مقالات

بازی کشور گشا


خلاصه :

ع

کشورگشا، یک بردگیم کاملا ایرانی است که صفر تا صد طراحی و تولید آن در ایران انجام شده.

بازی کشورگشا ، یک بازی استراتژی دو نفره است که شما در طی اون باید قلمروگیری کنید، از قلعه‌هاتون محافظت کنید و با استراتژی مناسب به دنبال امتیاز بیشتر از حریف باشید.

روش انجام بازی

در این بازی هر بازیکن دوازده سرباز و بیست دیوار در اختیار داره که باید با استفاده از اون‌ها قلعه‌های بیشتری رو تصاحب کنه.

بازی به چهار روش مختلف انجام میشه که هر کدوم ویژگی و استراتژی خاصی رو می‌طلبه و باید با بسته به شرایط بازی برنامه‌ریزی کنید.

بازی در سه راند انجام میشه و هر راند شامل دوازده نوبت میشه (مثلا نوبت‌های فرد برای بازیکن زرد و نوبت‌های زوج برای بازیکن قرمز)

تو روش ساده بازی ، هر بازیکن میتونه سه حرکت پیاپی انجام بده:

۱ . ساخت قلعه جدید

۲ . ساخت یک دیوار

۳ . وارد کردن مهره به بازی

۴ . حرکت مهره ها

برای ساخت قلعه جدید بازیکن‌، باید قلعه رو جایی بسازه که با قلعه حریف دو بلوک فاصله داشته باشه و همچنین قلعه نباید به قلعه دیگه‌ای چسبیده باشه (دو بلوک کنار هم)

برای ساخت دیوار، هر بازیکن میتونه تو مناطقی که توسط قلعه‌هاش تصرف کرده ، بین رو بلوک، دیوار بزاره که برای دفاع از قلعه‌هایی که داره و حتی حمله به قلعه‌های حریف استفاده کنه .

برای وارد کردن مهره جدید به بازی، باید او رو روی قلعه خودتون قرار بدید؛ نکته مهم اینه که قلعه باید از قبل خالی باشه و پایین آوردن مهره از روی قلعه (گذاشتن مهره روی بلوک و کنار قلعه) یک حرکت محسوب میشه .

حرکت مهره‌های بین رو بلوک یک حرکت محسوب میشه، مهره‌هایی که توی بلوک قلعه خودتون هستن و با تعداد مساوی با مهره های حریف تو همون بلوک محاصره شدن، نمیتونن از اون بلوک خارج بشن چون در این صورت قلعه رو از دست میدید.

قلعه‌هایی که به تصرف یه بازیکن در میاد ، مناطق و بلوک های اطراف اون قلعه به بازیکن صاحب قلعه میرسه و تو جدول امتیازات ثبت میشه (مثلا ، در ابتدای بازی که قلعه ، باید در بلوک وسط یکی از تایل ها قرار بگیره ؛ طبیعتا شش بلوک اطراف اون به عنوان امتیاز تو جدول جلو میره)

بلوک‌هایی که بین قلعه های دو بازیکن قرار دارن امتیازی برای هیچ کدوم ندارن اما ممکنه یه قلعه بین دو تا قلعه زرد و یه قلعه قرمز باشه که اون موقع امتیاز اون بلوک به بازیکن زرد میرسه .

قلعه‌ها در طول بازی ممکنه توسط بازیکن دیگه ای تصرفا بشه (مثلا قلعه بازیکن قرمز که یک مهره قرمز داخلشه، با ورود دو مهره زرد برمیگرده و برای بازیکن زرد میشه) بازیکن ها باید این نکته رو طول بازی رعایت کنن که بلافاصله بعد از تغییر مالکیت یه قلعه باید امتیازات اون رو از مالک قبلی کم و به مالک جدید قلعه اضافه کنن .

در  هر چهار روش بازی میشه یه نوع قابلیت
به بازی اضافه کرد که هر منطقه ای ظرفیت محدودی برای ورود بازیکن‌ها داشته باشه :

کویر : ۱ مهره

کوهستان : ۲ مهره

جنگل : ۳ مهره

دشت :چهار مهره

منطقه ای که توش قلعه هست : نامحدود

بعد از پایان سه راند بازی ، بازیکنی که تو جدول امتیازان جلوتر باشه برنده بازیه .

۴ سال پیش
خوب بود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران