معرفی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید مهدی زین الدین

فرمانده لسکر ۱۷ علی بن ابیطالب[ع]


خلاصه :

مهدی زین الدین در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای...

مذهبی و متدین  در تهران به دنیا آمد. مادرش که بانویی مانوس با قرآن و آشنا  با دین و مذهب بود برای تربیت فرزندش کوشش فراوانی کرد.

نبوغ و استعداد مهدی باعث  شد که او دوران کودکی قرآن را بدون معلم و استاد یاد بگیرد و بر قرائت مستمر آن تلاش نماید. پس ازورود به دبستان در اوقات بیکاری به پدرش که کتابفروشی داشت، کمک می کرد.

در مسیر مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی، پدرش برای بار دوم از خرم آباد به سقز تبعید شد . این ماجرا باعث مهدی که خود در مبارزات نقش فعالی داشت هم دوری پدر را تحمل کند وهم سهم پدر را در مبارزات خرم آباد به دوش بکشد.

پس از پیروزی انقلاب به واحد اطلاعات سپاه پاسداران پیوست. با آغاز جنگ تحمیل وی با گروهی صد نفرا برای گذراندن آموزش های کوتاه به جبهه رفتند و پس از مدتی  سمت فرماندهی لشکر 17 علی بن ابیطالب [ع] را برعهده گرفت.از عملیات هایی که  مهدی زین الدین در آن ها شرکت کرده می توان به فتح المبین، بیت المقدس ، رمضان ،محرم و... اشاره کرد.

سرانجام  مهدی زین الدین به همراه برادرش مجید زین الدین به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت با گروه های مسلح جدایی طلب در گیر شده و هر دو به شهادت رسیدند.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران