معرفی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید همت

سردار خیبر


خلاصه :

اینجا بخشی از زندگی شهید حاج ابراهیم همت فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله [ص] بازگو می شود.

محمد ابراهیم همت در 12 فروردین 1334 در شهر رضای اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات خود را در همان شهر به پایان رساند و در سال 1352 دیپلم گرفت . در سال  1354 مدرک فوق دیپلم خود را اخذ کرد. 2سال بعد برای گذراندن خدمت سربازی اقدام کرد. وی پس از سربازی به شهر خود بازگشت و مدتی در مدارس راهنمایی شهر رضا و روستا های اطراف به تدریس تاریخ پرداخت. در آن دوران کوشید دانش آموزان را با افکار انقلابی آشنا کند و همین امر سبس شد که چندین نوبت از طرف ساواک به او اخطار شود. سخنان و افکار او مأمورین شاه را به تعقیب وی وادار کرد. با بالا گرفتن انقلاب 1357، به شهر رضا بازگشت و سازمان دهی تظاهرات مردمی را برعهده گرفت .

همت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد نظم و دفاع از شهر و راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شهر رضا نقش داشت. او از  جمله کسانی بود که سپاه شهر رضا را با کمک دوتن از برادران خود و سه تن از دوستانش تشکیل داد. همت در خرداد سال 1359 به منطقه  کردستان اعزام گردید.

با آغاز جنگ او و احمد متوسلیان ،به دستور محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران ، مأموریت یافتند ضمن اعزام به جبهه جنوب، تیپ محمد رسول الله را تشکیل دهند.

سرانجام در جریان عملیات خیبر در غروب 17 اسفند 1362 بر اثر گلوله با توپ در نزدیکی اش سر از تنش جدا شد وبه شهادت رسید.

واقعا خوش به حال و سعادتش! من موخوام از این سعادت ها اگه بشه انشاالله...:}

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران