بدون مجموعه

ستاره های راهنما

ستاره های راهنما


خلاصه :

...

سید مصطفی صدرزاده» از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) و فرمانده گردان عمار لشگر فاطمیون بود که در عملیات محرم به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

وی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۵درشهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده ای مذهبی است. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش ازخاندان جلیله سادات هستند. نتیجه ازدواج طلبه شهید در سال ۸۶، دختری ۷ ساله به نام فاطمه و پسری ۷ ماهه به نام محمد علی است.

 محمد صدر زاده پدر طلبه شهید مصطفی صدر زاده از شهدای روحانی مدافع حرم در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به معرفی ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و مهمترین انگیزه های پسرش از اعزام به سوریه و مبارزه با تروریست های تکفیری پرداخت.

* لطفا ابتدا معرفی اجمالی از شهید بزرگوار سید مصطفی صدر زاده داشته باشید؟

 شهید مصطفی صدر زاده با نام جهادی "سید ابراهیم" حدود چهار سال در حوزه علمیه امام جعفر صادق تهران مشغول تحصیل بود. مدتی با شهید سید سخایی که هم استاد و هم دوست صمیمیشان بودند همنشینی داشت اما متاسفانه این شهید بزرگوار در محاصره ای در سامرا به همراه خانوادشان به شهادت رسیدند.

او با وجود تحصیلات حوزوی به ادامه  تحصیل در دانشگاه و در رشته ادیان وعرفان پرداخت در همان دوران دانشجویی برای مبارزه به سوریه اعزام شد.

* مهمترین انگیزه و هدف شهید بزرگوار از اعزام به سوریه چه بود؟

مهمترین انگیزه شهید صدر زاده دفاع از مظلومین بود و همیشه می گفت یک جوان شیعه باید همیشه آماده دفاع از مظلومین در هر کجای عالم باشد و شیعیان بایستی پیش قدم دفاع از مظلومین در جهان باشند. حتی در دوران فتنه در مقابله با فتنه و فتنه گران، یکی از بسیجی های فعال بودند.

برای اینکه به سوریه برود به مزار شهدای اندیشه رفت و شهدای گمنام را قسم داد که راه را برایش باز کنند و آن شهدا نیز حاجت مصطفی را دادند و راه را برای رفتن به سوریه برایش باز کردند.

زمانی که نوجوان بود در خواب دیده بود که از مسجدی که در آن فعالیت می کرد شهید آورده بودند و از این مسجد نوری به سمت آسمان بلند می شود که چند سال بعد خودش و شهید عفتی اولین شهدای این مسجد می شوند. مصطفی چندین بار مجروح شده بود و تقریبا نقطه سالمی در بدن نداشت و ضربات فتنه نیز بر تنش بود و هر روز با هر ضربه محکمتر و مقاوم تر می شد و قدرت جاذبه بالایی داشت.

شهید صدرزاده 

* با توجه به اینکه ایشان طلبه بودند مهمترین برنامه های تبلیغی ، دینی و فرهنگی ایشان چه بود؟ 

مصطفی در ساخت مسجد و کمک به  مسجد علی اکبر شهریار، تاسیس هیئت و حسینیه و حضور فعال در محافل بسیجی ها فعال بود و به عنوان مربی در حلقه های صالحین فعالیت می کرد همچنین فعالیت های فرهنگی و ورزشی برای نیروهای جوان داشت و در اردوهای عقیدتی و فرهنگی به عنوان مدرس شرکت می کرد.

* زمانی که متوجه شدید قرار است به جبهه سوریه اعزام شود شما و خانواده چه واکنشی داشتید؟

در زمان اعزام، دانشجو رشته ادیان و عرفان بود و من فقط به او گفتم اگر در جنگ شرکت کنی عاقبتت شهادت است و با وجود داشتن همسر و خانواده باید انتخابت آگاهانه باشد و مخاطرات حضور در جبهه را بدانی! از این رو  پسرم با استقامتی که داشت و با یک دید باز، با بصیرت و علم نسبت به راهی که در آن قدم می گذاشت و به خواسته خودش به سوریه رفت. در دورانی که به سوریه رفتند وقتی با ایشان صحبت می کردم پیغامی که در جواب من می دادند  این بود؛ "که یک بچه شیعه هرکجای عالم اگر ظلم ببیند باید مقاومت کند و پیشتاز در جلوگیری از ظلم و تجاوز باشد" .

* مهمترین خصوصیات و ویژگی های رفتاری ایشان چه بود؟

شهید صدر زاده به انجام واجبات و ترک محرمات بسیار مقید بود و یکی از ویژگی های برجسته ادبش نسبت به پدر و مادر بود. در واقع در هر رتبه و مقامی که قرار گرفته بود چه در زمان طلبگی و چه آن زمان که فرمانده در جبهه سوریه شده بود هیچ گاه ادب نسبت به بزرگترها اعم از پدر، مادر و حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ را فراموش نمی کرد و امکان نداشت از منزل بیرون برود و بر گردد و دست پدر و مادر را نبوسد.

حرمت خاصی نسبت به بزرگترها داشت و با کوچکترها الفت و مهربانی خاص داشت و همیشه احترام بزرگترها را نگه می داشت به طوری که در مسجد محل سنتی را پایه گذاشت که کوچکترها دست بزرگترها را می بوسیدند و یک پایه گذار ادب خاص نسبت به بزرگترها بود.

۳ سال پیش
احسنت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران