معرفی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید خرازی

به صورت مختصر


خلاصه :

در اینجا به صورت مختصر این شهید را به شما معرفی می کنیم

در سال 1336 در کوی کلم از محله های فقیر نشین شهر اصفهان به دنیا آمد.  مذهبی بودن  والدین از کودکی تأثیر زیادی بر تربیت وی و ورود به محافل مذهبی داشت.

در کنار گذراندن دوران تحصیلی عمومی به آموزش های دینی هم می پرداخت . در سال 1355 پس از اخذ دیپلم طبیعی به خدمت سربازی در مشهد اعزام شد. در آنجا فعالانه به تحصیل علوم قرآنی در مجامع مذهبی پرداخت. در سال 1357 به دنبال صدور فرمان امام خمینی مبنی بر فرار    سربازان از پادگان ها و سربازخانه ها ، به همراه برادرش از خدمت سربازی فرار کرد. در این مدت ،وی دائما در پی فعالیت های انقلابی بود و با تشکل های انقلابی محل در تماس بود.

وی همراه با پیروزی انقلاب اسلامی ، درگیر فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی ومبارزه مخالفان داخلی بود. . وی به خاطر روحیه نظامی و استعدادش دراین زمینه مسئولیت هایی را در اصفهان پذیرفت و با شروع فعالیت مخالفان در گنبد، ماموریتی به آنجا داشت.

شهید خرازی در اوج درگیری های کردستان به آنجا رفت و پس از یک سال فعالیت در آنجا  را هی منطقه جنوب شد.

  عملیات خیبر همراه با صدمات و مشقات زیادی بود. عراقی ها، منطقه را با اقسامی از خنگ افزار ها و بمب های شیمیایی مورد حمله قرار داده بودند . ولی شهید خرازی حاضر به عقب نشینی و ترک موضع خود نشد، تا اینکه دست راستش بر اثر برخورد با ترکش قطع شد  و به عنوان مجروح به عقب فرستاده شد.

سرانجام حسین خرازی در 8 اسفند سال 1365 به شهادت رسید.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران