آموزش

مزایا و معایب :

«کلاس آنلاین» چطوره ؟

با هم بررسی کنیم ...


خلاصه :

کلاس آنلاین چیزی بیشتر از ارائه اطلاعات یا سخنرانی است. کلاس آنلاین به تعامل ، جهت و بازخورد نیاز دارد.

مزایا و معایب کلاس آنلاین

 

ارزش بهترین نرم افزار کلاس مجازی صرف نظر از قیمت lms ال ام اس، به پیاده سازی بهینه و بهره برداری ساده از آن برمیگردد.

یک کلاس آنلاین مزایای زیر را دارد:

  • دانش اموزان به دوره های آموزشی که در جغرافیایی که در آن زندگی می کنند برگزار می شوند محدود نمی شوند.
  • یادگیری اکترونیکی به دلیل اینکه ذاتا توجه دانش آموز را بیشتر جلب می کند،  ویژگی تعاملی بودن بیشتری دارد.
  • کم هزینه تر

در تحصیل آنلاین، شما هزینه ثبت نام، در مواردی هزینه کتاب، هزینه اپلیکیشن ها و برنامه های آموزش آنلاین و تعداد اندکی موارد دیگر را پرداخت می کنید. اما لازم نیست هزینه ای برای رفت و آمد و مهم تر از آن، اگر دانشگاه در شهر دیگری باشد، برای مسکن هزینه ای کنید. روی هم رفته، انتخاب کلاس آنلاین و یاد گیری الکترونیکی در مقابل آموزش چهره به چهره باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

  • بالا بردن مسئولیت و نظم خودجوش

همه با این نظر که نظم خود جوش بسیار بسیار مفید است، موافق هستند. تحصیل آنلاین به مهارت هایی مثل مدیریت زمان و نظم خودجوش نیاز دارد. چرا که شما باید بتوانید بدون اینکه فردی به عنوان ناظر، که از نظر فیزیکی نزدیک شما باشد، مدت زمان زیادی خودتان را کنترل کنید و کارهای ضروری یادگیری را انجام دهید. به این ترتیب : دوره آنلاین شما هر چه که باشد، فرقی نمی کند زمین شناسی باشد یا دوره شعر و ادبیات، علاوه بر آموزش این تخصص ها به شما یاد خواهد داد که انگیزه بیشتری داشته باشید. این ویژگی باعث پیشرفت شما در محل کار و در کل زندگی خواهد بود.

  • قدرت انتخاب بیشتر موضوعات درسی در کلاس انلاین

اگر رو راست باشیم، وقتی می خواهیم انتخاب کنیم که چه دوره آموزشی را انتخاب کنیم، علاوه علاقه داشتن و البته میزان پیشرفت شغلی که باعثش می شود، جای برگزاری دوره هم یک عامل تعیین کننده است. این موضوع ممکن است روی انتخاب دوره ها تاثیر بگذارد و آن ها را محدود کند. یادگیری اینترنتی این مسئله را حل می کند و دیگر نیاز نیست که شما در مورد موقعیت مکانی کلاس نگرانی داشته باشید و این مسئله روی تصمیم شما برای انتخاب دوره و موضوع آن تاثیر نخواهد گذاشت. با کلاس آنلاین، شما می توانید بر روی موضوع مورد علاقه خود تمرکز کنید و برنامه های خود را از بین انواع مختلف دوره های آموزشی انتخاب کنید.

  • هم پیشرفت هم سرگرمی با کلاس آنلاین

مطالعه آنلاین به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد. شما می توانید کار خود را انجام دهید و راحت تر برنامه کاری خود (و سرگرمی های خود را) و کارهای دیگر خود را در کنار برنامه و کارهای مربوط به تحصیل خود بچینید؛ اگر در بیش از یک کلاس انلاین شرکت کنید، علاوه بر حضور در کلاس آنلاین می توانید در بین کلاس هایتان با مربی و همکلاسی های خود تعامل داشته باشید، برای مثال، انجمن بحث.

نظرسنجی ها نشان می دهند که بیشتر افراد شاغلی که در دوره های آموزش انلاین شرکت می کنند، در وضعیت شغلی خود پیشرفت و افزایش حقوق دارند.

زمانی که دوره آنلاین خود را به اتمام رسانید، تجربه کاری بیشتری کسب کرده اید و مهارتهای جدیدی را به کار می گیرید که به شما در پیشرفت شغلی کمک می کند!

  • برنامه و محیط انعطاف پذیر با کلاس آنلاین

با مطالعه آنلاین و شرکت در کلاس آنلاین، محیطی را که قرار است در آن آموزش ببینید را خودتان انتخاب می کنید و آن را به نحوی انتخاب می کنید که به بهترین وجه برای نیازهای شما مناسب می باشد: اتاق خواب، اتاق مطالعه یا کافی نت خیابان فلان، حتی می توانید گوش دادن به پادکست سخنرانی مدرس را روی مثلا تردمیل نیز تجربه کنید. آیا این عالی نیست؟

گرفتن یک دوره آنلاین بدان معنی است که دیگر شما مجبور نیستید به کلاس بروید، و این یعنی زمان کمتری را در راه ها و اتوبوس ها و مترو میگذرانید و زمان بیشتری را صرف تحصیل روی صندلی خود می کنید، در حالی که صدای سوختن هیزم ها در شومینه را می شنوید. شما دیگر نباید نگران رانندگی در آب و هوای نا مساعد برای رسیدن به یک کلاس باشید و دیگر به این دلایل یک کلاس مهم را از دست نخواهید داد!

 

با همه این مزایا، کلاس آنلاین معایبی نیز دارد:

  • در مورد کلاس آنلاین با نظارت، همگام شدن با برنامه و طرح درس ممکن است برای برخی دانش آموزان مشکل باشد.
  • قابلیت استفاده از کلاس آنلاین توسط ظرفیت استفاده از فناوری دانش آموز محدود است، افرادی که سخت افزار کمتر یا ضعیف تری دارند یا به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند ممکن است دچار مشکل شوند.

در مورد مزایای کلاس آنلاین، بحث بر سر این نیست که آموزش چهره به چهره و حضوری بهتر است یا آموزش آنلاین. هدف این است که یک کلاس آنلاین باید قبل از هر چیزی، جذاب باشد و بتواند افراد را درگیر کند که به طوریکه یاد گیرنده از یادگیری لذت ببرد و نه تنها بتواند آن را کسب کند بلکه بتواند آن را حفظ و اعمال کند.

کلاس آنلاین انقلابی در آموزش رسمی، و یک سبک جدید برای توسعه موضوعات فرهنگی و علمی است. کلاس آنلاین مجموعه ای از درس ها را برای یک مرورگر وب یا تلفن همراه ارائه می دهد که به راحتی در هر زمان و هر مکانی قابل دسترسی است.


فاکتورهای مورد نیاز کلاس آنلاین

یک کلاس آنلاین به عنوان محیطی برای یادگیری طراحی می شود. کلاس آنلاین هم می تواند به گونه ای ساخته شود که صورت پیوسته دنبال شود و یا می تواند در طول دوره تعیین شده ای قابل دسترسی باشد.

فرآیند کلاس آنلاین

فرآیند کلاس آنلاین

همان طور که در شکل بالا نشان داده شده است، کلاس آنلاین یک فرآیند آموزش مستقیم است که از اطلاعات آموزشی (شامل مقالات، ویدئو ها، عکس ها و لینک های وب)، ارتباطات (شامل پیام، فروم های بحث) و روش هایی برای سنجش دانش آموز تشکیل می شود. هیچ فرمولی برای آنچه که یک کلاس آنلاین داشته باشد وجود ندارد. با این حال می توان گفت که در یک کلاس آنلاین خوب دانش آموزان احساس خوبی دارند.

۴ سال پیش
بسیارخوب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلام من اکثر کلاس های آنلاین رو از دست میدم چون سایت مدرسه اشکال داره
واقعا نمیدونم چیکار کنم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران