادی از کربوهیدرات‌هایی مانند برنج و سیب‌زمینی شما را سنگین و خواب‌آلود می‌کند.

از مواد غذایی بسیار شیرین مانند شکلات، شیرینی و دسر اجتناب کنید، زیرا آنها با کاهش و افزایش قندخون تعادل شما را در طول امتحان مختل می‌کنند.

۵ سال پیش
حالا که امتحانات تمام شده گذاشتی ؟؟؟!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران