معرفی

نقد و برسی بازی dota ۲


خلاصه :

.

Dota 2 یک بازی فوق العاده در سبک استراتژیک می باشد که ساعت ها شما را به خود مشغول و میخکوب خواهد کرد. با نقد و بررسی این بازی همراه گیمر باشید.

 

وقتی کمپانی بلیزارد (Blizzard) در سال ۲۰۰۲ نسخه سوم وارکرفت یعنی Warcraft III را معرفی کرد چیزی نصیب بازیکنان نشد، ولی با انتشار ماد Warcraft Frozen Throne و مپ Dota توسط استودیو IceFrog بازی Dota باری دیگر قوت گرفت. بازیکنان مپ ها و مادهای پیشفرض Warcraft III را ول کرده و فقط مشغول بازی در مپ Dota All Stars شده بودند. با افزایش قابل توجه بازیکنان، کمپانی استیم (Steam) که هم اکنون یک شبکه بازی را در اختیار دارد، امتیاز بازی را از کمپانی Blizzard خریده و ساخت نسخه دوم را شروع کرد.

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Review

نسخه دوم یعنی Dota 2 در ابتدای کار حرف های زیادی را برای گفتن داشت، چراکه ساخت چنین بازی خارق العاده نیازمند زمان و تلاش بیشتری است. با اینکه نسخه دوم منتشر شده بود، بازیکنان هنوز درگیر نسخه اول بوده و نسخه دوم را بدلیل کمبودهای زیاد، از جمله در بخش هیروها (قهرمانان) نمی پسندیدند. نسخه دوم با اینکه اکنون در بهترین وضعیت قرار دارد، گزینه هایی را از نسخه اول دربر ندارد!

اگر بخواهیم یکی از شاهکارهای عناوین پی سی را به شما معرفی کنیم، بدون شک Dota 2 یکی از بهترین ها خواهد بود. برای آشنایی با دیگر بازی های این سبک می توانید به مقاله ۱۰ بازی موفق سبک استراتژیک نگاهی بیندازید.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewپنج نفر در برابر پنج نفر

نسخه اول و دوم بازی Dota به این صورت است که شما وارد یک تیم پنج نفره شده و با انتخاب یک هیرو به جنگ تیم حریف می روید. تعداد هیروهای قابل انتخاب حدودا ۱۱۳ عدد بوده و به سه گروه اصلی تقسیم شده اند: قدرت (Strength)، چابکی (Agility) و هوش (Intelligence). هرکدام از این سه گروه دارای ویژگی های خاص هستند، به این صورت که هیروهای پیرو Strength بدلیل داشتن مقاومت بیشتر برای دفاع تیم می کوشند. هیروهای پیرو Agility سعی در حمله و از بین بردن دشمن و ساختمان ها دارند و نیز هیروهای پیرو Intelligence برای پشتیبانی و کمک به تیم تلاش می کنند. البته هر یک از هیروها به نوبه خود و در زمان مناسب، حتی اگر وظیفه دفاع هم داشته باشند، می توانند حمله و به کشتن هیروهای دشمن می توانند بپردازند.

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewسه گروه هیروهای رنگارنگ

هیروها هریک به طور میانگین دارای ۴ جادو (Spell) هستند، اما هستند هیروهایی مانند: Invoker که ۱۵ جادو دارند. شما در زمان حمله یا دفاع با استفاده از این جادوها می توانید برای کشتن، تله انداختن، فرار و… استفاده کنید. درواقع یکی از عنصرهای اصلی بازی Dota همین جادوها هستند. جادوها با کشتن دشمنان و با کسب امتیاز باز می شوند و قوی ترین جادوی شما (Ultimate) که در آخر لیست قرار دارد، در درجه ششم (Level 6) هر هیرو باز خواهند شد.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewآیتم های خوشمزه و گاهی گرون!

بعد از هیروها، آیتم ها از فاکتورهای تغییردهنده و اصلی بازی محسوب می شوند که بدون آن ها بازی تقریبا غیرممکن است. تعداد ۱۴۸ آیتم تاکنون در بازی وجود دارد که اگر توسعه دهندگان بازی صلاح بدانند، با بروزرسانی های در آینده به تعداد آن ها افزوده شود. آیتم ها به دو قسمت تقسیم می شوند: فعال کردنی (Active) و منفعل (Passive). آیتم های Active را باید انتخاب کنید تا فعال شوند، ولی آیتم های Passive هر لحظه فعال بوده و کار خود را می کنند. هر آیتم دارای خصوصیاتی بوده و به هیرو شما چه به صورت فیزیکی و چه به صورت فنی یک یا چند ویژگی را اضافه می کند. برای مثال: آیتم Shadow Blade باعث محو شدن هیرو شده و از زیر نظر دشمنان شما را مخفی نگه می دارد. حتی ممکن است آیتم بر تخریب هیروی شما افزوده و یا از دفاع دشمن مقداری را کم کند.

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewبه جادوها و آیتم های هیروی Slardar نگاه کنید

آیتم ها باتوجه به کار و ویژگی قیمت گذاری شده و این شمایید که باید برای خرید آن ها پول جمع کنید. هرچقدر یک آیتم زیبا باشد، آنقدر هم قیمت بالایی خواهد داشت. قابل ذکر است که تنها ۶ جایگاه خرید آیتم برای هر هیرو تعبیه شده است. شما می بایستی آیتم ها را از فروشگاه محل شروع بازی (Shop) خریده و یا از (Secret Shop) موجود در جنگل اقدام نمایید. البته برای تسهیل خرید، آیتمی به نام Animal Courier در نظر گرفته شده که بدلیل داشتن سرعت بالای حمل و نقل، آیتم خریداری شده توسط شما را بدون برگشتن به فروشگاه، به دست شما می رساند.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewفراتر از شاهکار بنظر نمی رسد؟

گیم پلی بازی چیزی برای گفتن باقی نمی گذارد، مخصوصا با بروزرسانی های روزانه و هفتگی که خیلی چیزها اصلاح می شود. بازی در هنگام جنگ و درگیری، حتی باوجود تکسچرها و المان های فعال بسیار زیاد، هیچ افتی از خود نشان نداده و روان عمل می کند. هر کم و کاستی هم اگر دیده شود بزودی توسط سازندگان بازی اصلاح خواهد شد. این امکان هم گذاشته شده که شما بتوانید موردی را در قالب گزارشی به دست سازندگان برسانید تا آن ها هرچه سریع تر اقدام به رفع ایراد کنند. اگر Dota 2 بلد نیستید تماشای آن نیز برایتان لذت بخش خواهد بود و این بدلیل رنگارنگ بودن و حجم عظیم اطلاعات بر روی صفحه نمایش می باشد.

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewحالت سه بعدی Dota 2 (صرفا برای نمایش)

گیم پلی بازی در مقایسه با دیگر بازی های آنلاین سخت بوده و نیازمند تجربه است. سازندگان بازی چنان گل کاشته اند که همیشه دلتان می خواهد به بازی مشغول شوید! با اینکه در هنگام درگیری های جنگی (Gank) صفحه بازی بسیار شلوغ می شود، بازهم حس راحتی خواهید کردن، چراکه عناصر موجود در بازی از هم به خوبی متمایز شده اند.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewگرافیک محل شروع بازی

می رسیم به گرافیک بازی که با اتحادش زیبایی Dota 2 را تشکیل داده است. گرافیک بازی چنان زیبا و دقیق طراحی شده که قطره ای نمی توان در آن کم و کسری یافت. وجود عناصر طبیعی متحرک، تغییر زمان از روز به شب و بالعکس، تکسچرهای زیاد و متنوع از شکوه Dota 2 هستند. علاوه بر این زیبایی ها، گرافیک فنی به گونه ای توسعه یافته که در سیستم های با سخت افزار پایین هم بازی روان اجرا شود. مکانیک های درون بازی به شکلی قرار گرفته اند که با عبور و رفتن به روی آن ها عمق فیزیکی را احساس خوهید کرد. شما می توانید زوم کرده و خودتان شاهد باشید که جزئیات در همه عناصر بازی بطور عالی گنجانده شده اند.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewآیتم های خوشگل مخصوص پولدارها ♥

شما می توانید با خرید و یا گرفتن پاداش، هیرو خود را آرایش کرده و با این کار روی ظاهر آن، مثلا: لباس، صورت، سلاح و… تغییراتی را به بوجود آورید. این قابلیت در نسخه اول وجود نداشت، ولی در نسخه دوم تبدیل به یکی از جذابیت های بازی شد. آیتم های آرایش هیرو به چند نوع تقسیم می شوند: Common – Rare – Very Rare – Mythical – Immortal. بسته به نوع کمیاب بودن این آیتم ها، قیمت آن ها در فروشگاه خارج از بازی فرق می کند و نحوه بدست آوردند آن ها علاوه بر خرید، شرکت در چالش ها و مسابقه های مهم است. آیتم های آرایش بندرت به صورت شانسی نیز به شما بعنوان پاداش داده می شوند. درنهایت همین آیتم های باشکوه هستند که بر روی گرافیک بازی تاثیر بسزایی دارند. حتی آیتم های Immortal که در فروشگاه بازی از همه آیتم ها گران هستند، شکل و شمایل اجرای جادوها را نیز تغییر می دهد.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewبا این مبلغ جایزه میشه دنیارو خرید :O

جالب است بدانید که مسابقات بین الملی (Dota 2 International) بیشترین پاداش را در بین همه بازی های آنلاین جهان دارد. حال خودتان قضاوت کنید؛ امسال پولی که برای برندگان در نظر گرفته شده است برابر با ۲۴.۷۸۷.۹۱۶ دلار می باشد که مبلغ کمی نیست و برندگان می توانند با آن زندگی کنند! علاوه بر پاداش پولی، یک سپر به شکل نماد Dota 2 به جنس طلا تقدیم تیم اول می شود. اما باید بدانید که رسیدن به مقام مسابقات بین المللی کار هرکسی نبوده و نیازمند تلاش بسیار زیاد است. حدودا ده تیم در جهان وجود دارد که هرساله مهمان مسابقات بین المللی می شوند.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewپول داشته باشی توی بازی هم برنده میشی…

چیزی برای ایراد گرفتن وجود ندارد، یک نکته شاید منفی که اخیرا به بازی اضافه شده، تغییر درجه تاورهای (Tower) درون بازی می باشد. به این صورت که هر بازیکنی اگر با پرداخت درون بازی اقدام به خرید Battle Pass کند درجه مقاوت تاور تیمش بیشتر خواهد بود. تاورها یکی از ساختمان های بازی می باشند که به دشمن ضربه وارد می کنند و مانع از نزدیک شدن دشمن می شوند. علاوه بر ضربه، اگر هیروها در نزدیکی تاور تیم خود بمانند از ۲ امتیاز مقاومت (Armor) بهره مند خواهند شد. برای این گفتیم نکته منفی چون اگر کسی پول بیشتر داشته باشد و Battle Pass بخرد، تاورهای تیمش نسبت تیم حریف مقاومت بیشتری خواهند داشت و در نتیجه احتمال پیروزی تیم پولدار بیشتر خواهد بود.

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewجالب اینجاست که نوب ها همیشه به تیم من میفتن 😐

در هنگام تجربه بازی Dota 2 هیچ چیز به اندازه دو چیز اعصابتان را خورد نخواهند کرد، البته این دو ایراد به سازندگان و خود Dota 2 ربط نداشته و بازی با جلوه عالی مانع کاهش علاقه شما خواهد شد. آن دو چیز اعصاب خورد کن سرعت پینگ اینترنت و بازیکنان نوب هستند! برای دانستن مفهوم واژه “نوب” به مقاله های اصطلاحات مهم گیمینگ مراجعه کنید. اگر سرعت پینگ اینترنتتان پایین است مطمئنا در بازی به مشکل برخواهید خورد، چراکه بازی Dota 2 جنگ های بسیار سریع را شامل می شود. پس قبل از شروع بازی از خوب بودن وضعیت اینترنت خود مطلع شوید. مسئله دوم که عرض کردیم، بازیکنان نوب می باشند که با وجودشان کل تیم را به فنا می دهند. این دست شما نیست و کار شبکه استیم است که با درنظر گرفتن اندازه مقام (Level) حساب یک بازیکن، آن را درون یک تیم به صورت شانسی قرار می دهد. پس اگر بازیکن نوبی را در تیمتان به همراه کارهای احمقانه اش مشاهده کردید لطفا خودتان را کنترل کرده و جلوی شکستن مانیتور خود را بگیرید!

 

Dota, دوتا, Review, بازی, بررسی, Dota 2, دوتا 2, بازی Dota 2, بازی دوتا 2, نقد و بررسی بازی, بررسی بازی, نقد و بررسی گیم, بررسی بازی, تحلیل بازی, نقد و بررسی دوتا, نقد و بررسی دوتا 2, نقد و بررسی بازی دوتا, نقد و بررسی بازی دوتا 2, نقد و بررسی Dota, نقد و بررسی Dota 2, نقد و بررسی بازی Dota, نقد و بررسی بازی Dota 2, بررسی دوتا, بررسی دوتا 2, بررسی بازی دوتا, بررسی بازی دوتا 2, بررسی Dota, بررسی Dota 2, بررسی بازی Dota, بررسی بازی Dota 2, Game Reviewبخش آمادگی هیرو

باید یادآوری کنیم که بیشتر زیبایی های بازی Dota 2 قابل خرید بوده و باید برایش پول اضافی خرج کنید. حتی صاحب شبکه استیم که Gabe Newell نام دارد بخاطر پولی کردن بیشتر اشیای بازی ها، شهرت دارد. جالب است بدانید که به تازگی Add کردن دوست در بازی هم به صورت پولی شده و باید برای فعال شدن این قابلیت ۵ دلار ناقابل بپردازید. درحالیکه قبلا به این شکل نبود.

 

اگر مدتی به بازی Dota 2 مشغول شوید ول کردن آن مسلما برایتان سخت خواهد بود. شما بعد از یادگیری خوب بازی همیشه و همه جا فکرتان درگیر این بازی بوده و تخیلاتتان حس خوبی را القا خواهند کرد، بطوریکه در خواب هم Dota 2 میزبان شما خواهد بود! اگر دوست و آشنایی دارید که به این شاهکار مشغول است، با حرف زدن در مورد این بازی واقعا لذت خواهید برد. هشداری که باید از آن آگاه باشید این است که معتاد بازی Dota 2 نشوید، چون ممکن است بازی های دیگر از چشمتان بیفتند.

۵ سال پیش
مطلب شما رویت و ثبت گردید
لطفا پس از مطالعه کامل مطلب رو در سایت بارگذاری کنید
باتشکر ... مسئول سایت : site admin

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
خیلی خوب بود کرمانی ممنون
البته تحلیل این بازی میشه 22 چون دو تا 2 یعنی دو عدد دو میشه 22
باتشکر ... مجتبی : mojtaba

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
این چیه بابا فقط LOL
در جریانی که...
(:

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران