مقالات

بر اساس بازی هانابی

لوتوس گنج های پنهان


خلاصه :

ا

این بازی دو تا پنج نفره که توسط نشر نهالک تولید و منتشر شده، شامل یک دسته کارت هست که در پنج رنگ و از هر رنگ از شماره یک تا پنج وجود داره. به اضافه هشت ژتون لوتوس و سه ژتون هما.

هدف در این بازی اینه که بازیکن‌ها با همکاری هم از بین کارت‌های توی دستشون از هر رنگ از عدد یک تا پنج رو به ترتیب در زمین بازی بچینند. ممکنه بگید خب اینکه کاری نداره! اما نکته اینجاست؛ که بازیکن‌ها کارت‌های توی دستشون رو به پشت می‌گیرند و خودشون نمی‌بینن چه کارت‌هایی دارند و فقط کارت‌های بقیه بازیکن‌ها رو می‌بینند.

حالا یه ذره گیم پلی جون گرفت نه؟! اما همش این نیست. نکته دیگه اینکه اگر یک بازیکن به هر دلیلی به اشتباه یک کارت رو بازی کنه (یعنی مثلاً اگر از کارت آبی هنوز عدد دو رو زمین نیست عدد سه رو بازی کنه و توالی رو بهم بزنه) یکی از ژتون‌های هما می‌سوزه. این ژتون‌ها در واقع میزان جون شما در بازی هست و اگر هر سه ژتون از بین بره تمام بازیکن‌ها می‌بازن و بازی به اتمام می‌رسه.

ما شما یک فرصت راهنمایی هم دارید. بدین شکل که هر بازیکن تو نوبت خودش می‌تونه یا یک کارت از دستش رو بازی کنه یا به یه بازیکن دیگه راهنمایی بده. راهنمایی دادن هم به این شکل هستش که یا رنگ رو میگیم یا عدد و هرچقدر از اون انتخاب ما برای راهنمایی تو دست اون بازیکن هست رو کامل باید بگیم. مثلاً اگه انتخاب کردیم که عدد یک رو بگیم باید هرتعداد کارت یک اون بازیکن داره (از هر رنگی) بهش بگیم. با هربار راهنمایی یک ژتون لوتوس می‌سوزه و ما فقط هشت تا از این ژتون‌ها تو بازی داریم. اما یک کار هم هست که باعث میشه ژتون لوتوس برگرده و زنده بشه. اونم این که بازیکن در نوبت خودش میتونه یک کارت رو بسوزونه. از هر عددِ هر رنگ چندتا تکراری در بازی هست و ممکنه یکی از اون‌ها رو زمین باشه. بنابراین به بقیه‌اش دیگه نیازی نیست. اگر بازیکن بوسیله راهنمایی‌های دیگران تونست بفهمه که کارت تکراری تو دستش داره میتونه تو نوبتش یک کارت تکراری رو بسوزونه و یکی از ژتون‌های راهنمایی رو برگردونه.

انقدر بازی می‌کنیم که یا ژتون‌های هما تموم بشه و ببازیم! یا بتونیم تمام پنج رنگ رو کامل کنیم (عمراً) و یا کارت‌های دسته وسط (بانک) به اتمام برسه.

لوتوس یکی از بهترین بازی‌های کارتی در سبک Co-Up یا همکاری هست و گیم پلی فوق‌العاده‌ای رو منتقل می‌کنه. پیشنهاد می‌کنم حتماً لوتوس رو تجربه کنید.

ناگفته نماند که لوتوس براساس بازی هانابی ساخته شده و فقط تم و تصویرسازی تغییر کرده. و واقعاً این محصول نمونه خوبی از هانابی هست.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران