دلنوشت

خواص مسواک زدن


خلاصه :

خواص های مسواک زدن که در ادامه در مورد آنها توضیح میدهیم

.

و از پیغمبر(ص) فرمود: مسواک بر فصاحت مرد مى‏ افزاید.
و پیغمبر(ص) فرمود: وقتى روزه‏ دار هستید صبحگاه مسواک کنید، و شب مسواک ننمائید که هیچ روزه ‏دارى لبهایش در شب خشک نباشد مگر اینکه در قیامت جلویش را روشن سازد.
و نیز فرمود: چوب زیتون مسواک خوبى است، از درختى مبارک که زردى‏ هاى دندان را مى ‏برد، و مسواک من و انبیاء پیش از من از آن است.
و نیز فرمود: چهار چیز از سنت پیامبران است: عطر، مسواک، زن، ختنه.
از کتاب روضة الواعظین، حضرت موسى بن جعفر(ع) فرمود: شیعیان ما از چهار چیز بى ‏نیاز نیستند: از سجاده(یا مهرى) که بر آن نماز بگذارند، و انگشترى که بدست نمایند، و مسواکى که با آن مسواک کنند، و تسبیحى سى و سه دانه از تربت قبر امام حسین(ع)، که هر گاه در حال ذکر آن را بگرداند خداوند به هر دانه‏اى چهل ثواب برایش بنویسد، و اگر در حال سهو و غفلت بگرداند، خداوند بیست حسنه برایش بنویسد.

پیغمبر(ص) در وصیتش به على(ع) فرمود: یا على بر تو باد به مسواک در وقت هر وضوء گرفتن. و نیز فرمود مسواک جزئى از وضوء است.

مسواک زدن یکی از اعمالی است که کمک فراوانی را به حفظ سلامت دندانها می کند. سلامت یکی از اعضای بدن وابسته به سلامت سایر اعضا است؛ به همین سبب ایجاد بیماری در این عضو می تواند به سایر اعضا هم آسیب برساند. بیماری های بسیاری هستند که سلامت دندانها را تهدید می کنند. 

پوسیدگی دندان بیماری لثه عامل شایعترین عفونت های تجربه شده توسط بشر هستند. البته در کنار این ها ما آبسه های غیر دندانی هم داریم. که علت تشکیل آبسه که در دهان ، فک و صورت است، در مجاورت ارگان های اطراف فک و دهان است. مثلا از سینوس عفونت به دندان منتقل می‌شود. گاه این عفونت ها سیستم متابولیک بدن را به هم می ریزد که این موارد اورژانس محسوب می شود و باید مراجعه به دندانپزشک صورت گیرد. 

۴ سال پیش
خوب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۴ سال پیش
ممنون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران